Gå til innhold

Negativ tankegang til positiv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har innsett at jeg er en ganske negativ person. Har vært igjennom mye den siste tiden, går igjennom et brudd nå, og fokuset på det negative har tatt over, rett og slett. Skriver dagbok stort sett hver dag, og tenkte det skulle være terapi siden jeg ikke har noen jeg kan prate med om absolutt alt. Har selvfølgelig venner, men jeg føler jeg har brukt dem nok nå.

Jeg tenker så mye negative tanker, og man blir ikke akkurat så positiv av det. Så jeg har funnet ut at jeg skal prøve å endre tankemønsteret mitt. Men hvordan gjør jeg det? Må jeg lukke ut alt det negative isåfall? Det blir kanskje som å stenge inne alle negative følelser?

Blir veldig takknemlig om jeg får tips på hvordan jeg kan få en litt bedre hverdag her :)

Anonymous poster hash: 7b468...1c5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett deg ned og reflekter over alt du har å være takknemmlig for. Ting du kanskje tar for gitt, men som du er heldig å ha.

- et hjem

- møbler

- fri tilgang til dusj og drikkevann

- helse (selv når man er syk er man ofte friskere enn de fleste)

- jobb/studier

- venner og familie

- selvstendighet

- opplevelser du har hatt som gjorde deg glad, eller opplevelser du gleder deg til

- maten du har i kjøleskapet

Osv osv. Begynn med dette i noen dager, skriv det ned, bli bevisst på hvor bra du egentlig har det :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...