Gå til innhold

Kjole til høy jente

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg er ei jente på 179, som sliter med å finne kjoler! De jeg liker blir så korte til meg, at man nesten kan se rett hjem... Det er jo mange fine maxikjoler, men jeg ønsker meg en kortere sommerkjole som kanskje går til midt på låret, eller rett over kneet. Noen høye jenter, med mer "kjoleerfaring" enn meg som har tips? Hvor skal jeg lete?

Anonymous poster hash: fb9a6...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er noen få cm høyere enn deg, og vet akkurat hvordan du har det! Du må dessverre lete godt, se i butikker du kanskje ikke ville gått inn i til vanlig. Hender jeg finner kjoler som rekker meg til rett over knærne på Vila, Mango, Vero Moda, Moods of Norway, og ofte litt dyre butikker (dessverre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hooty McOwlface

Må fly litt rundt og bare prøve på, ja.

Jeg har også best erfaring med litt dyrere butikker, særlig skandinaviske designere har god lengde på kjolene. Høyer har mye fint for lange damer.

Har kommet over et relativt billig merke som ser ut til å lage klær for oss lange, det heter mint&berry og selges på Zalando. Jeg leser alltid kundervurderinger når jeg nettshopper, og så at det gikk igjen at korte jenter klagde på at det var for langt i bein og armer. Perfekt, tenkte jeg da. Har en parkas og tre maxikjoler derfra, og selv i str 36 er de lange nok både i armer og bein, noe jeg så godt som aldri har opplevd før.

Det er ikke det mest edgy merket i verden, men stilrene plagg som passer i omtrent alles garderober. Synes de er veldig gode på maxikjoler, ikke bare siden det er de eneste maxikjolene som faktisk er lange nok på meg, men de er også veldig fine i snitt, stoff og farger. http://www.zalando.no/dameklaer/mint-berry/

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Vet ikke om dette kan hjelpe, men deler lenke til en britisk butikk som en av mine gode kolleger bruker mye.

Hun er et hode høyere enn meg og råflott !

Butikken er Long tall Sally, og har spesialisert seg på klær for høye, flotte damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for svar og gode tips, gleder meg til kjoleshopping :)

TS

Anonymous poster hash: fb9a6...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Crazycatlady

Jeg er høy selv, og prøver å sjekke på bildene om kjolen ser kort ut. Er den kort på en jente som er normalt høy, så er den vel omtrent som en lang topp på meg.

Handler mye på nett. New look, Dorothy perkins, Next og Asos har egne avdelinger for høye jenter, men jeg kjøper kjoler beregnet på dem som ikke er høye og. Som sagt så må man bare sjekke lengden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Crazycatlady

Forresten, jeg finner også endel på de vanlige kjedebutikkene. H&M, Vero moda osv finner jeg kjoler som passer bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asos.com har egen kategori for høye jenter og gutter :)

Fri frakt og toll fritt under 200kr:) 70% salg der nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...