AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #1 Skrevet 12. april 2014 Jeg har planer om å fri - det vil si jeg føler presset fra min bedre halvdel. I den forbindelse trenger jeg å vite litt om skikk og bruk når det kommer til ringer. For det første, er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan få sneket meg til å måle fingeren hennes uten at hun skjønner tegningen? Hun eier ingen ringer fra før, så jeg har ikke noen størrelse å gå etter. Hvilken finger skal ringen på? Er det normalt å fri med en ring, for å så fikse gifteringer til oss begge når vi gifter oss? Eller bruker hun forlovelsesringen som giftering? Hvor mye penger er det normalt og legge i disse ringene? Jeg skjønner at folk har forskjellig økonomi, men snakker vi et par tusen, nærmere en månedslønn eller mer? Anonymous poster hash: 08a26...dc8
sullå Skrevet 12. april 2014 #2 Skrevet 12. april 2014 Ikke fri hvis du ikke vil det. Kvinner er dessverre flinke til å "tvinge" kjæresten sin til å fri. Ellers: Enten kjøper du en ring, som dere får justere senere. Ellers kjøper dere ring sammen senere. Det er vanskelig å vite hva hun vil like best. Det å måle fingen er ikke så lett, men det hadde jo vært det beste å kjøpe en ring som passer. Vanligvis skal ringen på høyre, men i dag er det ganske valgfritt. Jeg har min på venstre. Da slipper jeg å bytte fing når gifteringen skal på, og jeg bruker den høyre hånden mest. Pris må må du nesten bestemme selv Hva har du råd til? Min kostet 2000kr, og jeg er mer enn fornøyd med det. Jeg hadde ikke vært komfortabel med å ha en svinedyr ring. Andre igjen forventer nærmest at man skal ruinere seg for å kjøpe ring. Alt fra 100kr til et par månedslønner er vanlig. 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #3 Skrevet 12. april 2014 Takker for svar.... Nå var det muligens litt overdrevet av meg å skrive presset, vi har tross alt vært sammen i 9 år, bodd sammen i snart 7 år, har barn sammen og ser for oss å leve sammen til vi ikke lengre lever. Saken er bare at jeg har sagt til henne at jeg ikke hadde noe særlig "forhold" til giftemål, og derfor ikke så helt poenget. Hun har på den andre siden en drøm om å bli gift, så det kan jeg jo i grunn unne henne. Når det kommer til pris så har jeg for så vidt råd til å bruke både 2 og 3 månedslønner, men jeg syns jeg samtidig det er fryktelig mye penger å bruke på en ring. I tillegg har vi jo felles økonomi, så samme hva jeg gjør så har jo hun betalt halvparten. Har jeg skjønt det riktig når det kommer til antall ringer at hun skal ha en forlovelsesring, og når vi gifter oss så kjøper vi hver vår giftering? Må jeg også kanskje ha en forlovelsesring? Anonymous poster hash: 08a26...dc8
sullå Skrevet 12. april 2014 #4 Skrevet 12. april 2014 Hvem som har ring, og hvor mange, er også veldig varierende. Igjen kan jeg jo si hvordan vi har gjort det: Begge har forlovelsesring. Jeg kommer til å ha en giftering i tillegg. Forloveden min har ikke bestemt seg ennå, men han kommer bare til å ha en ring (beholde forlovelsesringen eller kun en giftering).
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #5 Skrevet 12. april 2014 du kan jo fri uten ringer og så går dere og kjøper ringer sammen , da får hun vere med å velge ut en ring hun liker selv også, og så graverer dere inn forlovelsedato og senere bryllypsdato og har et sett med ringer Anonymous poster hash: 37588...d32 2
anja2903 Skrevet 29. april 2014 #6 Skrevet 29. april 2014 kjøp henne en fin diamant ring, kansje en slik aliansering hvor stenen ikke kommer i veien for noe. ca 10000- 15000 syns jeg er passende, hun blir nok overlykkelig, pass på å gå ned på kne, og gjør den dagen romantisk og full av overaskelser.lykke til
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #7 Skrevet 29. april 2014 Hva slags ring du skal fri med er veldig opp til deg selv og hvordan hun er. Kjæresten min har nettopp fridd, han hadde ringer vi også skal bruke når vi er gift. Vi skal ha ringen på høyre hånd og beholder de der etter brylluppet. Grunnen til at jeg skriver skal er at selv om han visste ringstørrelsen min var denne ringen akkurat for liten. Våre ringer kostet under 10 000 tilsammen og det er jeg glad for =) Anonymous poster hash: ff1d1...0b0
Chia Skrevet 29. april 2014 #8 Skrevet 29. april 2014 Har du svært god inntekt tenker jeg at 15-30 000 er en fin sum for en vakker ring hun skal ha resten av livet
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #9 Skrevet 29. april 2014 http://www.skikkogbruk.no/index.php?id=11&nid=22 Anonymous poster hash: ff1d1...0b0
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #10 Skrevet 29. april 2014 Det kommer jo an på smak og behag. Jeg synes det er skikkelig bonsk og harry at man bruker de ringene man har som gift. Jeg foretrekker at kun kvinnen bærer forlovelsesring, en klassisk diamantring som man gjerne har lagt en månedslønn ned i. Anonymous poster hash: 4bcc5...398
Gjest heihade Skrevet 29. april 2014 #11 Skrevet 29. april 2014 Jeg ville dritt i alt som heter koder. Dette er bare tull. Hvis dama di ikke blir fornøyd med det du gir henne er det ikke henne det er synd på. Gå for noe du føler at du vil bruke penger på, ikke noe mer. Ikke fri hvis du ikke vil selv. De aller, aller fleste bruker ringen på ringefinger, så det kan være lurt å gå etter størrelsen på den fingeren. 3
Nuttery Skrevet 29. april 2014 #12 Skrevet 29. april 2014 Hadde jeg noen gang fått en så dyr ring som noen foreslår her (15000++) tror jeg nesten jeg hadde pantsatt den og satt inn pengene på sparekonto men det spørs jo hva hun liker, da! 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #13 Skrevet 29. april 2014 Takker for alle svar...jeg hadde glemt av denne tråden litt. Det er ikke det at jeg tror det er så nøye for henne hvilken ringer som går hvor, uten å virke for selvsikker så vil jeg tro hun blir overlykkelig samme hva jeg gjør så lenge hun får gifte seg. Saken er mer at jeg liker å gjøre ting skikkelig. Tenker jeg drar ut og kjøper en ring når sommerbonusen kommer. Så får jeg se om jeg får tatt henne med et fint sted i sommerferien hvor jeg kan fri. Anonymous poster hash: 08a26...dc8
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #14 Skrevet 29. april 2014 Hvis hun har en drøm om tradisjonelt frieri og bryllup, har hun nok høye krav til ringen og dens pris også. Med andre ord stor fallhøyde. Lykke til.Anonymous poster hash: 9f31e...4b6
juliane Skrevet 30. april 2014 #15 Skrevet 30. april 2014 Hvis hun har en drøm om tradisjonelt frieri og bryllup, har hun nok høye krav til ringen og dens pris også. Med andre ord stor fallhøyde. Lykke til.Anonymous poster hash: 9f31e...4b6 Nødvendigvis ikke. Jeg drømmer om å bli fridd til av min kjære, men håper for guds skyld han har fått med seg det jeg har sagt om at jeg ikke ønsker en forlovelsesring i det hele tatt. For meg er det kun bortkastede penger... 3
Bergensbrud2014 Skrevet 1. mai 2014 #16 Skrevet 1. mai 2014 Siden hun ikke bruker ringer, er hun kanskje ikke interessert i forlovelsesring i tillegg til senere giftering? Noe å vurdere. Noen bruker dessuten en ring til alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå