Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trener styrke to ganger pr uke. Har gjort det ganske lenge. Problemet mitt er at jeg er så dårlig til å trene armene. Jeg trenger å trene både biceps og triceps.. Å trene armer synes jeg er dritkjedelig. Trenger tips til øvelser hvor man kan trene begge armene samtidig, lenge leve latskapen :fnise:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Både biceps og triceps i samme øvelse:p Den er verre.... Kan du ikke bare legge inn øvelser for den enkelte muskelen? Det tar sånn 5 min ekstra?

Anonymous poster hash: e0b7a...cea
Skrevet

Nei ikke i samme øvelse, da uttykte jeg meg litt uklart. Men begge armene på en gang. Altså trening av biceps på høyre og venstre arm samtidig. Deretter det samme med triceps.

Skrevet (endret)

Du sier ikke om du trener på treningsstudio eller hjemme. Men hvis du syns armtrening er kjedlig kan jeg anbefale chins (underhåndsgrep) for biceps og pushups/benkpress med smalt grep for triceps. Da får du trent armene godt, samtidig med de større muskelgruppene som rygg og bryst.

Endret av Kreps1
Skrevet (endret)

Du trenger ikke trene biceps eller triceps spesifikt. Det er jo muskler som brukes i alle bevegelsene der armene er i kontakt med stangen.

Eller trener du bare knebøy?

Alle pressøvelser trener triceps, og alle draøvelser trener biceps. Så lenge du bruker en vektstang trener du begge armer samtidig.

Endret av Supraspinatus
AnonymBruker
Skrevet

Er veldig glad i thursters, for da får jeg god trening av større deler av kroppen. Det isolerer ikke armmusklene, men de får seg en liten tørn de også. Dips er også en fin øvelse. Vi jenter bør faktisk prioritere triceps og ikke tenke så mye på biceps. Pull-ups er jo her en fin øvelse siden man får med ryggen og skuldrene også. Og med å bytte grep, så kan du trene både triceps og biceps. Rotasjonsøvelser er fint. Egentelig er alle øvelser på overkropp fint, for armene vil få fordeler av dette. Og så kan man jo fint bruke manualer og ta rene bicepscurl og franskpress. Jeg liker å bruke manualer, fordi jeg jukser med stang og bruker den ene armen mer enn den andre. Med manualer kan jeg ikke jukse på samme måte.

Og push-ups med vanlig grep og smalt grep er noe man bare skal gjøre hver gang man trener. Sånn er det bare.

Anonymous poster hash: 0f9e1...9dc
Skrevet

Bicepcurl med stang og fransk press med vektskive :)

Gjest bustyvel
Skrevet

Pushups, roing (feks kabelroing), benkpress og pullups tar bra på armene, selv om det ikke er spesifikke armøvelser.

Skrevet

Tusen takk for alle tips. Til dere som anbefaler benkpress; trener dere sammen med noen? På senteret der jeg trener har jeg fått beskjed om at man ikke skal gjøre alene.

Gjest bustyvel
Skrevet

Tusen takk for alle tips. Til dere som anbefaler benkpress; trener dere sammen med noen? På senteret der jeg trener har jeg fått beskjed om at man ikke skal gjøre alene.

Skal du løfte tungt bør man ha noen som kan hjelpe til dersom en ikke greier og løfte stanga opp igjen, men ellers - nei. Jeg trener alene ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...