AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #1 Skrevet 12. april 2014 Noen gode tips for å ikke se ut som ei real kløne når man skal rigge seg til for hip thrust? Har akkurat begynt med denne øvelsen nå og jeg kløner noe veldig når jeg skal rigge meg til Det ser ikke mye elegant ut der jeg dette ned fra benken og vektstanga tipper av. Trener mest alene, så ikke så lett å få hjelp. Anonymous poster hash: 8ad0f...636
Gjest bustyvel Skrevet 12. april 2014 #2 Skrevet 12. april 2014 (endret) Så lenge du ikke skader deg eller ødelegger noe, hvorfor bry seg? Vet ikke hvordan du tar hip thrust, men jeg rigger opp en benk inntil noe, med en matte på. Legger på ønsket vekt mens stanga ligger oppå knebøyracken, og løfter den ned til gulvet, "ruller" den bort til benken, og thats it. Og trenger du tips til hvordan legge på/ta av vektskiver mens stanga er nede på gulvet - se her! http://www.muscleandfitness.com/workouts/workout-tips/deadlift-dilemma-how-add-and-remove-plates-easily Men hvis du er veldig ustabil, og ikke greier å balansere vektstanga, kanskje du skal tørrtrene litt uten stang? Eventuelt ta gluten bridge eller hva det nå heter, og trene på stabilisering ved å løfte et og et bein, eller ha beina på bosu-ball? Endret 12. april 2014 av bustyvel
isbiten. Skrevet 12. april 2014 #3 Skrevet 12. april 2014 Ha på vektskiver med stor diameter på stanga (på mitt senter har de skiver helt ned til 2,5 kg som er kanskje 30-40 cm i diameter). Sett deg på gulvet med ryggen mot benken. Trill vektstanga over beina og opp til hoftene, så er du klar!
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #4 Skrevet 12. april 2014 Kanskje begynne å rulle stanga over ja. Jeg har brukt "ferdige" vektstenger, men disse vektene er små og kompakte, så stanga rekker ikke ned til gulvet når den ligger på lårene. Ustabiliteten er når jeg skal av/på. Det er da stanga kan falle ned. Kjekt tips å sette benken intill en vegg. Anonymous poster hash: 8ad0f...636
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå