Gå til innhold

Helkroppsprogram for slyngetrening/hjemmetrening?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet det er en annen tråd her inne om slyngetrening, men tenkte jeg ikke skulle avspore den helt. Jeg er klar for sommer nå, der fokuset skal være på løping, men jeg vil jo ikke gi slipp på styrketreningen. Dessverre innser jeg at for at motivasjonen skal holde, må styrketreningen skje hjemme (mye lettere å dra ut på joggetur og så trene styrke hjemme, enn å dra ut på joggetur, for så å dra på treningssenteret).

Jeg har et ganske godt grunnlag på styrkesiden nå, kjørt en del tunge basisøvelser i vinter (knebøy, markløft, utfall, benkpress og forberedelse til chin-up (men klarer ingen vanlige foreløpig) og noen øvelser i slynge, som f.eks. roing.

Så er spørsmålet, hvis jeg skal sette sammen et helkroppsprogram, med minst mulig øvelser, i slynge, hvilke øvelser anbefaler du? Og hvorfor?

Anonymous poster hash: deb29...983
Videoannonse
Annonse
Gjest bustyvel
Skrevet

* Pushups (på gulvet eller i slynge)

* Planken/sideplanken (på gulvet eller i slynge)

* Omvendt roing i slynge

* Goblet squats (om du har noe tungt du kan holde inntil brystet blir det jo enda bedre)

* Bulgarske utfall (bruk en benk, stol, puff og ha beina på)

* Tåhev i f.eks. trappetrinn

Er sikkert masse andre øvelser du kan ta, men bl.a. disse kjørte jeg hjemme da jeg trente meg opp etter skade for endel år siden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...