Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere, har et problem jeg håper noen kan hjelpe med.

Situasjonen er den: jeg har bodd i Nederland, var gift og hadde hus som sto i mitt navn. (Mannen sa det var lurt med tanke på skatt og jobben hans eller noe..)
Har aldri hatt noe kontroll over bank eller penger i forholdet.

Så skilte vi oss, han meldte seg personlig konkurs og flyttet til Asia.
Jeg flyttet tilbake til Norge.

Vi var hos advokat som hjalp med skilsmissen og vi skrev over huset til (ex)mannen på et papir der.

Da tok (ex)mannen og advokat seg av at huset ble solgt.

Problemet er at det er gjeld på huset (3mill kr) og banken i NL har nå kontaktet meg i Norge.
Har pratet med exen og han sier de kun gjør det fordi han er konkurs og ikke kan få noe penger ut av han. Og at jeg ikke trenger å bry meg siden de ikke kan gjøre noe med det.

Er dette sant? Er jeg trygg nå som jeg er i Norge, eller kan de ta penger fra meg gjennom Norge?
Hadde det hjulpet å slå meg konkurs i Nederland og kan jeg gjøre det nå i ettertid?

Eller hva må jeg gjøre?

Er veldig redd og skjønner ikke hva jeg skal gjøre eller hva jeg kunne gjort :(

Hjelp?

Anonymous poster hash: a03a8...25a
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oi, huff da, kiiiip situasjon, men dersom huset ble solgt så har vel exmannen kapital? Eller solgte han med tap på 3 mil??? det høres rart ut. Hvem står gjelden på?

Anonymous poster hash: 2b908...0ce
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi, huff da, kiiiip situasjon, men dersom huset ble solgt så har vel exmannen kapital? Eller solgte han med tap på 3 mil??? det høres rart ut. Hvem står gjelden på?

Solgte med tap ja, prisene har gått veldig ned!

Skrevet

Kontakt advokat i Nederland for å få hjelp med dette.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du har lav inntekt/ Inngen midler? kan du forhøre deg med fri rettshjelp her i norge først forå høre hva du bør gjøre videre :)

Anonymous poster hash: 2b908...0ce
AnonymBruker
Skrevet

Okai, takk da starter jeg der.

Men noen som vet om de kan ta pengene mine i Norge? :(

Skrevet

Okai, takk da starter jeg der.

Men noen som vet om de kan ta pengene mine i Norge? :(

Det er nok mulig siden det er politisamarbeid mellom Norge og Nederland. Hvor sannsynlig det er, det vet jeg ikke. Det er derfor du burde ta kontakt med advokat.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok mulig siden det er politisamarbeid mellom Norge og Nederland. Hvor sannsynlig det er, det vet jeg ikke. Det er derfor du burde ta kontakt med advokat.

Ok, takk!

Gjest Blondie65
Skrevet

Huset står på eksmannen. Ergo ikke ditt ansvar. De lever nok etter prinsippet "det er lov å prøve seg" men de har ingen sak.

Uansett må de gå gjennom retten først og der er det rikelig anledning for deg å uttale deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...