Gå til innhold

Drama - skilte gjester

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har det sånn jeg og. En mor og en far som er nylig skilt og som i tilegg har funnet seg nye begge to. Skikkelig stress. Så jeg skal være heldig hvis min egen MOR stiller. Men inviter de du vil og ikke hør på andre. Velger de å ikke komme sier det bare hvor lite glad de er i deg. Sånn har jeg måtte tenke. Men da må de og selv ta konsekvensene for det. Stiller ikke min mor så sier det sitt!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er enig med de andre, hold på invitasjonene og blås i sure onkel. Plasser ham og nydama i ene hjørnet, og tante i andre hjørnet, og så bør de ikke lage noe problem av det. Mulig du kanskje kan be den av foreldrene dine som onkelen "tilhører" om å ta en liten prat om det å komme seg videre etc.

Catzy

Skrevet

Jeg har også en onkel og en tante som ble skilt for mange år siden, rundt 15 tenker jeg.. Han giftet seg på nytt men det var alltid den første kona hans som var tanta mi, og vi har jevnlig kontakt enda. Hun er derfor invitert i vårt bryllup, selv om min onkels andre kone (som jeg overhode ikke kommer overens med) aldri har møtt henne. Tante og onkel derimot, har fortsatt kontakt av og til. Altså... min 'første' og eneste tante i dette forholdet betyr uendelig mye mer for meg enn nr2, så de er alle invitert. (gleder meg litt skadefro over dette :oops: )

Skrevet

Akkurat det med bordplassering av mine skilte sviger-foreldre volder også oss en del hodebry.

Min svigermor vil ikke ha min svigerfars nye kone ved hovedbordet (vi skal ha runde bord) og det har vi til slutt gått med på (etter en ganske vond krangel), for vi synes hun har et poeng, og det er jo også hennes dag. Men dette er ikke fortalt til svigerfar og hans kone..... Nei, det skulle visst ikke være lett dette her.

Når jeg tenker over det nå synes jeg egentlig det er ganske urettferdig at de skal holde på sånn og gi oss bekymringer for noe vi ikke har noe med på en dag som er helt spesiell. :-(

Skrevet

- Akkurat nå er jeg glad for at både forlovede og jeg har kun originalbesetning når det gjelder foreldre, og så godt som hele familien rundt. (Evt. fraskilte tanter er inngiftet fra Tyskland, så det er ikke noe krav å be dem.) Vårt eneste "problem" er et vennepar som fremdeles har litt issues med hverandre, 3 år etter brudd. Men de har fått beskjed om å skjerpe seg begge to, så det tar vi ikke så tungt. :)

Catzy

Skrevet

Det er igrunnen svært få jeg kjenner som holder skilsmissen sin for seg selv.... Alle skal på død og liv ha folk til å velge side...? Og det var utrolig treffende sagt at det er ikke vi som vil skille oss fra dem...

Jeg skal ikke ta over denne tråden til å gjelde min skilte foreldre, men jeg må bare takke kjapt for trivelig tilbakemelding ovenfor. :) Er litt vrient for tiden ja. Hver gang jeg nevner bryllupet blir mamma på gråten, mens pappa på sin side tøffer seg og er liksom plutselig imot alt av romantikk. Så kanskje det er derfor jeg henger her hele tiden? :danse:

Skrevet

At fraskilte ikke klarer aa forholde seg til eksen virker paa meg som stor usikkerhet. Jeg har selv skilte foreldre, men vi feirer til og med jul smmen alle sammen!

Nei, onkelen din boer oppfoere seg som en voksen, det er jeg enig med de andre her om! Det gaar ikke ann aa lage problemer for dere pga. dette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...