Gå til innhold

Hvor varmt har dere det inne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ha 24 grader, men mannen min synes det er mest behagelig med 20. Klager over at det nærmest er badstu og setter alltid ned temperaturen om jeg har satt den opp, og sier at jeg får ta strømregninga jeg, da, om jeg skal ha det så varmt.. Jeg er en person som fryser mens han er alltid varm! Hva bør vi gjøre? 22 grader og begge like sure?

Anonymous poster hash: 44f77...068
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at det heller bør være for kaldt enn for varmt, da er det jo bare å kle på seg mer hvis man fryser.

Her i huset har vi hatt varmepumpen på 22 grader i vinter pga at det er så gulvkaldt.

Nå står den på 20 grader om dagen.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har varmepumpe som er innstilt på 21 grader. Jeg har mer klær på meg enn mannen fordi jeg fryser lettere. Ideell temperatur med tanke på inneklimaet er vel 20-22 grader i oppholdsrom.

Anonymous poster hash: d9a8a...50e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har den på 23. Blir det varmere (feks om sommeren) så faller det meg ikke inn å lufte før den går over 30. Å ha 20 inne ville vært uaktuelt: da må en jo ha på seg uteklær innendørs! Ikke tale om jeg skulle gått rundt i eget hjem med genser og ulltrøye bare fordi noen ville være kjipe på strømmen. Om det er så kaldt med meg kryper jeg under dyna og hutrer mens alt av ovner står på full guff.

Anonymous poster hash: 00380...0c4
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Usikker egentlig. Fyrer ikke, har ikke varmepumpe og ikke varmeovn. Men er ikke kaldt da:)

Anonymous poster hash: 7f733...206

AnonymBruker
Skrevet

Ligger mellom 18 og 25...

18-20 er litt for kaldt, 24-25 er for varmt, 22 er i grunn optimalt her i huset. Grunnen til at det varierer så mye er at vi fyrer med ved, dvs det er ca 16-18 da vi står opp og så tenner vi opp da.

Anonymous poster hash: 9b622...cb4

Skrevet

Det pleier å være rundt 20 grader i leiligheten min, og det trives jeg med.

Synes som regel det er bedre å ha det litt for kaldt enn litt for varmt. Jeg sliter ofte med å holde en jevn og riktig kroppstemperatur, fryser lettere enn jeg blir for varm, så sånn sett burde jeg jo elske varme innetemperaturer — men, hvis jeg fryser kan jeg kle godt på meg, og drikke litt varm te, og så får jeg som regel varmen igjen. Blir jeg derimot for varm kan jeg plutselig føle meg svimmel og uvel, og det er langt vanskeligere å fikse på det i etterkant.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det best når det er 22-23 grader. Jeg går ikke spesielt lettkledd inne og ullundertøy brukes vinterstid. Jeg hadde ikke hatt det noe ok dersom det ble bare 20 grader. Under det så ville jeg virkelig ha frosset. Har nemlig testet det ut en vinter også og da frøs jeg på meg en urinveisinfeksjon.

Anonymous poster hash: 2b3bd...8d3
  • Liker 1
Skrevet

Jeg kunne overlevd varm stue så lenge soverommet er kaldt. Dere kan prøve å oppnå et lignende kompromiss.

Skrevet

Jeg liker best 23-24 grader :) Takler ikke å ha det så kaldt at jeg fryser på nesen og må sitte med ullsokker og pledd.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ca 22-23 grader - prøver å holde det middels pga spedbarn og inneklima.

Mer eller mindre enn det blir ubehagelig. Litt varmere på badet da, og kjøligere på soverom.

Anonymous poster hash: dbccc...d7a
Skrevet

Vi har det mellom 20 - 22 grader. På soverommene er det mellom 16 - 18 grader.

De fleste som kommer på besøk mener vi har det fryktelig kaldt, men etter hva jeg har forstått har vi temperaturer veldig nært anbefalingene.

Skrevet

22-23, jeg nekter å fryse i eget hjem, da firer jeg heller på andre ting for å ha råd til mer strøm. Jeg har bodd med en gutt som skulle ha rundt 18-19, herregud så mye vi kranglet om innetemperatur. På sommeren så skulle han ha på AC hele tiden, og det var rart å sitte inne med ullgenser på, mens alle utenfor gikk i shorts og bikinitopp.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Her er det 22 grader nå, ser jeg. Dette er da på stua. Varmere enn det blir ubehagelig. Varmere på badet og kaldere på soverommet.

Dersom jeg fryser, setter jeg meg under det deilige elektriske varmeteppet mitt. Mens gubben gjerne sitter i bokseren.

Endret av Rosalie
Skrevet

Nå har vi gradestokken ved et vindu som trekker, og den pleier å ligge på 20-21, så er sikkert litt varmere enn det egentlig.

Jeg er den som pleier å fryse med engang, og han er alltid varm, men allikevel så sliter jeg når det er noe særlig varmere. Er stort sett jeg som bestemmer temperaturen men vi tar hensyn til hverandre. Vi har også flere pledd, som trengs innimellom i et hus som trekker

Skrevet

26 grader. Er en frysepinne

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

18,5. Jeg er egentlig en frysepinn, men har begrenset økonomi. Bruker ulltøy, drikker te, pledd og noen ganger lue.

Anonymous poster hash: 37759...365

• Liker 1
Gjest Belle âme
Skrevet

25, på rommet mitt er er det varmere :P

Det er faktisk 25 grader her i stova og eg sitter med ullpledd for eg fryser så mye!

Skrevet

19 grader omtrent. Blir det noe særlig varmere begynner hunden å mase og klage. Så det blir mye ullsokker og pledd etter at vi har fått ham. Hadde det varmere før. Men når han ligger under det åpne soveromsvinduet og koser seg i trekken kan vi driste oss til å skru opp bittelitt. Til han vil ligge i verandadøråpningen! :P Gøy med polarhund! Blir lav strømregning, da!

Gjest white tiger
Skrevet

Jeg bruker å ha varmepumpa stående på 23 grader. Da synes jeg det er grei temperatur så lenge jeg er i en viss aktivitet (husarbeid, styrer med ungene, etc), men det forutsetter at jeg har minst 2 lag med klær, gjerne 3. Jeg kunne ikke gått i t-skjorte/topp eller en tynn genser. Det blir for kaldt for meg. Sitter jeg derimot stille fryser jeg uansett hva jeg har på meg (ok, kanskje ikke i boblejakke, men ull hjelper lite, må i så fall være ull med fleece utenpå). Så på kveldene etter 21 når jeg gjerne er rolig, eller de dagene jeg studerer hjemmfra, så sitter jeg med minst 3 lag + ullpledd.

Jeg synes faktisk det er bedre å ha det for varmt enn for kaldt, for da kan jeg ta av meg et lag med klær. Å bare kle på seg mer funker ikke alltid hvis man er kald, ofte fryser man innenfra og da føler jeg at jeg kan ha på meg så mye jeg bare vil uten å bli varm.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...