AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #1 Skrevet 12. april 2014 Ett lite suttreinlegg. Jeg blir 30 nå i påsken, og hadde egentlig gledet meg til å feire dette. Men da jeg spurte foreldrene mine om å passe ungene 1 natt, fikk jeg beskjed om at de satt barnevakt en helg tidlig i februar, så det var alt for tidlig med en ny runde nå. Mamma kunne heller ikke skjønne hvorfor jeg ikke kunne feire dagen med ungene hjemme... Så da blir jeg å sitte alene hjemme med ungene på burdagen min i år også Vennene mine fant seg andre fester eller bestemmte seg for å dra bort i påsken, siden det ikke ble noen feiring. Synes egentlig dette var litt dårlig gjort av foreldrene mine, men det er jo mine unger, så må jo bare ta konsekvensen av det. Anonymous poster hash: 172ea...afd
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #2 Skrevet 12. april 2014 For noen kjipe foreldre du har... Man skulle jo tro besteforeldre ville tilbringe tid med barnebarna sine. Glad mine foreldre stiller opp, er også alenemor (uten kontakt med barnets far). Har du ingen andre som kan være barnevakt? Anonymous poster hash: a9752...642 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #3 Skrevet 12. april 2014 Joda, de vil gjerne bruke tid med barnebarna sine, men da sammen med meg, slik at de bare kan kose seg med dem, og jeg har ansvaret. Jeg er ikke alenemor egentlig, men mannen pleier ikke å bry seg om bursdager, så lenge det ikke blir noen fest. Da blir han sittende på kontoret sitt å spille dataspill. Desverre er ikke familien hans interesert i kontakt med ungene, og svigermor er død, så da er det ingen andre å spørre. TS Anonymous poster hash: 172ea...afd
ViljaH Skrevet 12. april 2014 #4 Skrevet 12. april 2014 Hiv datamaskinen ut av vinduet, og feir med mann og barn. Invitere dine foreldre over. 1
Hecubaa Skrevet 12. april 2014 #5 Skrevet 12. april 2014 Så stusselig! Syns foreldrene dine burde tatt det ansvaret den ENE dagen datteren fyller 30 år, og jeg syns i alle fall at mannen din burde passet de så du kunne gått ut og hatt det hyggelig..
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #6 Skrevet 12. april 2014 Synes ikke det er noe synd på deg, herregud du har jo mann og barn! Dere kan vel gå ut og spise alle sammen, eller lage noe god mat og dessert hjemme? Synes denne overskriften blir misvisende; Jeg pleier nemlig å feire bursdagen min alene, og da betyr det uten familie, venner, barn eller kjæreste. Du høres meget bortskjemt ut. Anonymous poster hash: a4348...f1e 10
Bettina82 Skrevet 12. april 2014 #7 Skrevet 12. april 2014 Så taffat du høres ut! Er jo tydelig at dette med både foreldrene dine, og din mann ikke er noe nytt. Hva med å være litt i forkant neste gang? Si til mannen din at han blir hjemme med barna, og spør noen venninner om de vil være med ut å spise og så på byen f.eks. Jeg er litt eldre enn deg, og har feiret bursdagen min med familien de siste 10 årene. Går helt greit å feste andre dager også For meg er bursdagen til en i familien noe vi feirer sammen og ikke bare ute med venner. Jeg vil at ungene mine skal ha minner om fine bursdager sammen - ikke at mor var på fest, eller vi alltid måtte være hos besteforeldre. 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #8 Skrevet 12. april 2014 Så stusselig! Syns foreldrene dine burde tatt det ansvaret den ENE dagen datteren fyller 30 år, og jeg syns i alle fall at mannen din burde passet de så du kunne gått ut og hatt det hyggelig.. Ehe, er det ikke mer vanlig at datteren inviterer til 30-års lag, der hun inviterer foreldre og annen familie + venner? Eller er det kanskje mer normalt at man parkerer små barn hos besteforeldre og lar mannen sitte alene hjemme, mens man går ut på rave-party sammen med single venninner? Ja, virkelig dårlig gjort at besteforeldre ikke tar ansvar for andres barn når datteren vil ut og feste altså. Kanskje barna er særlig krevende også, og besteforeldrene har dårlig helse? Hva vet vel dere for å dere uttale dere? Det er vel en grunn til at de sier nei også? Kanskje de har passet barna kjempeofte og er lei? Vi vet jo ingenting om TS. Eller tror du de sier nei med en ond latter resten av dagen? Anonymous poster hash: a4348...f1e 4
Hecubaa Skrevet 12. april 2014 #9 Skrevet 12. april 2014 (endret) Ehe, er det ikke mer vanlig at datteren inviterer til 30-års lag, der hun inviterer foreldre og annen familie + venner? Eller er det kanskje mer normalt at man parkerer små barn hos besteforeldre og lar mannen sitte alene hjemme, mens man går ut på rave-party sammen med single venninner? Ja, virkelig dårlig gjort at besteforeldre ikke tar ansvar for andres barn når datteren vil ut og feste altså. Kanskje barna er særlig krevende også, og besteforeldrene har dårlig helse? Hva vet vel dere for å dere uttale dere? Det er vel en grunn til at de sier nei også? Kanskje de har passet barna kjempeofte og er lei? Vi vet jo ingenting om TS. Eller tror du de sier nei med en ond latter resten av dagen? Anonymous poster hash: a4348...f1e Jeg har ingen statistikk over måter å feire 30-årsdager på, men nå var det jo tydelig at TS tenkte å ha en fest med venner i påsken og at ungene etter planen skulle til hennes foreldre så da forholdt jeg meg til det.. Jeg syns ikke det er mye at besteforeldre sitter barnevakt én gang annenhver måned så det er vel tydelig at TS ikke er på rave hver bidige helg? Jeg tror dessuten også at TS ville gitt f i å skrive hele dette innlegget hvis det var sånn at foreldrene hennes er så syke at de ikke ville taklet å være barnevakter.. Endret 12. april 2014 av Hecubaa
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #10 Skrevet 12. april 2014 Jeg har ingen statistikk over måter å feire 30-årsdager på, men nå var det jo tydelig at TS tenkte å ha en fest med venner i påsken og at ungene etter planen skulle til hennes foreldre så da forholdt jeg meg til det.. Jeg syns ikke det er mye at besteforeldre sitter barnevakt én gang annenhver måned så det er vel tydelig at TS ikke er på rave hver bidige helg? Jeg tror dessuten også at TS ville gitt f i å skrive hele dette innlegget hvis det var sånn at foreldrene hennes er så syke at de ikke ville taklet å være barnevakter.. Vel, jeg synes egne barn og mann burde inkluderes i bursdager, men da er vi vel oppvokst i litt forskjellig miljø Dessuten kan man ikke kreve/forvente at andre skal ta ansvar for egne barn, hverken når man vil feste, feire jul, påske, sommerferier i syden osv. Dessuten så reagerte jeg tydeligvis mer enn deg på denne setningen; "Så da blir jeg å sitte alene hjemme med ungene på burdagen min i år også :(" Ja, grusomt å feire med ungene sine.. ?! Dere som støtter opp om dette; Dere får lage fest for henne dere da hæ? Anonymous poster hash: a4348...f1e 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #11 Skrevet 12. april 2014 Først syntes jeg synd i deg for trodde du var alenemor. Men da jeg så at du har mann ble saken litt annerledes. Han kunne jo passe barna, og så kunne du feire med venner. Anonymous poster hash: a9752...642 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #12 Skrevet 12. april 2014 Vel, jeg synes egne barn og mann burde inkluderes i bursdager, men da er vi vel oppvokst i litt forskjellig miljø Dessuten kan man ikke kreve/forvente at andre skal ta ansvar for egne barn, hverken når man vil feste, feire jul, påske, sommerferier i syden osv. Dessuten så reagerte jeg tydeligvis mer enn deg på denne setningen; "Så da blir jeg å sitte alene hjemme med ungene på burdagen min i år også :(" Ja, grusomt å feire med ungene sine.. ?! Dere som støtter opp om dette; Dere får lage fest for henne dere da hæ? Anonymous poster hash: a4348...f1e Les siste setningen til ts, hovedinnlegget. Anonymous poster hash: e3c70...ce5
Betasuppe Skrevet 12. april 2014 #13 Skrevet 12. april 2014 Kjip mann ts har. Er forholdet bra ellers når han driter i bursdagen? Når man er familie så lager man egen feiring, og når du har bursdag så burde jo mannen stelle i stand noe.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #14 Skrevet 12. april 2014 Kanskje det er en god grunn til at mannen sitter på kontoret med pc'n.... Virker ikke akkurat som om TS er så veldig inkluderende ovenfor egne barn, mann og øvrig familie...Anonymous poster hash: 0e883...681 1
Gjest navnelapp Skrevet 12. april 2014 #15 Skrevet 12. april 2014 Det høyrest ikkje ut som om bursdagsfeiringa eigentleg er hovudproblemet her, ts. Har du prøvd å få med deg mannen din på eit kurs i kommunikasjon i ekteskapet? Eg har høyrt mykje godt om prep-kursa, kunne det vere noko for dokke? Det virkar som om det trengst litt ny energi i ekteskapet. 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #16 Skrevet 12. april 2014 Takk for mage svar:) Altså joda jeg skal selvfølgelig lage noe god mat og kose meg med ungene på selve dagen. Til og med bake kake:) Men alikevel er jeg vant til at man i tilegg har en 30 års feiring med venner... Kan selvfølgelig ha det nå også, men liker ikke å ha fester m/alkohol med små barn hjemme... Ok, jeg er ikke alenemor på papiret, men i praksis er det nok det jeg er. Så om jeg skulle gå ut en kveld og feire, og kreve at mannen satt barnevakt, er det unasett jeg som måtte stått opp med dem om morgenen og da mister en by-tur sjarmen for meg... Men ja, det som gjør at dette føles trist for meg, er nok både at jeg vet mannen ikke bryr seg, og at jeg etter ungene er lagt, blir sittene alene i stua som alle andre dager, og når foreldrene mine heller ikke gidder å sitte barnevakt fordi de gjorde det for 2,5 mnd siden, synes jeg det er litt kjipt, da dette for meg var en anleding til å invitere venner og familie jeg ikke ser så ofte og ha det litt gøy. Når det gjelder å ha barnevakt er dette noe jeg får 2-3 ganger i året hvis det er noe viktig som skjer. Men før jeg fikk nr 2 var det aldri noe problem... Barna er helt normale 1,5 og 3 åringer:) Men det hele koker vel ned til at jeg hadde for høye forventinger, og får prøve igjen når jeg blir 40:) TS Anonymous poster hash: 172ea...afd
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #17 Skrevet 12. april 2014 Altså, ts. Du føler det blir for mye å formidle til din mann at nå blir kvinnen han har valgt å dele livet med 30 år, og i anledning dagen så blir hendelsesforløpet slik: -han tar ungene og lager frokost til mor -frokost sammen -ut på trivelig kafetur/trilletur og kjøpe kake -feire med trivelig middag (kanskje invitere dine foreldre) -mannen legger barna -vin og kos -mannen tar morgenstellet neste dag Er det noen spesiell grunn til ta du ikke stiller krav? Inngikk dere en avtale om at han "orket" å få unger med deg om du bare tok deg av alt med dem+hus? Eller har han sagt i klartekst at han bare bor med dere frem til han finner noen andre? Jeg synes nemlig det er noe snodig å velge å få to barn (små, så problemet å ha eksistert mens dere prøvde) med en mann som ikke gjør noen hemmelighet at han ikke liker deg noe særlig. Hver sin terskel, absolutt, og jeg skal ikke dømme DEG dersom du følte denne slasken var ditt eneste håp for et forhold, men ... å bringe barn inn i et slikt samliv er uheldig. For barna. Anonymous poster hash: 1c987...8e2 3
Gjest Coolaid Skrevet 12. april 2014 #18 Skrevet 12. april 2014 (endret) For noen kjipe foreldre du har... Man skulle jo tro besteforeldre ville tilbringe tid med barnebarna sine. Glad mine foreldre stiller opp, er også alenemor (uten kontakt med barnets far). Har du ingen andre som kan være barnevakt? Anonymous poster hash: a9752...642 Så stusselig! Syns foreldrene dine burde tatt det ansvaret den ENE dagen datteren fyller 30 år, og jeg syns i alle fall at mannen din burde passet de så du kunne gått ut og hatt det hyggelig.. Syns det er helt greit at besteforeldre sier nei til å passe barnebarn. Det er ikke sikkert de orker eller har andre gode grunner. Har selv barn som nå er i tenårene. Vi har aldri hatt noe særlig med barnevakt i forhold til andre i familien som suger ut alt de kan når det kommer til barnevakt, hundevakt osv, det er flaut. Jeg og min kone har alltid vært familieorientert og prioritert det. Det er helt kurant å si nei til å være barnevakt, selv i en situasjon som denne. Og nå er det gjelder mannen din ts ,så virker det som om dere har problemer i forholdet?. Hvorfor er det ikke noe fellesskap når det gjelder for eksempel barn, eller å feire bursdagen din? Endret 12. april 2014 av Coolaid
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #19 Skrevet 12. april 2014 Jeg føler med deg, TS! Anonymous poster hash: a561e...00a
Gjest gloria Skrevet 12. april 2014 #20 Skrevet 12. april 2014 Vil gi deg en klem Så synes jeg at du og mannen din må ta en liten oppvask angående forholdet deres. Ut i fra det du skriver virker det ikke helt som om du har det særlig bra, og det tror jeg neppe han har heller i og med at han gjemmer seg på et annet rom foran pcen. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå