AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #1 Skrevet 12. april 2014 Jeg ser at veldig mange skryter av hvor lykkelig de er, hvor perfekt livet deres er osv. på Facebook. Det jeg lurer på er hvor ærlig folk egentlig er. Er det slik at folk faktisk er så lykkelige som de påstår at de er på Facebook eller at alt er så perfekt? Har du noengang smøret litt tykt på når du har skrev om livet ditt (eller noe relatert til deg selv) på Facebook? Har du noen gang vært uærlig? Anonymous poster hash: 80a58...387 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #2 Skrevet 12. april 2014 Oppdaterer kun om hva jeg gjør. Resten gidder jeg ikke å poste Anonymous poster hash: aaf16...422
Gjest Blomsterert Skrevet 12. april 2014 #3 Skrevet 12. april 2014 Tror det er litt høyere terskel for å vise seg sårbar på fb. Og det kan jo bli litt pinlig om de er for åpne om alt? Jeg juger ikke der, men legger ut mest nøkternt og hyggelige ting.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #4 Skrevet 12. april 2014 Jeg legger ikke ut om livet mitt på Facebook. Hender jeg bytter forside/profilbilde, men sier ikke noe om at jeg er lykkelig eller trist. Anonymous poster hash: fedee...4a4 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #5 Skrevet 12. april 2014 Jeg oppdaterer kun dersom det er noe ekstraordinært som en reise, oppussing mm. Jeg sier ikke et ord om sykdom og skade og klippekort til lege. Det vil jo gi et falsk inntrykk. Anonymous poster hash: 1bd19...577 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #8 Skrevet 12. april 2014 Jeg legger aldri ut noe på facebook. Ser ikke poenget med det. Gratulerer folk med dagen og trykker liker på noen innlegg her og der. Når det kommer til forhold: Anonymous poster hash: 354f7...059 14
Gjest New_Girl Skrevet 12. april 2014 #9 Skrevet 12. april 2014 Det jeg legger ut på Facebook er kun overfladiske ting, hvor jeg er, hva jeg spiser(om det er noe spesielt), bilder av noe jeg har laget, bilde av datteren min som gjør noe rart eller er ekstra søt, morsomme/rare observasjoner og lignende. Hvordan jeg egentlig har det og detaljer fra familielivet legger jeg ikke ut, og dermed lyver jeg ikke heller. Mine nærmeste får vite hva som skjer med meg uansett. Bekjente og fjerne slektninger har jeg ikke noe behov for å dele alt med. Tror ikke jeg maler et bilde av livet litt som mer lykkelig enn jeg er, men hvis du er interessert i å bli kjent med meg så er ikke Facebook-veggen stedet å bli det uansett. 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #11 Skrevet 12. april 2014 Jeg har sluttet å legge ut statuser. Legger ut bilder, men da er som regel av noe hyggelig vi har gjort. Jeg merker selv at når jeg leser andres statuser om hva de gjør 15 ganger om dagen, så tenker jeg "så jævlig uinteressant", "hvem bryr seg" osv. Noen er jo mer interessante enn andre, men så har man disse "rutine-statusene" hver jævla dag, "levere mini i barnehagen, så på jobb, trening, møte xxx, også hjem å lage middag". Men det er mange som ikke bare legger ut de lykkelig greiene også, men de er like irriterende, for de er oppmerksomhetssyke og ønsker sympati for ett eller annet. Nei, hvorfor lyve, når man kan la være å legge ut noe som helst? Anonymous poster hash: 20a2e...c8b
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #12 Skrevet 12. april 2014 Jeg synes ikke depresjoner hører hjemme på facebook. Må innrømme at jeg blir bekymret for folk som legger ut 7-8 oppdateringer om en begravelse de skal i. Og annenhver dag etterpå et nytt bilde av gravsteinen. Men de samme folkene oppdaterer gjerne med fest og moro i neste øyeblikk. Samme med de som skriver sånne statuser om at noe dypt kritisk har skjedd, at de er i sjokk og sorg. Neste status er de på fest og sender bilde av ølen. Anonymous poster hash: 58981...49f
brightness Skrevet 12. april 2014 #14 Skrevet 12. april 2014 Jeg smører på om hvor miserabel og negativ jeg er, fordi når jeg først skriver på facebook er det bare tull og tøys og humor
Gjest alegria Skrevet 12. april 2014 #15 Skrevet 12. april 2014 Skal sies at jeg blir oppgitt over folk som skal skrive "hater livet :(" "faen:(" og slike ting på facebook, spesielt når folk spør hva som er galt - og de svarer; "det har ikke du noe med!" - Eh du skrev det åpent på facebook? Synes uansett at det er teit og fortelle folk på facebook hver gang en negativ ting i livet ditt skjer. 8
Gjest Crazycatlady Skrevet 12. april 2014 #16 Skrevet 12. april 2014 Skriver ingenting stort sett. Ingen som bryr seg om at jeg har gjort ditt og datt i dag. 3
Tøytigern Skrevet 12. april 2014 #17 Skrevet 12. april 2014 Folk jeg har på Face kjenner meg, så hvorfor skulle jeg smøre på med noe? For å frivillig drite meg ut medå ljuge, siden alle egentlig vet den faktiske sannheten? Ville ikke det vært litt lite gjennomtenkt? (Men så kryller det jo av gjennomtenkte folk på Facebook.) 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #18 Skrevet 12. april 2014 Eneste uærlige er at jeg ikke bruker mitt eget fulle navn, men noe som ligner. Anonymous poster hash: a9ecc...c5c
Gjest Kvinneline Skrevet 12. april 2014 #19 Skrevet 12. april 2014 Er alltid ærlig når jeg oppdaterer facebook med bilder eller stauser. Oppdaterer sjeldent egentlig, men har uansett kun familie og venner der, så ingen grunn til å lyve eller vri på sannheten
plix Skrevet 12. april 2014 #20 Skrevet 12. april 2014 (endret) Sluttet å oppdatere FB for lenge siden, og folk tror jeg har et kjedeligere liv enn jeg har. Ihvertfall er det inntrykket enkelte gir meg, spesielt de som vier livet sitt til å skrive om hver eneste ting som skjer ila en dag. Jeg trives mer nå enn noengang, og det holder at venner og familie følger med i virkeligheten Det kom til et punkt hvor jeg innså at det er flere nysgjerrige som følger med, enn mennesker som faktisk bryr seg om hva jeg foretar jeg med på en hverdag Edit: Svaret mitt er at jeg er ærlig på det jeg legger ut, men det skjer mer i livet mitt enn det som er lagt ut på facebook. Og det virker som noen har vanskelig for å tro Endret 12. april 2014 av plix
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå