Gå til innhold

Antydning til bart... trenger gode råd..

Anbefalte innlegg

Gjest tusjen
Skrevet

Jeg har alltid hatt litt "hår" på overleppen. Ikke sjenerende før nå. Etter at jeg fylte 30 år har noen av disse hårene fått farge... Så nå er jeg redd for at det skal se ut som bart til slutt :roll: ...

Har stått foran speilet med barberhøvel mange ganger, men har enda ikke brukt høvelen.. Vet ikke om det er så lurt??

Samboeren min sier at det ikke ligner på bart, men jeg kan ikke hjelpe for det, jeg vil ha det vekk! Så nå lurer jeg på om noen av dere har noen gode råd for å fjerne dem? Blir veldig takknemlig for svar :wink:

tusjen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg vekk den høvelen!!! Bruker du høvel vil hårene bli stive og ekle og enda mer synlige. Voks er det beste for å fjerne hår på overleppen. Du får kjøpt små voksstrips beregnet for bruk i ansiktet. Dersom du ikke er vant med å bruke voks, kan du jo eventuelt få det gjort i salong, men med bittelitt øvelse går det helt fint å gjøre det selv.

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg tror også du kan bleke hårene; spør i en hudpleiesalong hva de anbefaler. Moren min hadde veldig sterk svart hårvekst i ansiktet, det samme har søsteren min, som er dum nok til å bruke høvelen. Det ser deretter ut. Selv er jeg heldigvis forskånet for den slags, og har generelt dårlig hårvekst (unntatt løvemanken på hodet :wink: )

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ville vokset det vekk ,og så brukt hårstopp på den som er beregnet til ansiktet. Se på www.hårstopp.no

Skrevet
Jeg ville vokset det vekk ' date='og så brukt hårstopp på den som er beregnet til ansiktet. Se på www.hårstopp.no[/quote']

... ser det ikke rart ut at "alt" håret blir borte... de fleste har jo litt "dun" i resten av ansiktet... og da få et totalt hårløst felt... :-?

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg tviler på at det fungerer så vanvittig som det....

Skrevet

Dersom man er sterkt rammet av kraftig hårvekst, synes jeg personlig det ser bedre ut dersom man fjerner alt, istedenfor å være seende ut som en gorilla :roll:

Skrevet

Litt dumt å vokse om du i framtiden kanskje vurderer hårfjerning med laser. Da bør man ikke ha vokset. Men om du ikke tenker på dette, så er det jo bare å vokse. Da er det jo lengre mellom hver gang du ser de. Barberer du med høvel, må du jo til pers oftere.

Gjest Anonymous
Skrevet

hvorfor skal man ikke vokse hvis man planlegger å bruke laser senere?

blir det vanskeligere for laseren å ta det da?

Skrevet
Legg vekk den høvelen!!! Bruker du høvel vil hårene bli stive og ekle og enda mer synlige. Voks er det beste for å fjerne hår på overleppen. Du får kjøpt små voksstrips beregnet for bruk i ansiktet. Dersom du ikke er vant med å bruke voks' date=' kan du jo eventuelt få det gjort i salong, men med bittelitt øvelse går det helt fint å gjøre det selv.[/quote']

Bruk voks! Fryktelig vondt de første gangene men du venner deg til det....og resultatet er kjempebra

Gjest Cuddly
Skrevet
hvorfor skal man ikke vokse hvis man planlegger å bruke laser senere?

Lurer virkelig jeg også på...

Skrevet

Fordi laseren kverker kun hår som er i vekstfase. Hår som ikke er i vekstfase under behandlingen gror fram og må taes noen måneder senere. Over tid vil en ha kverket alle hårene. Har du lagt merke til at hårmengden blir mindre når du vokser eller napper på f.eks. beina? Det er fordi at hårene går i dvale eller noe sånt. Så om en har vokset før en kommer til laserbehandling, vil en få lavere utbytte av behandlingen da mange hår ikke er i vekstfase.

Håper ikke jeg driver med vranglæring, men det er slik jeg har blitt det fortalt. :-)

Gjest Cuddly
Skrevet
Fordi laseren kverker kun hår som er i vekstfase. Hår som ikke er i vekstfase under behandlingen gror fram og må taes noen måneder senere. Over tid vil en ha kverket alle hårene. Har du lagt merke til at hårmengden blir mindre når du vokser eller napper på f.eks. beina? Det er fordi at hårene går i dvale eller noe sånt. Så om en har vokset før en kommer til laserbehandling, vil en få lavere utbytte av behandlingen da mange hår ikke er i vekstfase.

Håper ikke jeg driver med vranglæring, men det er slik jeg har blitt det fortalt. :-)

Kommer jo ann på hvor lenge det er siden du vokset...

Skrevet

Ja, selvfølgelig. Jeg ville latt det gått minst ett år, i hvert fall.

Skrevet

Nå er ikke jeg rammet av noe slikt jeg heller heldigvis, men ETT ÅR? trenger da ikke vente SÅ LENGE...tviler sterkt.

Skrevet

De sa det nede på ellipseklinikken da jeg kom for å laser-fjerne hår i bikiniskillet. At det var bra jeg ikke vokset, for da var det bedre sjangs for å få fjernet hårene raskere. Skulle tro det gjaldt for overleppa, også. Men det der med ett år, var noe jeg fikk inntrykk av. Så siden andre ikke hadde hørt dette, så tenker jeg vi legger denne ballen død.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...