Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Tips til gode joggesko?

Anbefalte innlegg

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg trenger nye utesko. Siden jeg er student, har jeg ikke så god råd lenger og håper å finne gode sko som ikke koster særlig over tusenlappen. Jeg har vært veldig fornøyd med Salomon-skoene, men den modellen jeg har pleid å kjøpe er ganske dyr. Noen som kjenner modellene som ligger på 1000 kroner og mindre? Ser XXL har tilbud innimellom.

Kjøpte et par Nike 5.0 som var et skikkelig feilkjøp, de har bare blitt liggende siden de ikke har nok demping.

Tips til gode sko som ikke koster all verden?

Skrevet

Jeg er veldig glad i Asics sine sko, bruker nå disse:

http://www.xxl.no/sko/damesko/joggesko/asics-gel-nimbus-15-lopesko-dame/p/1090007_2_style

De er forsåvidt dyre, men f.eks XXL har ofte tilbud.

For de som overpronerer så er Gel-Kayano fine, men for meg med normalt steg så er Nimbus god:) Utrolig god demping i disse skoene, noe jeg er avhengig av pga ryggproblemer.

Har testet ut endel fra Nike også, men de passer ikke foten min.

Skrevet

Anbefaler også Asics sine joggesko! Har forøvrig Nimbus gel 14, og er kjempefornøyd med disse.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du har Löplabbet i nærheten av deg, ville jeg dratt dit for å få vite akkurat hva slags sko som passer til din fot. Når du har funnet ut av det, har de nok både der og i andre butikker lignende sko i den prisklassen du er ute etter :-)

Anonymous poster hash: 9b2a4...6b2
Gjest Runforit
Skrevet

Dersom du har Löplabbet i nærheten av deg, ville jeg dratt dit for å få vite akkurat hva slags sko som passer til din fot. Når du har funnet ut av det, har de nok både der og i andre butikker lignende sko i den prisklassen du er ute etter :-) Anonymous poster hash: 9b2a4...6b2

Jepp. Å kjøpe sko etter anbefaling av andre kan skade deg. Hvert tråkk er unikt så du bør finne sko som passer perfekt for deg. Løplabbet er fint da. Skal du kjøpe sko så hjelper de deg ved å la deg løpe og filme tråkket ditt slik at du får sko som er tilpasset deg og ditt tråkk.

Gjest Badabing
Skrevet

Hm.. Men det koster vel en del penger igjen?

Skrevet

Jeg ville tatt turen innom en av butikkene (har aldri vært borti løplabbet som ble nevnt over her, men jeg fikk selv god hjelp på G-sport og Anton Sport), de har mye kunnskap om hvilken sko som passer deg - også kan du jo takke for hjelpen og si at du må tenke litt før du bruker så mye penger, gjøre litt research for så å velge den skoen du er villig til å betale for :)

Jeg tråkker veldig rart, og er glad for at jeg tok meg god tid til å kjøpe meg joggesko. De gjør underverker!

Gjest Runforit
Skrevet

Har alltid kjøpt sko der og de sier ingenting om at det koster noe å finne sko.

Gjest Badabing
Skrevet

Okei, da bør jeg kanskje gjøre det. Er bare litt tiltak å dra dit, og jeg tenkte å bestille sko nå i helgen siden de andre er utslitte og har begynt å gi meg gnagsår. :P

Skrevet

Du kan alltids dra dit for å få en ide om hvilke sko du skal se etter, for så å kjøpe dem et annet sted :) Etter å ha fått analysert føttene mine der har jeg ikke noen problemer med å vite hva jeg skal se og kjenne etter, og klarer fint på egen hånd å finne nye når de gamle har blitt slitt. Det var gull verdt. Null gnagsår, perfekt passform og kun slitasje som gjør at de må byttes :)

Gjest Runforit
Skrevet

Okei, da bør jeg kanskje gjøre det. Er bare litt tiltak å dra dit, og jeg tenkte å bestille sko nå i helgen siden de andre er utslitte og har begynt å gi meg gnagsår. :P

For meg har det iallefall reddet meg fra skader og betennelser :)

Skrevet

Kan skrive under på at det koster null og niks å ta en slik test for å finne ut hva slags steg du har, pronering osv:) Tror og prisene er ca. det samme som du betaler for et par skikkelige sko på hvilken som helst sportsbutikk,\, jeg betalte rundt 1000 for mine da jeg var der.

Gjest Badabing
Skrevet

Da virker jo dette veldig lurt! :) Jeg har hatt en del beinhinnebetennelser opp gjennom årene, så det er antagelig lurt å finne noen som passer meg.

Takk, alle sammen. :)

Skrevet (endret)

Analysen er gratis om du kjøper sko der. Om du kun skal ha analyse uten kjøp av sko koster det 200 kr. Endret av Maximillian Cohen
  • Liker 5
Gjest Runforit
Skrevet

Analysen er gratis om du kjøper sko der. Om du kun skal ha analyse uten kjøpt av sko koster det 200 kr.

Det har de aldri opplyst meg om og da kan man heller ikke kreve betaling.

Annonse
Gjest Coolaid
Skrevet

Kjøper du noe er det gratis med testen du tar hvor de filmer beina dine på møllen. Kjøper du ikke koster et noen hundredelapper.

Gjest Coolaid
Skrevet

Det har de aldri opplyst meg om og da kan man heller ikke kreve betaling.

Tror det står på nettet i hvert fall. Det må jo også opplyses om i butikken på et eller annet vis...ellers er det ulovlig :)

Skrevet

I den butikken jeg har vært innom har dette stått beskrevet på plakater på veggene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også sett oppslag i Løpelabbet-butikkene om at de tar penger for testing, hvis du ikke kjøper sko samtidig. Ikke rart forresten, siden de selger sko mye dyrere enn konkurrentene.

Du må gjerne la deg teste og høre på rådene, men minst en gang har jeg blitt lurt til å kjøpe sko der som var fryktelig vonde.

Jeg har blitt "diagnostisert" til å overpronere noe, men har fulgt fotfølelsen og hatt flere Asics Nimbus, som er en sko for de med nøytralt steg eller som underpronerer. Jeg har aldri hatt bedre sko!

Nå løper ikke jeg veldig mye og langt pga ryggproblemer, men jeg har aldri følt problemer fra mine Nimbus iallefall.

Så mitt råd er test deg gjerne og få råd, men ikke stol blindt på det de sier!

Og når det gjelder økonomi, er mitt beste råd å ha god tid. Før eller senere (innen 1 års tid) selger XXL og andre ut toppmodellene ned mot 1/2 pris. Mitt siste kjøp fra november i fjor var Mizuno til kr 670. Opprinnelig listepris var ca 1.500.

Anonymous poster hash: 7825b...fe7
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skohysteriet har tatt litt mye av. Samboeren min og flere av våre felles venner er fysioterapeuter, og hele denne "vitenskapelige" tilnærmingen til hva slags sko man må bruke til diverse underlag, løpeteknikk, pronering etc er mer business enn vitenskap. (Dette gjelder spesielt Løplabbet som har bygget opp hele virksomheten sin rundt dette).

Kjøp en sko du selv synes er behagelig å ha på. Hadde kjøpt sko med demping, men så lenge man selv synes skoen er god å ha på er det egentlig alt man behøver å tenke på. Mine Adidasjoggesko kostet 500 kr og funker helt supert. Det er ikke feil sko som gir folk skader, men overtrening og overbelastning.

Anonymous poster hash: 09c11...062
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...