AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #1 Del Skrevet 12. april 2014 Er det noen som vet om noen måter å få til en fin tur til Bora Bora, uten å bruke 100 000? Vet det er verdens dyreste reisemål men må vel være mulig å gjøre noe gjennom USA som er en del billigere? Anonymous poster hash: c655f...06e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #2 Del Skrevet 12. april 2014 Hva med å reise til en av de andre øyene i Fransk Polynesia eller et annet sted i Stillehavet? Aitutaki i Cook Islands er f.eks et godt alternativ, som kan gi dere langt mere valuta for pengene.Anonymous poster hash: 722cf...68a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #3 Del Skrevet 13. april 2014 Hva med å reise til en av de andre øyene i Fransk Polynesia eller et annet sted i Stillehavet? Aitutaki i Cook Islands er f.eks et godt alternativ, som kan gi dere langt mere valuta for pengene.Anonymous poster hash: 722cf...68a Takk for godt tips, ser fantastisk ut der også Skal sjekke ut litt mer Tror du det lønner seg å dra til USA først og fly derfra isteden for en direkte reise herfra? Anonymous poster hash: c655f...06e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I all verden Skrevet 13. april 2014 #4 Del Skrevet 13. april 2014 Jeg forstår ikke helt hva du mener med å reise dit "gjennom USA". Hvis det er mellomlanding og bytting av flyselskap du mener, så er det uansett nødvendig hvis du skal til Bora Bora. Jeg har undersøkt priser dit noen ganger selv, og det billigste jeg da kom frem til var å fly fra en eller annen flyplass i Europa (ut fra hvilket selskap som er billigst på det aktuelle tidspunktet) - Los Angeles - Papeete - Bora Bora. Det er langt dit, så flybillettene blir aldri spesielt billige. Det dyreste med å reise til Bora Bora er likevel ikke flybillettene, men oppholdet. Det finnes økonomiske alternativer til rundt tusenlappen per natt, men de fleste som reiser helt til Bora Bora gjør det for å kunne bo i bungalow på vannet. Da må du regne med 5000 kr og oppover per natt. 100.000 kr trenger du ikke å bruke, men billig blir det ikke. En relativt billig måte å besøke Bora Bora på, er å reise på et cruiseskip som stopper innom. Da får du noen timer eller kanskje så mye som et døgn på øya før skipet drar videre. Det er ikke noe jeg vil anbefale, men hvis det er viktigere å kunne krysse Bora Bora av på reiselisten din enn å faktisk være der, er cruise en økonomisk måte å få sett (små deler av) mange steder på kort tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #5 Del Skrevet 13. april 2014 Jeg forstår ikke helt hva du mener med å reise dit "gjennom USA". Hvis det er mellomlanding og bytting av flyselskap du mener, så er det uansett nødvendig hvis du skal til Bora Bora. Jeg har undersøkt priser dit noen ganger selv, og det billigste jeg da kom frem til var å fly fra en eller annen flyplass i Europa (ut fra hvilket selskap som er billigst på det aktuelle tidspunktet) - Los Angeles - Papeete - Bora Bora. Det er langt dit, så flybillettene blir aldri spesielt billige. Det dyreste med å reise til Bora Bora er likevel ikke flybillettene, men oppholdet. Det finnes økonomiske alternativer til rundt tusenlappen per natt, men de fleste som reiser helt til Bora Bora gjør det for å kunne bo i bungalow på vannet. Da må du regne med 5000 kr og oppover per natt. 100.000 kr trenger du ikke å bruke, men billig blir det ikke. En relativt billig måte å besøke Bora Bora på, er å reise på et cruiseskip som stopper innom. Da får du noen timer eller kanskje så mye som et døgn på øya før skipet drar videre. Det er ikke noe jeg vil anbefale, men hvis det er viktigere å kunne krysse Bora Bora av på reiselisten din enn å faktisk være der, er cruise en økonomisk måte å få sett (små deler av) mange steder på kort tid. Absolutt ikke for å krysse av på lista nei, men for den fantastiske opplevelsen det må være! De jeg har pratet med som har vært der sier at det er helt uvirkelig Men det jeg mente med USA var at jeg lurte på om det var billigere å fly til USA separat også fly derfra ned. Flere som har sagt at det er billigere uten at jeg har funnet så mye. Anonymous poster hash: c655f...06e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #6 Del Skrevet 12. mai 2014 Jeg har lett etter billige flybilletter til Bora Bora, men de finnes ikke dessverre. Jeg tror muligens det dyreste er selve flyet til Bora Bora fra Tahiti ( tror det er snakk om små sjøfly som lander der) , og dette flyet må du ta uansett om du reiser via USA eller andre land (noe man må uansett). Det beste er å velge andre øyer i Stillehavet, f.eks. Tahiti (ganske dyrt også), Cook Islands, Vanuatu eller Fiji (det blligste alternativet jeg kom frem til ). Anonymous poster hash: 7b72b...421 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kraula Skrevet 13. mai 2014 #7 Del Skrevet 13. mai 2014 (endret) Jeg har lett etter billige flybilletter til Bora Bora, men de finnes ikke dessverre. Jeg tror muligens det dyreste er selve flyet til Bora Bora fra Tahiti ( tror det er snakk om små sjøfly som lander der) , og dette flyet må du ta uansett om du reiser via USA eller andre land (noe man må uansett). Det beste er å velge andre øyer i Stillehavet, f.eks. Tahiti (ganske dyrt også), Cook Islands, Vanuatu eller Fiji (det blligste alternativet jeg kom frem til ). Anonymous poster hash: 7b72b...421 Billig blir det nok aldri, men søkte på Oslo - Bora Bora nå (14.10.14-05.12.14): 17.200 Da flyr du Oslo - Paris - Papeete - Bora Bora. Om du tar fly Oslo - Papeete samme dato koster det 11.300. Fly fra Papeete til Bora Bora ligger på underkant av 3000 kroner om du bestiller de separat. 14.300 til Bora Bora kan vel ikke defineres som dyrt Edit: skriveleif! Endret 13. mai 2014 av Kraula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå