Gjest Runforit Skrevet 13. april 2014 #41 Skrevet 13. april 2014 Jeg har hatt joggeskoene fra europris i 1,5 år og når de har vært i vaskemaskinen ser de helt nye ut. Bruker de stort sett hver dag. Føttene og ryggen min er helt fin og jeg har gått med skoene hos kiropraktor og hun mente at de var helt fint til turbruk. Gå tur er noe annet enn jogging. Jogging krever mye mer av beina.
Gjest Badabing Skrevet 13. april 2014 #42 Skrevet 13. april 2014 Europris blir nok ikke helt bra til beina mine igjen tror jeg. Merker forskjell på billige sko jeg har hatt og Salomon-skoene jeg har nå, men det viktigste er at jeg får meg nye sko fort. Nye gnagsår i dag, så skoene mine må virkelig kasseres. Uff, klarer ikke å bestemme meg for noen. :/ De trenger ikke å være det beste på markedet heller, for jeg kan kjøpe meg nye når jeg begynner å jobbe igjen i sommer, og da kan de jeg kjøper nå bli til tursko.
brightness Skrevet 13. april 2014 #43 Skrevet 13. april 2014 Runforit: Jeg bare så spørsmål om billige sko og kom med forslag til billige sko. Hvilke sko hun kjøper er bare hennes valg.
Gjest Badabing Skrevet 13. april 2014 #44 Skrevet 13. april 2014 Runforit: Jeg bare så spørsmål om billige sko og kom med forslag til billige sko. Hvilke sko hun kjøper er bare hennes valg. Og du svarte absolutt på det jeg spurte om! Jeg ser i ettertid at det er jeg som burde ha spesifisert hva jeg er ute etter i hovedinnlegget. 1
Gjest Runforit Skrevet 13. april 2014 #45 Skrevet 13. april 2014 Runforit: Jeg bare så spørsmål om billige sko og kom med forslag til billige sko. Hvilke sko hun kjøper er bare hennes valg. Joda skjønner du kun tenkte pris Men jogging krever helt andre sko en gåsko 1
Ixnay Skrevet 13. april 2014 #46 Skrevet 13. april 2014 Der bekreftet du mine mistanker! En venninne av meg fikk ved første test på løplabbet beskjed om at hun overpronerer, og kjøpte skoene de anbefalte. Samme test neste gang hun skulle ha nye sko (uvisst hvorfor hun tok testen igjen) sa at hun hadde nøytralt tråkk. Da hun fortalte at hun hadde tatt testen før, med annet resultat, fikk hun forklaringen at de forrige skoene hadde kurert overproneringen. Høres litt suspekt ut?Anonymous poster hash: 908ba...22a Ikke for å forsvare Løplabbet for jeg er skeptisk til dem selv (kommer til bake til det), men pronasjon kan endre seg etter at man begynner å trene. Tviler på at skoene hjelper, men man styrker muskler og sener i beina som gjør at løpesteget korrigerer seg, og man kan dermed få annet resultat ved ny test (kilde - boken "run like a girl") Løplabbet er jeg som sagt skeptisk til selv også. Jeg har hatt et par Nimbus, men har slitt med beinhinnebetennelse og tenkte derfor at en tur på løplabbet for å finne riktig sko kunne være lurt. Normal pronasjon joda- nimbusen var nok en god sko for meg (jeg har fortsatt ikke normal pronasjon - slitt hele livet med at jeg tråkker inn og gjør det fortsatt)... Jeg kom over et tilbud på Kayano og bestemte meg for å prøve den. Den funker vesentlig bedre for meg enn nimbusen, så det er viktig å kjenne etter hvordan skoen kjennes ut. Jeg jogger med skoen i butikken for å få ordentlig følelse - føler meg teit, men det er verdt det. Var på en annen sportsbutikk en dag for å kikke og kom i prat med en som selv hadde slitt mye med beinhinnebetennelse han ble forskrekket over at noen kunne anbefale nimbus når det var klart at jeg hadde beinhinnebetennelse.. Er ikke godt å vite hva og hvem man skal høre på, og ift. Løplabbet (som alle andre steder) tror jeg det har veldig mye å si hvem man treffer på. I mange tilfeller er nok andre sportsbutikker like gode uten at det koster skjorta å kjøpe sko eller bare ta en test. Test skoene litt i butikken, kjøp gjerne fra G-max hvor du også har mulighet til å levere tilbake skoen dersom den ikke passer deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå