Gå til innhold

Sjokoladeavhengighet, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har absolutt null selvkontroll når det kommer til sjokolade. Når det gjelder annet godteri og kaker kan jeg kontrollere meg LITT, men sjokolade er helt umulig. Jeg kjøper det aldri selv, men så fort jeg har det tilgjengelig spiser jeg til jeg føler meg skikkelig uvel. Kostholdet mitt ellers er veldig bra - jeg er vegetarianer, spiser veldig variert og mye fargerik mat. Hvordan kan jeg få vekk denne avhengigheten? Hadde ikke gjort noe om jeg ikke hadde det tilgjengelig, men familien min kjøper det og så lenge jeg vet hvor det er spiser jeg av det. Har jeg ikke sjokolade skjer det ofte at jeg spiser mye av noe annet, selv om jeg egentlig ikke er så glad i det..

Videoannonse
Annonse
Gjest Badabing
Skrevet

Tenker at det kanskje er at du er sulten? Jeg er også en søtmoms, men jeg lager sunne veganske smoothies i stedet når jeg får lyst på noe søtt. :)

Gjest Coolaid
Skrevet

Jeg syns du skal ta ansvar. Du skriver at du ikke kjøper det selv men får det i deg likevel. Ta ansvar for at du ikke spiser det. Lag deg en plan på forhånd på hvordan du skal håndtere situasjonen når noen tilbyr eller du får tilgang til sjokolade - om du vil slutte da.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...