AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #1 Skrevet 12. april 2014 Jeg har en utrolig manipulerende, egenrådig og needy venninne. Hun skal alltid ha det som hun vil og tåler ikke kritikk, selv om hun har lav terskel for å kritisere andre. Det er spesielt når hun drikker at hun blir skikkelig utrivelig å være rundt. Når hun drikker, kommer sannheten fram om hva hun tenker å mener om alle. Og prøver man å forsvare seg eller si imot, kan du likevel gjerne bare gå hjem.. Det koster henne heller ikke en kalori å "skyte først og spørre etterpå", samtidig som hun liker oppmerksomhet å lett kan starte en krangel over en bagatell på ett offentlig sted/utested med tilskuere. Hun velger heller ikke kranglene med omhu, og har risikert flere vennskap opp gjennom årene. Hun kan også plutselig klikke når hun er edru, ikke bare i fylla. Hun har ikke så mange nære venner, heller mange bekjente. De få hun har som står henne nær, har hun lav terskel for å stille til veggs når det passer henne. Jeg har kjent henne i sikkert 8-9 år, og på den tiden har hun aldri sagt ordet "unnskyld". Selv når vi har vært på en fest/byen og det er flere som er enig i at hun har oppført seg upassende, ser hun det ikke selv og står på sitt og får alle andre til å føle seg skyldig. I mange tilfeller har jeg måtte være den som har påtatt meg skyld bare for å "bevare husfreden" og komme oss videre. Det som også er slitsomt, er at siden hun har så få nære venner, er det som om hun tror at de som står henne nær har meldeplikt til henne hver gang helgen kommer. Jeg derimot, har mange andre venner også, og når jeg først skal ut, liker jeg å møte nye mennesker og å kose meg, men med henne blir det alltid noe drama, så det er litt bevisst at jeg prøver å unngå å gå ut med bare henne. Men hun er sleip, fordi hun kan spørre meg på man/tirs om hva jeg skal til helgen, og om jeg da ikke kommer opp med en plan, betyr det at jeg "må" være med henne til helgen, selv om vi ikke har avtalt noe spesielt. Hvis jeg finner på noe med noen andre, sier hun at vi "aldri sees lengre" eller lurer på hvorfor jeg stadig dropper henne. Mens sannheten ofte er at vi ikke har avtalt noe spesifikt i utgangspunktet, og at jeg da bør få gjøre det jeg vil uten å inkludere henne hver gang. Hun er også dårlig likt av mange, ellers kunne jeg selvsagt vært mer inkluderende. Men den sjansen har hun ødelagt for lenge siden ved å stadig oppføre seg som hun gjør. Jeg ønsker ikke å kutte kontakten med henne, men ønsker å nå inn til henne å fortelle henne hvordan andre ser henne. Men jeg har prøvd før og det resulterte i at når jeg dro opp en av hennes feil, dro hun opp mine feil og jeg oppnådde ikke det jeg ville. ' Hvordan kan jeg nå fram til henne? Anonymous poster hash: bbd2b...aa4
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2014 #2 Skrevet 12. april 2014 Du når ikke frem til henne, du kutter henne ut pga du ikke vanker med folk som ikke kan å oppføre seg.
Gjest chisandra Skrevet 12. april 2014 #3 Skrevet 12. april 2014 Hva i all verden gir dette vennskapet deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå