AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #1 Skrevet 12. april 2014 Jeg skal på badeferie med venninner om ca. 4 uker og må komme litt i form til det, så jeg ikke føler meg heeeelt ute i bikini.. Skjønner at man ikke kan utrette mirakler på 4 uker, men jeg vil først og fremst trene mage/rumpe. Hva er de beste øvelsene, som jeg kan gjøre daglig?Anonymous poster hash: 6a7f3...2c0
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #2 Skrevet 12. april 2014 kan ikke bare gjøre øvelser. må legge om kostholdet også. mye kan faktisk skje på 4 uker om man spiser riktig til treningen. Anonymous poster hash: df22c...e4a 2
Gjest bustyvel Skrevet 12. april 2014 #3 Skrevet 12. april 2014 Ja, det er den tiden på året nå, med panikk for sommerformen Spis ren mat, kutt ned på sukker og mel. Ingen vits å trene samme øvelse hver dag. Kjør baseøvelser f.eks. annenhver dag (markløft, knebøy, pullups, benkpress eller varianter av disse), med litt ekstra piff på rumpe/mage med planken, hip thurst, utfall… Mulighetene er mange! Vil du kan du jo også slenge på litt sykkel eller annen kardio. Kos deg, og fortsett med treningen etter ferien, så får du helårskropp! 3
Mermaid Blues Skrevet 12. april 2014 #4 Skrevet 12. april 2014 Dette er galskap, men siden du nå sier fire uker: Uke 1: https://www.youtube.com/watch?v=Vh_VDd5288g Uke 2: https://www.youtube.com/watch?v=htc91eokuM8 Uke 3: https://www.youtube.com/watch?v=pHW_HjqDkAs Uke 4: https://www.youtube.com/watch?v=CQBYQy2u6Kc Challenge accepted? 5
Supraspinatus Skrevet 12. april 2014 #5 Skrevet 12. april 2014 Den bitre sannheten er at det toget har gått for lenge siden. Det tar lang tid å bygge opp muskelmasse, og det krever mye trening. Du kan imidlertid "stramme opp" litt på 4 uker. (Slanke deg altså, men det er visst ikke lov å si lenger.) Klarer du å holde deg til en streng diett i alle ukene, så klarer du nok å gå ned kanskje 2-3kg. Det pleier å hjelpe litt. 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #6 Skrevet 12. april 2014 Å bli fit på så kort tid går ikke. Men som flere over her sier, så kjør et strengt kostholdregime nå fremover. Jeg ville ha fokusert på å løpe/sykle mye fremover. Det brenner fett fortere på kort tid. Muskler tar lengre tid å bygge opp, så da er det bedre å fjerne det du har utenpå de musklene du har per dags dato. Rett og slett deffe litt. Men tren styrke også. Du har fått gode tips over her. Bare ikke tren så mye at du går på en smell. Anonymous poster hash: 833da...265
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #7 Skrevet 12. april 2014 Den bitre sannheten er at det toget har gått for lenge siden. Det tar lang tid å bygge opp muskelmasse, og det krever mye trening. Du kan imidlertid "stramme opp" litt på 4 uker. (Slanke deg altså, men det er visst ikke lov å si lenger.) Klarer du å holde deg til en streng diett i alle ukene, så klarer du nok å gå ned kanskje 2-3kg. Det pleier å hjelpe litt. Takk, Supra. Blir helt utslitt og oppgitt av alle som tror de realistisk sett kan endre kroppen markant på kort tid. Det som går raskest er vekttap, men å tro at du samtidig kan "modellere" kroppen med merkbart resultat, da har du blitt grovt forledet av "fit"-industrien og forumsdeltagere som sprer usannheter. Amerikansk inspirert propaganda, der enhver "quick fix" løsning selges over en lav sko, har visst dessverre tatt helt overhånd blandt naive nordmenn. Anonymous poster hash: 67f43...420 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #8 Skrevet 12. april 2014 er veldig viktig å spise rikitg. Kalorier må man ha. Det finnes bra kalorier også. men trener man mer enn man spiser, så vil man gå på en smell. Stram opp skikkelig på kosten din. brus, godteri, sukker, hvetemel... spis havregryn til frokost. så kan du spise torsk/sei/kylling og brokkoli flere gang om dagen. finnes jo flere "fettforbrennere" som kosttilskudd. men hjelper ikke ta de og sitte i ro. lykke til med å stramme opp rumpa SQAUT ftw tips er å trene med eeeen gang man våkner. for det blir "ett sjokk" for kroppen. som gjør at du forbrenner mer.. Anonymous poster hash: df22c...e4a
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #9 Skrevet 12. april 2014 tips er å trene med eeeen gang man våkner. for det blir "ett sjokk" for kroppen. som gjør at du forbrenner mer.. Anonymous poster hash: df22c...e4a Det er en myte, man bør ikke trene før frokost. Den totale kaloriforbrenningen vil være den samme enten man spiser eller ikke, men når blodsukkeret er lavt vil 10% av de forbrente kaloriene tas fra muskelmasse og ikke fett. I tillegg er det langt vanskeligere å prestere skikkelig på tom mage, og da får man som regel mindre ut av treningen. Anonymous poster hash: 381a6...565
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #10 Skrevet 12. april 2014 Det er en myte, man bør ikke trene før frokost. Den totale kaloriforbrenningen vil være den samme enten man spiser eller ikke, men når blodsukkeret er lavt vil 10% av de forbrente kaloriene tas fra muskelmasse og ikke fett. I tillegg er det langt vanskeligere å prestere skikkelig på tom mage, og da får man som regel mindre ut av treningen. Anonymous poster hash: 381a6...565 alt er feil i noens øyne. om noen leser seg fram til noe som er "riktig" så er det stadig noen andre som finner ut at det faktisk ikke er sant.... jeg stiller meg nøytral til det. jeg vet noen sier det skal gjøres. noen sier det er bare svada.. så får det være til hver enkelt hva de skal tro på.... Anonymous poster hash: df22c...e4a
Gjest Runforit Skrevet 12. april 2014 #11 Skrevet 12. april 2014 Du kan fint kvitte deg med litt fett og vannvekt så du ser mer fit ut på 4 uker. Merker forskjell på 1 uke om jeg holder meg strikt til rene råvarer og kun drikker vann. Spiser du godt med proteiner, fett og trege karbohydrater(ala karbs med lav GI) og holder deg unna alt sukker og får inn kardio så vil du kunne se strammere ut på en mnd. Noe særlig med muskler vil du ikke klare å bygge på 1 mnd, men de du har vil komme mer frem når vannvekt forsvinner og du spiser rett så du kvitter deg med mest mulig fett og ikke muskelmasse. Bokser jeg 2-3 ganger i uka med mannen så ser jeg at jeg blir mye mer definert på veldig kort tid(tydeligere muskuløse armer, mage og rygg). 2
Mermaid Blues Skrevet 12. april 2014 #12 Skrevet 12. april 2014 Takk, Supra. Blir helt utslitt og oppgitt av alle som tror de realistisk sett kan endre kroppen markant på kort tid. Det som går raskest er vekttap, men å tro at du samtidig kan "modellere" kroppen med merkbart resultat, da har du blitt grovt forledet av "fit"-industrien og forumsdeltagere som sprer usannheter. Amerikansk inspirert propaganda, der enhver "quick fix" løsning selges over en lav sko, har visst dessverre tatt helt overhånd blandt naive nordmenn. Anonymous poster hash: 67f43...420 Men å demotivere TS med å si at toget har gått, det er bra? Selvsagt er det mulig å se forandring etter fire uker om man virkelig gir jernet. Jeg så en tydelig forskjell etter de første fire ukene, og programmet jeg har fulgt er virkelig ikke spesielt hardt (langt lettere enn det jeg linket til). Selvsagt går man ikke fra utrent og dvask til fitnessmodell på en måned, men nå var det vel ikke det TS ba om heller - hun har allerede innsett at mirakler er utenfor rekkevidde. Litt oppstramming på en måned er derimot mulig. Videre synes jeg det er litt spesielt at man automatisk antar at TS trenger/ønsker å gå ned et par kg. Står ingenting i HI om at hun vil ned i vekt, derimot at hun ønsker å stramme opp. For alt vi vet kan hun være sylslank men mindre trent eller ute av form akkurat nå, jeg synes man bør være forsiktig med å automatisk gå til slanking uten at det er etterspurt. TS: Runforit har (som vanlig) gode råd, jeg ville hørt på henne. 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #13 Skrevet 12. april 2014 Åå blir så irritert av folk som er så bastante og vet liksom alt! Hvordan VET du at toget har gått?? Gjør det beste ut av det og begynn NÅ! Morsomt hvis du klarer å motbevise alle selverklærte fitness/treningsgenier her inne.. Ønsker deg all lykke til! Har troen på deg! Anonymous poster hash: b1847...6a8 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #14 Skrevet 12. april 2014 Men å demotivere TS med å si at toget har gått, det er bra? Selvsagt er det mulig å se forandring etter fire uker om man virkelig gir jernet. Jeg så en tydelig forskjell etter de første fire ukene, og programmet jeg har fulgt er virkelig ikke spesielt hardt (langt lettere enn det jeg linket til). Selvsagt går man ikke fra utrent og dvask til fitnessmodell på en måned, men nå var det vel ikke det TS ba om heller - hun har allerede innsett at mirakler er utenfor rekkevidde. Litt oppstramming på en måned er derimot mulig. Videre synes jeg det er litt spesielt at man automatisk antar at TS trenger/ønsker å gå ned et par kg. Står ingenting i HI om at hun vil ned i vekt, derimot at hun ønsker å stramme opp. For alt vi vet kan hun være sylslank men mindre trent eller ute av form akkurat nå, jeg synes man bør være forsiktig med å automatisk gå til slanking uten at det er etterspurt. TS: Runforit har (som vanlig) gode råd, jeg ville hørt på henne. Jeg sa ikke at hun burde gå ned i vekt, men at synlig vektnedgang er det som hun mest realistisk kan klare å oppnå på 4 uker. Du bygger ikke voldsomt med muskler på så kort tid. Demotivere? Jøss, er det et mål å være så forfengelig og så kortsiktig, at hun kun bryr seg om trening foran en badeferie? Hun burde heller motiveres til god helse og sunn livsstil på permanent basis! Anonymous poster hash: 67f43...420 1
Supraspinatus Skrevet 13. april 2014 #15 Skrevet 13. april 2014 Men å demotivere TS med å si at toget har gått, det er bra? Selvsagt er det mulig å se forandring etter fire uker om man virkelig gir jernet. Jeg så en tydelig forskjell etter de første fire ukene, og programmet jeg har fulgt er virkelig ikke spesielt hardt (langt lettere enn det jeg linket til). Selvsagt går man ikke fra utrent og dvask til fitnessmodell på en måned, men nå var det vel ikke det TS ba om heller - hun har allerede innsett at mirakler er utenfor rekkevidde. Litt oppstramming på en måned er derimot mulig. Videre synes jeg det er litt spesielt at man automatisk antar at TS trenger/ønsker å gå ned et par kg. Står ingenting i HI om at hun vil ned i vekt, derimot at hun ønsker å stramme opp. For alt vi vet kan hun være sylslank men mindre trent eller ute av form akkurat nå, jeg synes man bør være forsiktig med å automatisk gå til slanking uten at det er etterspurt. TS: Runforit har (som vanlig) gode råd, jeg ville hørt på henne. Det er kun ned i vekt man klarer å få noen synlige resultater på i løpet av 4 uker. Du kan godt bli litt sterkere, men noe særlig med muskler bygger man ikke. Spesielt ikke kvinner. En kan jo selvfølgelig bruke steroider slik at man kan øke treningsmengden noe vanvittig. Da vil man sannsynligvis utrette mer. Med den risikoen man tar. Åå blir så irritert av folk som er så bastante og vet liksom alt! Hvordan VET du at toget har gått?? Gjør det beste ut av det og begynn NÅ! Morsomt hvis du klarer å motbevise alle selverklærte fitness/treningsgenier her inne.. Ønsker deg all lykke til! Har troen på deg! Anonymous poster hash: b1847...6a8 Jeg vet det fordi jeg har holdt på med dette en stund. Fitnessindustrien lever av å la folk tro på raske løsninger. Litt proteinpulver, litt fettforbrenner-piller og vips man er klar for å stille i bikinifitness. Jeg sa ikke at hun burde gå ned i vekt, men at synlig vektnedgang er det som hun mest realistisk kan klare å oppnå på 4 uker. Du bygger ikke voldsomt med muskler på så kort tid. Demotivere? Jøss, er det et mål å være så forfengelig og så kortsiktig, at hun kun bryr seg om trening foran en badeferie? Hun burde heller motiveres til god helse og sunn livsstil på permanent basis! Anonymous poster hash: 67f43...420 Er hjertens enig. Det er aldri for sent å begynne å leve sunt! Og det burde TS gjøre uansett. Men å gi vedkommende forhåpninger om en stram bikinikropp slik at en ikke "føler seg ute" i bikinien er jo ikke sannsynlig, med mindre det er snakk om å redusere fettprosenten. 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #16 Skrevet 13. april 2014 Jeg har troen på TS! Dere som mener 4 uker ikke er nok, hvor lang tid mener dere man trenger? Anonymous poster hash: b21f9...3e4 2
Supraspinatus Skrevet 13. april 2014 #17 Skrevet 13. april 2014 Jeg har troen på TS! Dere som mener 4 uker ikke er nok, hvor lang tid mener dere man trenger? Anonymous poster hash: b21f9...3e4 For å bygge muskler fra "scratch"? Jeg vil si mellom et halv år og et år. 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #18 Skrevet 13. april 2014 Takk for tilbakemelding! Og challenge accepted! Forventer ikke stoooor forskjell, men litt må det da gå ann å få gjort på 4 uker.. Skal sies at jeg er interessert i litt oppstramming, og ikke å gå ned i vekt. Fødte for 3 år siden og kom raskt tilbake til normalvekt, så oppstramming er målet! Anonymous poster hash: 06c86...a01 4
Marie90 Skrevet 13. april 2014 #19 Skrevet 13. april 2014 Vektnedgang kan du fint få til. Ellers tren så godt du kan og du vil se forskjell. Ikke "mirakler", men forskjell. Utover det, ta vare på deg selv, fjern hår, få litt farve på kroppen og finn en flatterende badedrakt/bikini. Og ikke glem å nyte ferien uansett hvordan du ser ut 2
Mermaid Blues Skrevet 13. april 2014 #20 Skrevet 13. april 2014 Jeg sa ikke at hun burde gå ned i vekt, men at synlig vektnedgang er det som hun mest realistisk kan klare å oppnå på 4 uker. Du bygger ikke voldsomt med muskler på så kort tid. Demotivere? Jøss, er det et mål å være så forfengelig og så kortsiktig, at hun kun bryr seg om trening foran en badeferie? Hun burde heller motiveres til god helse og sunn livsstil på permanent basis! Anonymous poster hash: 67f43...420 Det er kun ned i vekt man klarer å få noen synlige resultater på i løpet av 4 uker. Du kan godt bli litt sterkere, men noe særlig med muskler bygger man ikke. Spesielt ikke kvinner. En kan jo selvfølgelig bruke steroider slik at man kan øke treningsmengden noe vanvittig. Da vil man sannsynligvis utrette mer. Med den risikoen man tar. Nå er det vel bare dere to som snakker om å "bygge voldsomt/særlig med muskler"? Jeg er naturligvis helt enig i at det ikke er gjort i en fei, dere har fullstendig rett, men sånn som jeg leser HI er det ikke det denne tråden handler om. Eller har jeg misforstått helt? Når TS bruker anførselstegn og ordet litt tenker jeg at hun ikke forventer så altfor mye, og har et realistisk syn på hva dette dreier seg om. Det er milevis mellom "se en forskjell på kroppen etter fire uker" og "bygge mye muskler på fire uker". Det første er helt klart oppnåelig, det siste er ikke mulig, og det forstår jeg det som at TS har innsett forlengst. Og AB: er det noen automatikk i at fire uker med fokusert trening for å stramme opp før en ferie ikke kan lede til en sunnere livsstil med regelmessig trening? Alt må jo starte et sted, og om det starter med en badeferie eller noe annet spiller vel neppe noen stor rolle - jeg ser ikke for meg at TS kommer til å slutte helt med trening etter ferien dersom hun oppnår resultater raskt. Det er derfor jeg mener at det kan virke lite motiverende å få beskjed om at det ikke er realistisk å oppnå noe annet enn vektnedgang på fire uker, i verste fall kan det oppfattes som at det ikke er noen "vits" i å prøve, eller at man må forplikte seg til noe som i starten kan føles for omfattende eller komplisert (men som føles mye greiere etter man har kommet i gang). Med andre ord: å høvle ned dørstokkmila, ikke gjøre den høyere for seg selv Takk for tilbakemelding! Og challenge accepted! Forventer ikke stoooor forskjell, men litt må det da gå ann å få gjort på 4 uker.. Skal sies at jeg er interessert i litt oppstramming, og ikke å gå ned i vekt. Fødte for 3 år siden og kom raskt tilbake til normalvekt, så oppstramming er målet! Anonymous poster hash: 06c86...a01 Go for it, TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå