AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #1 Skrevet 12. april 2014 Jeg jobber på et varehus som er åpent til kl 23 på kvelden. Hver eneste kveld ser jeg barn som er med foreldrene helt til stengetid. Jeg skjønner ikke hvordan de barna får nok søvn? Det får meg til å lure på om de ikke går i barnehage. Jeg håper ikke det. Er det virkelig vanlig å ha barna våkne til kl 23 på kvelden?Anonymous poster hash: 63809...85f
Nefarian Skrevet 12. april 2014 #2 Skrevet 12. april 2014 Det høres litt spesielt ut ja... men hvis det er snakk om helg eller i typisk ferietid som midt på sommeren, påskeferien o.l. ville jeg ikke reagert. Hvis barna er ganske små kan det jo hende de tar seg en eller to sovestunder på dagtid? MIne barn hadde behov for å sove mye på dagtid frem til ca 3 års alderen, og de la seg forholdsvis sent. Dessuten er mine barn B-barn, de vil helst legge seg litt sent og sove utover morgenen hvis det er mulig men 23 om kvelden blir vanligvis i seneste laget ..
mara2012 Skrevet 12. april 2014 #3 Skrevet 12. april 2014 Jeg var hjemmeværende med barnet mitt til det var 2 år, og det var bevisstat det ble senere leggetid enn ett barnehagebarn. Men aldri senere enn 22.00. Noen synes kanskje det er ille nok, men det fungerte fint for oss. Men er jo litt spesielt å se barn i varehuset HVER kveld, så sent.. Innimellom kan det jo være en forklaring på det, men ikke hvis det skjer ofte. Barnet kan være sykt og de har ikke fått handlet før på dagen, eller de kan ha kommet hjem fra en reise osv.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #4 Skrevet 12. april 2014 TS her. Det er jo ikke de samme barna jeg ser, så jeg aner ikke om det er normen for akkurat disse familiene. Men, det er jo spesielt at SÅ mange forskjellige små barn er våkne til langt utpå kvelden. Dette er forresten på helt vanlige ukedager. Anonymous poster hash: 63809...85f
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #5 Skrevet 12. april 2014 TS her. Det er jo ikke de samme barna jeg ser, så jeg aner ikke om det er normen for akkurat disse familiene. Men, det er jo spesielt at SÅ mange forskjellige små barn er våkne til langt utpå kvelden. Dette er forresten på helt vanlige ukedager. Anonymous poster hash: 63809...85f Stakkars barn. Anonymous poster hash: 33974...029
Snowblind Skrevet 12. april 2014 #6 Skrevet 12. april 2014 Skjønner ikke hvorfor det er et problem. 1
Kittykat Skrevet 12. april 2014 #7 Skrevet 12. april 2014 (endret) Det kommer jo helt an på alderen til barna og da. Mine går på skolen (barneskole og ungdomsskole) og er gjerne oppe lengre i helgene og i ferier. Endret 12. april 2014 av Kittykat
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #8 Skrevet 12. april 2014 Ta deg en tur utenlands, der er barn oppe til både 22 og 23. Er bare i Norge man er så nazi på klokken 19 leggingen. Heldigvis har jeg aldri brydd meg om det. Klokka 19 er utrolig tidlig å legge barn. Så her legges de rundt 21 i hverdagen og 22-23 i helgene. I ferier og julaften-nyttårs aften så går de til de stuper, gjerne 1-2 tiden. Og vet dere hva; det går helt fint OG de sover lenge på morgenen, opptil 10 tiden. De har også sovet til 11. Elsker mine B-barn :D Anonymous poster hash: 0f378...62e 3
Batteri Skrevet 12. april 2014 #9 Skrevet 12. april 2014 Så lenge de får sove dagen etter er det jo ikke noe problem, men de fleste barn må jo stå opp tidlig pga bhg.
MockingJay Skrevet 12. april 2014 #10 Skrevet 12. april 2014 Ta deg en tur utenlands, der er barn oppe til både 22 og 23. Er bare i Norge man er så nazi på klokken 19 leggingen. Heldigvis har jeg aldri brydd meg om det. Klokka 19 er utrolig tidlig å legge barn. Så her legges de rundt 21 i hverdagen og 22-23 i helgene. I ferier og julaften-nyttårs aften så går de til de stuper, gjerne 1-2 tiden. Og vet dere hva; det går helt fint OG de sover lenge på morgenen, opptil 10 tiden. De har også sovet til 11. Elsker mine B-barn :DAnonymous poster hash: 0f378...62e Jaha ja... Høres kult ut det ja. Spessielt med tanke på utvikling av hjernen, men for all del, rock on. Er ikke noe galt i å unnervurdere barns behov for søvn. *ironiflagg*
Little sister Skrevet 12. april 2014 #11 Skrevet 12. april 2014 (endret) Jeg er selv en av de som reagerer på små barn i butikken etter det jeg vil kalle leggetid. Men måtte selv ha med barnet mitt på butikken (for å handle noe godt å blande mixtur oppi) en kveld vi hadde vært på legevakta. Men ser ofte at det er utenlandske barn ute å leker sent på kvelden, og har via jobben vært borti mange tilfeller der barn og foreldre sover fra feks12-12... Her er begge under 5, og sover fra 7-7 ca. Endret 12. april 2014 av Little sister
Sol79 Skrevet 12. april 2014 #12 Skrevet 12. april 2014 Ser det stadig vekk på Ikea, men 90% er barn av utenlandsk opprinnelse. Regner med de ikke går i barnehage, slik at de sover ut dagen etterpå. Syns ikke noe om det. Små barn skal ikke ha døgnrytme som en tenåring.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #13 Skrevet 12. april 2014 Ta deg en tur utenlands, der er barn oppe til både 22 og 23. Er bare i Norge man er så nazi på klokken 19 leggingen. Heldigvis har jeg aldri brydd meg om det. Klokka 19 er utrolig tidlig å legge barn. Så her legges de rundt 21 i hverdagen og 22-23 i helgene. I ferier og julaften-nyttårs aften så går de til de stuper, gjerne 1-2 tiden. Og vet dere hva; det går helt fint OG de sover lenge på morgenen, opptil 10 tiden. De har også sovet til 11. Elsker mine B-barn :D Anonymous poster hash: 0f378...62e I utlandet har de siesta midt på dagen.. Anonymous poster hash: 33974...029
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå