AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #1 Skrevet 12. april 2014 Jeg er skrekkelig lei av mennesker som bestemmer over andre. Jeg har selv hatt en venninne som alltid endte opp med å få det som hun selv ville. De har en mystisk evne til å ordne seg slik at de selv kommer heldigst ut. Jeg har med alderen blitt mer bevisst og ser disse egenskapene fort hos folk. En familiemedlem av meg får alltid mannen sin til å gå med på alt det hun på forhånd har planlagt. Han tror de ikke har planer for sommeren, men hun har allerede planlagt alt det hun vil, og sier at de SKAL, uten at han i det hele tatt er informert om hennes ønsker eller planer. Så har jeg en annen venninne som alltid holdt på sånn. Mens de andre nøt turen, opplevelsene og naturen satt hun og pønsket ut hvordan hun skulle få bo på rom med den hun ville, spise det hun ønsket til middag, få rommet som hadde best utsikt osv. "Lederegenskaper" heter det så fint. For meg minner dette mer om diktator-egenskaper. For andre som sier: " ja, det blir jeg med på" "Ja, jeg kan sove der jeg. " Det er ikke noe problem for meg", de lar seg nemlig styre av andre. Kanskje bryr de seg ikke om disse tingene og føyer seg. De er ukompliserte og viser velvilje, men det er ikke egenskaper som anses som like bra. For meg skal en leder være rasjonell og gjøre det som er best for flertallet, ikke det som er best for seg selv. Er det bare jeg som ikke takler sånne mennesker? Og mindre når jeg ser at de når frem med denne oppførselen? Anonymous poster hash: f451d...e0c 6
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2014 #2 Skrevet 12. april 2014 Nu er det ikke verre enn at man kan sette ned foten for slike mennesker med rett og slett ikke gå med på skiten deres. 1
Gjest Blomsterert Skrevet 12. april 2014 #3 Skrevet 12. april 2014 Hvis de ikke bestemmer over meg, så bryr jeg meg ikke. Vet om mange damer som styrer hjemme. Akkurat det får jo mannen ta ansvar for! Vi er nå engang forskjellige, men om andre o v e r k j ø r e r til stadighet, er det ikke mennesker jeg velger å omgåes.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #4 Skrevet 12. april 2014 Jeg selv er en typisk ledertype..... Det er ikke værre enn å si til meg at man ikke ønsker sånn og sånn og så finner vi en løsning på problemet som har oppstått, fair and square. Det du beskriver er hellere en person som ønsker kontroll, en såklalt kontrollfreak...? Anonymous poster hash: 0e0d5...e73 1
Gjest Lille-pus Skrevet 12. april 2014 #5 Skrevet 12. april 2014 Det er ikke så mye lederegenskaper som beskrives nei. Lederegenskaper er å få alle til å gjøre det som må til for å oppnå et resultat, og å få dem til å gjøre det med glede og lyst. Det handler om å se folk, løse problemer de støter på underveis, gi retning, løse konflikter og skape best mulige arbeidsforhold. Sette sammen team best mulig utifra de ressursene som er tilgjengelig, gi tillit, ikke overstyre. Lede, få frem det beste folk kan by på. Se og gi tilbakemeldinger. Å ta vare på og utvikle teamet sitt. I det ligger også tilbakemeldinger på både bra og ting som kan bli ennå bedre.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #6 Skrevet 12. april 2014 Jeg selv er en typisk ledertype..... Det er ikke værre enn å si til meg at man ikke ønsker sånn og sånn og så finner vi en løsning på problemet som har oppstått, fair and square. Det du beskriver er hellere en person som ønsker kontroll, en såklalt kontrollfreak...? Anonymous poster hash: 0e0d5...e73 At noen ønsker å lede er veldig bra. Det jeg ikke liker er at vi i dag ikke skiller mellom en god og dårlig leder. Så lenge en leder tar valg som gagner alle, er det greit, men ikke en "leder" som må ha kontroll for selv å komme heldigst ut. Anonymous poster hash: f451d...e0c
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #7 Skrevet 12. april 2014 Nei, er dritlei avsånne selv. Like lei er jeg av folk som må dra alle ned med nøkternhet, hverdags"visdom". Sånne som på liv å død må ha alle andre nede i sin egen pessinisme.Anonymous poster hash: f8782...413
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #8 Skrevet 12. april 2014 Helt enig. Jeg tenker da på snusfornuftighet og bedrevitere Nei, er dritlei avsånne selv. Like lei er jeg av folk som må dra alle ned med nøkternhet, hverdags"visdom". Sånne som på liv å død må ha alle andre nede i sin egen pessinisme.Anonymous poster hash: f8782...413 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #9 Skrevet 12. april 2014 Hvis mannen til denne kvinnen lar seg dra med på turer han egentlig ikke vil delta på, eller hadde foretrukket noe annet, så er han jo en pushover. Sannsynligvis har han valgt en kvinne som tar kontroll og liker det. De fleste par består av en mer aktiv og dominerende part og en mer tilbaketrukket. Anonymous poster hash: 05c7f...b0f
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #10 Skrevet 12. april 2014 Igjen får offeret skylden og stemples som " push over". Ikke noe positivt ladet. Kan si velvillig, ukomplisert. Som sagt bestemmer hun ikke til begges beste, men kun for å ha det fint selv. Hun manipulerer. Hvis mannen til denne kvinnen lar seg dra med på turer han egentlig ikke vil delta på, eller hadde foretrukket noe annet, så er han jo en pushover.Sannsynligvis har han valgt en kvinne som tar kontroll og liker det. De fleste par består av en mer aktiv og dominerende part og en mer tilbaketrukket. Anonymous poster hash: 05c7f...b0f
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #11 Skrevet 12. april 2014 Jeg tror vi som blir oppmerksom på dette ofte er folk som har vært alt for snill og hensynsfull og har latt andre definere vår virkelighet for mye. Jeg sliter jo med det i alle fall.. Har merket at å lære seg å si nei har, i alle fall ofte to effekter. Folk blir paff og stille eller de blir sint og vemmelig og oppfører seg enda verre. Det siste der sammen med snusfornufterne kvitter jeg meg sakte med...Anonymous poster hash: f8782...413
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #12 Skrevet 12. april 2014 Huff, misliker ledertyper sterkt. Jeg kommer ofte i konflikt med den typen mennesker, for jeg nekter å "adlyde"Anonymous poster hash: f047c...438
Gjest Cartman Skrevet 12. april 2014 #13 Skrevet 12. april 2014 Nu er det ikke verre enn at man kan sette ned foten for slike mennesker med rett og slett ikke gå med på skiten deres. Du har helt rett, men diktatoren vil da sutre og klage.
Gjest Cartman Skrevet 12. april 2014 #14 Skrevet 12. april 2014 Første tråden på kvinneguiden, som er genial. HELT enig ts. Er så dritt lei av sjefete mennesker. Jeg liker spesielt lite mennesker som tar min hjelp som en selvfølge.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #15 Skrevet 12. april 2014 Er utrolig slitsomt med venninner som aldri har noen mening også. Hvor skal vi dra ut? Vet ikke jeg.. Er du sulten nå? Tja... Skal vi hå på cafe da eller? Vi kan godt det.. Altså, det blir automatisk til at man bestemmer en del da. Har en del venninner som er veldig "go with the flow", jeg syns ikke det er en god egenskap heller. De kan virke litt uinteresserte rett og slett.Anonymous poster hash: 85256...7fb
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #16 Skrevet 12. april 2014 Jeg bestemmer også en del når noen ikke ytrer at de har noen preferanser. Uansett tenker jeg da hva hun muligens kan tenke seg. Jeg spør også flere ganger: Er det ok for deg? Du bestemmer neste ting vi gjør!". Jeg tenker heller ikke på sånne sære tilfeller, men på mennesker som alltid har tenkt ut alt på forhånd og rett og slett skal ha det slik de har tenkt. Sånne som tar over hele showet og bestemmer for alle. Jeg kan feks. si: " Jeg har tenkt frem og tilbake og tror xx filmen er bra. Den begynner ikke så sent og den er noe alle kan like..tror jeg. Også sier personen: Sikkert bra den, men jeg tenkte vi skulle sw Ocean. Mitt forslag var jo bare et forslag tenker jeg, og trekker meg. ( jeg ga egentlig blanke i hvilke film det ble) også får hun viljen sin. Skulle jeg sette ned foten og si nei, da blir hun ikke med, og flere trekker seg. De har en lei tendens til å alltid være et skritt foran, og har alltid sterke preferanser. De styrer venbegjengen, foreldre, kjæreste og kollegaer. De må ha kontroll og bestemmer alt fra tiden til andre til pålegget de spiser. De forklarer, foreslår, "spleiser", organiserer turer osv. Anonymous poster hash: f451d...e0c
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #17 Skrevet 12. april 2014 For litt siden datet jeg en mann som var sånn. Jeg la merke til det ganske fort. Han bestemte alltid hvor vi skulle spise, tidspunkt, om vi skulle spise mye eller lite flr vi evt.kunne dra å ta en kaffe på et helt bestemt sted. Han planla datingen etter sin agenda hvor jeg var siste prioritet. Jeg kom med mange forslag,men han fant alltid noen gode argumenter for å få det slik det passet seg selv. Den ene gangen vi skulle gjøre noe jeg hadde sagt at jeg gjerne ville, kom han 2 timer for sent. Deretter dro han hjem kort tid etter. Det var siste gang jeg så han. Han trodde at han var sjefen min, tok lite hensyn til mine ønsker og behov. De får være alene mener jeg. Hvis han ikke følte for å møte meg, froppet han avtalen samme dag. Alt dreide seg om hva han ville.Anonymous poster hash: f451d...e0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå