Gå til innhold

du som har gått/går på lavkarbo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye gikk du ned på 3 mnder ooghvor mye karbs spiste/spiser du til dagen?

Anonymous poster hash: d3cdf...543

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De første tre mnd mistet jeg 25 kg.

Spiste max 20g karbs på en dag, da mesr fra grønnsaker.

Anonymous poster hash: a2052...e37

Skrevet

Ikke for å mase, men hadde det ikke også vært interessant å vite hvor mange kilo man hadde til overs i utgangspunktet og hvor mange kalorier man spiste mens man gikk ned?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flere?

Anonymous poster hash: a20d9...af1

Skrevet

Merker jeg ikke kan fordra uttrykket "gå på lavkarbo". Før jeg gikk på lavkarbo så gikk jeg på det som jeg trodde var sunn mat. Det er ikke noe man "går på". Går du på kristendom, islam eller en annen livsfilosofi?

Siden lavkarbo heller ikke er én diett, og at det er store variasjoner innad blant dem som følger en slik kostholdsfilosofi samt at den utvikler seg stadig (slik som vitenskap skal!), så er det vanskelig å konkretisere alle fordele eller ulempene med et slikt kosthold.

Forskjellen, for meg, før og etter? Vanskelig å si noe konkret på vekten. Tror jeg gikk opp litt de 3 første månedene. 2-3 kg kanskje, men jeg gikk ned i fettprosent.

Men jeg kan si noe om: Metthet, humør, roligere mage, setter mer pris på karbohydrater som næring, økt kunnskap om mat og vitenskap, økte evner på kjøkkenet, matglede.

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

Jeg holder meg stabil vektmessig på lavkarbo. Jeg startet ikke for å gå ned i vekt da jeg er slank fra før; Jeg startet pga urolig mage, svingende blodsukker som gjorde meg sliten og fordi jeg ble så slapp når jeg var sulten.

Da jeg la om kostholdet så ble magen stabil og mindre oppblåst, fikk mer overskudd og energi, sover bedre om nettene(før måtte jeg sove på ettermiddagene, det gjør jeg aldri lenger), har sjeldent søtsug og aldri sulten mellom måltider. Fettprosenten har gått ned, men vekta holder seg stabil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...