Gå til innhold

Ringpåsettelse i kirken- Ny vri

Anbefalte innlegg

Gjest Sunflower
Skrevet

Hei!

Vi gifter oss sjette juli, og hadde samtale med presten i går, og øvde i kirken også. Presten vår synes at selve sermonien er over så raskt, så han foreslo at vi skulle stå der oppe ved alteret og si noen ord til hverandre i det vi setter på oss ringene. dvs., presten sier ordene, og vi gjentar høyt etter han. Dette er inspirert av angloamerikanske sermonier, og ordene er virkelig nydelige, vi sto begge med klumpen i halsen allerede i går da vi sa dem, lurer på hvordan det blir om noen uker... Ordene går som følger: (Brudgommen holder brudens hånd og sier:)"NN, ringen jeg setter på din finger skal være et symbol på vårt ekteskap, på vårt samhold og vår kjærlighet. Med alt jeg er skal jeg ære deg, og alt jeg har vil jeg dele med deg". Bruden tar så brudgommens hånd, og sier de samme ordene. Helt nydelig!! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å for en fin seremoni dere vil få!

jeg har tårer i øynene. Vet ikke om jeg hadde greid å sagt dette uten å begynt å stortute.............

Skrevet

Ja alt jeg har skal jeg dele med deg (også studielånet), uteom hytta som jeg har særeie på.. :D

Det høres forøverig veldig rørende ut. Så flott. Kanskje dette er noe for oss også.

Skrevet

Helt nydelig!

Det blir liksom litt mer personlig enn bare 2 små "ja"... Men jeg skal nå slite godt med å få sagt de små der og jeg da :cry: Ja, LITT lettrørt...

Synes det var et kjempefint innslag i seremonien, jeg!

Lykke til!

Klemmer fra Solstrålen!

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Vi hadde ringpåsettelse på den måten

Vi knelte og presten velsignet ringene med vie vann og så var det min mann som først skulle si når han satte ringen på fingen min: Jeg N.N. tar deg N.N osv osv og så gjorde jeg det samme.

Jeg ble litt snurt da jeg var i bryllup her for litt siden og de skippet hele ringpåsettelsen - jeg trodde det var vanlig jeg. Men de om det.

:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...