AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #1 Skrevet 12. april 2014 Jeg trenger noen gode råd. Jeg og samboeren min har vært sammen i 5 år. Vi kommuniserer godt, er veldig lykkelige, koser oss, beundrer hverandre, har sex 2-3 ganger i uken, og mye kos og nærhet. Vi har akkurat bygget oss hus sammen, og planlegger barn. Han er 39 år, jeg er 30. Han har vært gift før, men han traff en annen kvinne, var utro, og valgte å skille seg. Forholdet til denne nye kvinnen varte ikke, og han endte opp singel. Dette skjedde ca 1 år før han traff meg. Han har vært åpen om denne utroskapen til meg, forklarte at han ikke var lykkelig og at han også valgte å skille seg. Jeg er selvfølgelig redd for at dette skal skje meg også. "En gang utro, alltid utro" osv. Så til saken: Her en morgen fant jeg et langt lyst hårstrå i sengen vår. Jeg er mørkhåret. Hans 2 døtre som bor hos oss er også mørkhåret. Det gikk selvfølgelig kaldt nedover ryggen på meg. Jeg sliter veldig med dette, og vet ikke hva jeg skal gjøre. Finnes det noen logisk forklaring overhodet, uten at noen har vært oppi sengen? Jeg har snakket med en god venninne som prøver å berolige meg med at hårstrå finnes overalt, og kan følge både klær og sengetøy. Det kan være døtrene som har dratt det i hus (moren deres er lys) men hvordan havner det i sengen om ingen har vært oppi der? Jeg har ikke vært bortreist noe, den eneste tiden jeg ikke har vært hjemme er når jeg er på jobb på dagtid. Han er også på jobb, men kan selvsagt stikke av. Jentene kommer hjem fra skolen i 13-tiden, jeg kan bare ikke skjønne at han drar noen hjem i sengen vår på dagtid?? Det finnes heller ingen grunn til at han skulle være utro, for vi har det veldig godt sammen på alle måter, og jeg vet at han elsker meg og er lykkelig sammen med meg. Det er ingenting med oppførselen hans ellers som tyder på at det skal være noe snusk. Han er alltid like blid og imøtekommende, koser med meg, kjærtegner meg og sier han elsker meg, legger igjen mobilen på stuebordet framfor meg når han er i dusjen, lar dataen stå pålogget på bordet når han er på butikken, og både jeg og døtrene kan facebook-passordet hans. Ingenting tyder på at noe skulle være galt, utenom dette hårstrået jeg plutselig fant. Jeg spurte han om det, og han nektet selvfølgelig på at noe var galt. "Hvorfor i all verden skulle jeg gjøre det? Jeg er lykkelig med deg, vi bygger hus og planlegger barn og fremtid." Han ble også litt småsur, for han mente dette var en alvorlig ting å bli anklaget for. "Jeg trodde vi var trygge på hverandre. Har du ikke mer tillit til meg enn som så? Jeg skulle vært riiimelig overbevist før jeg hadde anklaget deg for noe sånt!" Saken er nå glemt fra hans side.. ingenting nytt tyder på at noe skal være galt.. ingen nye hårstrå.. ingenting.. Men jeg klarer ikke å glemme dette hårstrået... Noen tanker? Anonymous poster hash: 893ff...c73 Anonymous poster hash: 893ff...c73 Anonymous poster hash: 893ff...c73
Betasuppe Skrevet 12. april 2014 #2 Skrevet 12. april 2014 Var han utro, eller var hun forrige kjæresten utro?
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #3 Skrevet 12. april 2014 Han var utro. Han hadde vært gift fra han var 20-32 år. De hadde slitt i noen år og gått til terapi, Det endre med at han traff en ny, var utro og skilte seg. Dette forholdet ble slutt etter en stund. Så gikk det 1 år før han traff meg.. Han sier at det ikke er noe han er stolt av, men han var direkte ulykkelig, og da ble det slik. Jeg er selvfølgelig bekymret, selv om vi er veldig lykkelige.. Anonymous poster hash: 893ff...c73
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #4 Skrevet 12. april 2014 For meg virker det som om du har en fantastisk mann, hårstrået kan komme fra hvor som helst og mest sannsynlig hengt fast i sengetøyet etter du har hatt det i vaskemaskina...... glem hårtrået og vær takknemlig og glad for at du har en slik mann som du beskriver. Anonymous poster hash: 17a2b...66e 3
Gjest Lille-pus Skrevet 12. april 2014 #5 Skrevet 12. april 2014 Det hårstrået har helt fint havnet i sengetøyet via vaskemaskinen. Og døtrene har garantert et og annet hårstrå fra sin mor med i klærne. Du kan helt fint komme til å la ett hårstrå ødelegge det du beskriver som en lykkelig mann dersom du nå lar fantasien din få fritt spillerom og næring. 3
Gjest Badebuksa Skrevet 12. april 2014 #6 Skrevet 12. april 2014 (endret) Jeg mistenker sterkt at han har ett langt, lyst rygghår, og det var det du fant.. Æsj.. Endret 12. april 2014 av Badebuksa 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #7 Skrevet 12. april 2014 Mmmmmmmmmmmmm........du vet at folk flest har varierende farge på alle hårstråene sine? Anonymous poster hash: b3f99...68d
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #8 Skrevet 12. april 2014 Hårstrå kan komme fra hvor som helst, ingenting å bekymre seg over. Anonymous poster hash: 1d230...b20
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #9 Skrevet 12. april 2014 TS her Det bør nevnes at jeg er fryktelig sjalu av natur. Jeg ble utsatt for utroskap i mitt forrige forhold, og bærer nok preg av det. At han i tillegg har vært utro mot sin ekskone gjør det selvsagt ikke bedre. At han var ulykkelig er vel ingen unnskyldning, men han har forklart meg at de var sammen kun for barnas skyld de siste årene, og at de var mer som et søskenpar. Ingen sex. Men jeg er jo redd likevel, selv om vi er veldig lykkelige. Men jeg har en tendens til å lage mye kaos i mitt eget hode av veldig lite. Ser ofte spøkelser på høylys dag, og har nok et snev av tvangstanker. Det er overhodet ingen tegn på at han skal ha noe snusk på gang. Alt av mobil, pc, facebook osv osv er pålogget og tilgjengelig for meg til en hver tid. Jeg kan alle passordene hans (han har samme passord på alt og legger ikke skjul på det). Og vi er jo veldig lykkelige sammen. Vi har veldig mye kos og nærhet, koselige mailer mens vi er på jobb, god sex, god kommunikasjon, i tillegg er han verdens snilleste. Han er flink på kjøkkenet, og lager middag til meg nesten hver dag, han rydder, ordner, vasker, hjelper meg med bilen, lager matpakke til meg siden han står opp først, klemmer og kysser meg og sier at han elsker meg mange ganger for dag. Vi er rett og slett veldig lykkelige. Men kombinasjonen av at jeg har blitt bedratt i tidligere forhold, han var utro mot sin ekskone, og det faktum at dette håret dukket opp i sengen vår, det dreper meg nesten. Jeg tror egentlig ikke at han er utro, ingenting tyder på det, men det er dette hårstrået.. Men dere mener altså at det fint kan havne i sengen uten at noen har vært oppi der? Er jeg helt sprø som reagerer på dette? Anonymous poster hash: 893ff...c73
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #10 Skrevet 12. april 2014 Jeg tror egentlig ikke at han er utro, ingenting tyder på det, men det er dette hårstrået.. Men dere mener altså at det fint kan havne i sengen uten at noen har vært oppi der? Er jeg helt sprø som reagerer på dette? Anonymous poster hash: 893ff...c73 Han kan godt ha dratt det med seg fra et annet sted ja, finner av og til lange hårstrå på klærna mine selv om jeg har kort hår. Anonymous poster hash: 1d230...b20
Gjest Annypanny Skrevet 12. april 2014 #11 Skrevet 12. april 2014 Tror dere generelt at menn som er oppriktig lykkelige hjemme, er utro? Menn som er bestevenn med sin partner, som får regelmessig sex, som har mye kos og nærhet, opplever mye latter og glede hjemme, får mye skryt og komplementer av sin kjære, og er oppriktig lykkelige hjemme.. er de utro i edru tilstand? Noen med erfaringer og innsikt her?
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #12 Skrevet 12. april 2014 Premissene for denne diskusjonen er tøvete. Menn er ikke generelt utro enten om de er lykkelige, høye eller nærsynte. Anonymous poster hash: 4d773...f74
Gjest chisandra Skrevet 12. april 2014 #13 Skrevet 12. april 2014 Jeg vil gi deg råd om å få hjelp for sjalusien og redselen din før du ødelegger forholdet til det som høres ut som en fantastisk mann. Tenk deg følelsen hans når han ble konfrontert med et hår som kan komme fra hvor som helst? Jeg finner innimellom hår på klærne mine som åpenbart ikke er mitt. Har jeg da f.eks. kastet fra meg et klesplagg på sengen for å skifte, så kan håret ende i sengen. Dette problemet eier du - ikke han. Gjør noe med det, dette er ikke godt for noen av dere.
aquiz Skrevet 12. april 2014 #14 Skrevet 12. april 2014 Jeg hadde plutselig et svart laaaaaangt hårstrå (rundt 10 cm) i munnen når jeg satt og så på tv i stua. Jeg har ikke mørkt hår og barnet mitt har ikke mørkt hår. Hårstrå kan komme fra hvor som helst... Kanskje du har gitt en venninne en kos?
Bixity Skrevet 12. april 2014 #15 Skrevet 12. april 2014 Min mor er også helt mørkhåret, men hender at det dukker opp et lyst blandt alle de mørke. :-)
Gjest Tingelinling Skrevet 12. april 2014 #16 Skrevet 12. april 2014 Er jeg helt sprø som reagerer på dette? Anonymous poster hash: 893ff...c73 Ja, det er du. Dersom ingenting annet tilsier at han er utro, bør du skaffe deg hjelp for sjalusien din. 2
Viventium Skrevet 12. april 2014 #17 Skrevet 12. april 2014 (endret) Hvis han reagerte akkurat sånn som du skriver her så reagerte han på samme måte som jeg ville gjort. Han sier jo at det er du og han og dere bygger en framtid. Man begynner jo og lure, Det er liksom ikke hver dag man blir spurt om det. Du kan tvile hvor mye du vil og sjekke han ut hvor mye du vil, men med engang du drar han inn i det og begynner og spørre og tvile, da starter du veien som ødlegger forholdet deres.. Og nei jeg tror ikke lykkelige mennesker er utro. Men husk lykke er noe man skaper selv.. Endret 12. april 2014 av Viventium 1
Gjest .-L-. Skrevet 12. april 2014 #18 Skrevet 12. april 2014 Problemet her er vel egentlig ikke hårstrået, men din paranoia når det kommer til om han kan holde seg trofast eller ikke. Du får en liten dårlig indikator på at det kanskje kan være ugler i mosen og blåser det opp.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #19 Skrevet 12. april 2014 Nei, jeg tror ikke lykkelige menn er utro. Men menn flest er vel ikke lykkelige hele tiden? Så sånn sett kan jo alle være utro.... Anonymous poster hash: f9d88...5d0
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #20 Skrevet 12. april 2014 Tror dere generelt at menn som er oppriktig lykkelige hjemme, er utro? Menn som er bestevenn med sin partner, som får regelmessig sex, som har mye kos og nærhet, opplever mye latter og glede hjemme, får mye skryt og komplementer av sin kjære, og er oppriktig lykkelige hjemme.. er de utro i edru tilstand? Noen med erfaringer og innsikt her? Begge deler. Man kan selvsagt være utro selv om man er lykkelige, menn i større grad enn kvinner (kvinner som er utro er oftere misfornøyd). De skiller sex og følelser i større grad enn kvinner, og behovet for seksuell variasjon er sterkt. Det vil alltid finnes en lyst på sex med en ny dame selv om forholdet er bra. Det betyr ikke at de fleste reagerer på lysten, men noen gjør det - dersom de også har lav moral og er i stand til utroskap. Noen er kun utro dersom de er ulykkelige. Noen er aldri utro. Det er ikke noe fasitsvar her. Anonymous poster hash: 1f122...193 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå