brightness Skrevet 13. april 2014 #21 Skrevet 13. april 2014 De har helt fine joggesko på europris til 99 kr. Ligner veldig på noen jeg hadde fra xxl som var "bra".
Gjest Magdalene Skrevet 13. april 2014 #22 Skrevet 13. april 2014 De har helt fine joggesko på europris til 99 kr. Ligner veldig på noen jeg hadde fra xxl som var "bra". De kan vel ikke være mye kvalitet? TS: før løp jeg alltid i asics gel kayano, men har etter noen tester på mølle gått over til brooks ettellerannet. Gel kayano har veldig demping.
brightness Skrevet 13. april 2014 #23 Skrevet 13. april 2014 De kan vel ikke være mye kvalitet? TS: før løp jeg alltid i asics gel kayano, men har etter noen tester på mølle gått over til brooks ettellerannet. Gel kayano har veldig demping. Jeg bruker de til vanlig turgåing, og da funker de iallefall helt fint. Men kommer vel litt an på hva slags behov man har og hvor mye man bruker de osv.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #24 Skrevet 13. april 2014 De har helt fine joggesko på europris til 99 kr. Ligner veldig på noen jeg hadde fra xxl som var "bra". OMG! Anonymous poster hash: 294f6...535
Gjest Badabing Skrevet 13. april 2014 #25 Skrevet 13. april 2014 http://www.xxl.no/sko/damesko/joggesko/salomon-xa-pro-3d-ultra-2-gtx-joggesko-dame/p/1084598_2_style Jeg tror kanskje jeg ender opp med disse. Har hatt modellen over tror jeg, og var veldig fornøyd med den. Da holder jeg meg under den tusenlappen jeg tenkte også, og så får jeg heller ta en tur til Løplabbet neste gang. Takk uansett!
skruf Skrevet 13. april 2014 #26 Skrevet 13. april 2014 http://www.xxl.no/sko/damesko/joggesko/salomon-xa-pro-3d-ultra-2-gtx-joggesko-dame/p/1084598_2_style Jeg tror kanskje jeg ender opp med disse. Har hatt modellen over tror jeg, og var veldig fornøyd med den. Da holder jeg meg under den tusenlappen jeg tenkte også, og så får jeg heller ta en tur til Løplabbet neste gang. Takk uansett! Datteren min på 17 år har disse, og hun er ikke noe særlig fornøyd. De er tunge og "klumpete" på foten, og ikke gode å løpe i. Til turbruk/tusling i skog og mark er de greie nok.
brightness Skrevet 13. april 2014 #27 Skrevet 13. april 2014 (endret) OMG! Anonymous poster hash: 294f6...535 Er da vel ikke alle som har råd til å betale tusenvis av kroner for sko. Men vi har bein å gå på vi også. Hun skrev jo at hun ikke hadde god råd. Endret 13. april 2014 av brightness
Gjest Badabing Skrevet 13. april 2014 #28 Skrevet 13. april 2014 Datteren min på 17 år har disse, og hun er ikke noe særlig fornøyd. De er tunge og "klumpete" på foten, og ikke gode å løpe i. Til turbruk/tusling i skog og mark er de greie nok. Hm.. Det var dumt. Jeg går/løper mest i skogen med hundene og trenger noe med litt gripeevne, men deler av turen vår er asfalt også. Da får jeg kanskje titte litt til.
Pearl2.0 Skrevet 13. april 2014 #29 Skrevet 13. april 2014 http://www.xxl.no/sko/damesko/joggesko/salomon-xa-pro-3d-ultra-2-gtx-joggesko-dame/p/1084598_2_style Jeg tror kanskje jeg ender opp med disse. Har hatt modellen over tror jeg, og var veldig fornøyd med den. Da holder jeg meg under den tusenlappen jeg tenkte også, og så får jeg heller ta en tur til Løplabbet neste gang. Takk uansett! Disse er ikke laget for å løpe i. Når teksten staterer at den brukes til gå/løpeturer og raske turer/jogging er det enkelt å se hva bruksområde den egner seg best til. Skal du ha en terrengløpesko så kjøp en som er laget til det formålet, selv om de koster noen lapper ekstra. Har hatt de skoene der til bruk på jobb, de er stive og ikke veldig behagelige. Jeg hadde aldri funnet på å ta dem på for en løpetur. Kjennes litt som klumpete fjellsko :/
Vinduskarmen Skrevet 13. april 2014 #30 Skrevet 13. april 2014 Disse har gått betraktelig ned i pris nå; http://www.xxl.no/sko/damesko/joggesko/asics-asics-gel-kayano-19-lopesko-dame/p/1085660_1_style jeg overpronerer, så for meg er disse supre.
Gjest Badabing Skrevet 13. april 2014 #31 Skrevet 13. april 2014 Disse har gått betraktelig ned i pris nå; http://www.xxl.no/sko/damesko/joggesko/asics-asics-gel-kayano-1u9-lopesko-dame/p/1085660_1_style jeg overpronerer, så for meg er disse supre. Jeg får opp at de er "out of stock"?
Vinduskarmen Skrevet 13. april 2014 #32 Skrevet 13. april 2014 Jeg får opp at de er "out of stock"? Det så jeg ikke! Mulig du kan finne de på en av de andre butikkene?
Pearl2.0 Skrevet 13. april 2014 #33 Skrevet 13. april 2014 Ja, de er nok tomme for disse. Kjøpte dem i januar i fjor så de fører dem ikke lenger, kun den nye modellen.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #34 Skrevet 13. april 2014 Skohysteriet har tatt litt mye av. Samboeren min og flere av våre felles venner er fysioterapeuter, og hele denne "vitenskapelige" tilnærmingen til hva slags sko man må bruke til diverse underlag, løpeteknikk, pronering etc er mer business enn vitenskap. (Dette gjelder spesielt Løplabbet som har bygget opp hele virksomheten sin rundt dette). Kjøp en sko du selv synes er behagelig å ha på. Hadde kjøpt sko med demping, men så lenge man selv synes skoen er god å ha på er det egentlig alt man behøver å tenke på. Mine Adidasjoggesko kostet 500 kr og funker helt supert. Det er ikke feil sko som gir folk skader, men overtrening og overbelastning. Anonymous poster hash: 09c11...062 Der bekreftet du mine mistanker! En venninne av meg fikk ved første test på løplabbet beskjed om at hun overpronerer, og kjøpte skoene de anbefalte. Samme test neste gang hun skulle ha nye sko (uvisst hvorfor hun tok testen igjen) sa at hun hadde nøytralt tråkk. Da hun fortalte at hun hadde tatt testen før, med annet resultat, fikk hun forklaringen at de forrige skoene hadde kurert overproneringen. Høres litt suspekt ut?Anonymous poster hash: 908ba...22a 1
Gjest Badabing Skrevet 13. april 2014 #35 Skrevet 13. april 2014 Det så jeg ikke! Mulig du kan finne de på en av de andre butikkene? Det ser ikke sånn ut. Enten har de ikke størrelsen min (39-39,5), eller så er den mye dyrere.
*melis* Skrevet 13. april 2014 #36 Skrevet 13. april 2014 Hvilke sko som føles bra på er veldig individuelt, så ta deg en tur i sportsbutikk og prøv. Jeg mener imidlertid at man ikke trenger å gå over 1000-lappen for å få gode sko. Jeg er veldig fornøyd med Adidas Lightster som koster rundt 500-600 kroner. De sitter perfekt på føttene mine, har god demping og jeg har løpt med de et år nå uten at slitasjen er nevneverdig stor.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #37 Skrevet 13. april 2014 Der bekreftet du mine mistanker! En venninne av meg fikk ved første test på løplabbet beskjed om at hun overpronerer, og kjøpte skoene de anbefalte. Samme test neste gang hun skulle ha nye sko (uvisst hvorfor hun tok testen igjen) sa at hun hadde nøytralt tråkk. Da hun fortalte at hun hadde tatt testen før, med annet resultat, fikk hun forklaringen at de forrige skoene hadde kurert overproneringen. Høres litt suspekt ut?Anonymous poster hash: 908ba...22a Høres veldig suspekt ut! Treningssko kan ikke "kurere" overpronering. Bare visvas, og virkelig frustrerende at det er så mange som går rett på. Er så mange "fitness"-eksperter og liksom-fagfolk som slenger ut så mange påstander at de til slutt blir vedtatte sannheter. Alle fysioterapeuter/manuellterapeuter jeg kjenner river seg i håret over dette En av dem jobbet også på Løplabbet under studietiden, og han fikk så dårlig samvittighet av å prakke sko på folk som egentlig ikke hadde behov for noe annet enn en helt vanlig joggesko. Men som fattig student gjør du som arbeidsgiver sier Skadelig er det nok ikke akkurat, men heeeelt meningsløst... Blir bare så frustrert selv, og jeg er ikke helsepersonell en gang hihi Anonymous poster hash: 09c11...062 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #38 Skrevet 13. april 2014 http://www.nrk.no/livsstil/_-dyre-sko-kan-oke-faren-for-skader-1.8351623 Kan slenge på denne her også for de som vil ha litt enkel medialesning om skohysteriet :-) Anonymous poster hash: 09c11...062 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #39 Skrevet 13. april 2014 Er da vel ikke alle som har råd til å betale tusenvis av kroner for sko. Men vi har bein å gå på vi også. Hun skrev jo at hun ikke hadde god råd. Det hjelper jo ikke det når skoene varer maks en uke. Og du ødelegger føtter og rygg. Innholdet er ofte papp. Anonymous poster hash: 294f6...535
brightness Skrevet 13. april 2014 #40 Skrevet 13. april 2014 Det hjelper jo ikke det når skoene varer maks en uke. Og du ødelegger føtter og rygg. Innholdet er ofte papp. Anonymous poster hash: 294f6...535 Jeg har hatt joggeskoene fra europris i 1,5 år og når de har vært i vaskemaskinen ser de helt nye ut. Bruker de stort sett hver dag. Føttene og ryggen min er helt fin og jeg har gått med skoene hos kiropraktor og hun mente at de var helt fint til turbruk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå