AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #1 Skrevet 11. april 2014 Jeg merker et mønster i st jeg av en eller annen merkelig grunn faller for litt sånne nerdy fyrer, og som regel viser de seg da å være it/data-folk..! Jeg skjønner ikke helt, det er jo ikke som at jeg vet at de jobber med dette når jeg går for dem.. Men av en eller annen merkelig grunn så siles nesten automatisk andre typer menn ut! De appellerer liksom ikke på samme måten.. Det viser seg når jeg får vite hva de jobber med. Samme om det er håndtverkere, bygg/ingeniører, eller egentlig hva som helst andre typer yrker.. De som ikke har jobbet med it/data, har vært ganske typiske geeks på fritiden. Jeg merker at det jeg trodde var mine "standarder" som jeg vanligvis liker mest utseendemessig faller mer og mer utenfor! Jeg bryter nå alle mine "standarder"..! Som f.eks er høyde noe jeg ikke trodde jeg kunne vike fra, kroppsbygning, og også nå etnisitet. Dette er helt merkelig for meg, men jeg er jo glad for at jeg selv er såpass mye mere åpen at jeg nå "ser" utenfor disse tidligere fastsatte rammene jeg hadde! Det jeg kan se er felles med disse mennene/guttene, er at de generelt er veldig alrighte fyrer, veldig smarte, og med veldig mye humor. Bortsett fra det har de vært totalt forskjellige i personlighet..! Fra veldig utadvendte, til utadvendte men sky ifht følelser og uttykkelse, og til rett og slett bare "kameratslige" som ikke våger prøve seg på mere.. Hva er det hos dere andre som gjør at dere tenner på slike gutter/menn? Og dere gutter/menn som er denne typen, hva tror dere er grunnen? Jeg vil tilslutt understreke at jeg aldri har vært typen til å falle for macho/badguys. Men dette er nytt og forvirrende.. Takker for behjelpelige svar! Anonymous poster hash: 2dd93...89f
Gjest Lincoln Skrevet 11. april 2014 #2 Skrevet 11. april 2014 Jeg fatter ikke hva det er du prøver å spørre om. 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #3 Skrevet 11. april 2014 Prøvd en gang, aldri mer. Fikk ikke kontakt med han siden han "bare måtte joine WoW for ett raid til".....som varte halve natta jo! Nei, nerder er ikke noe for meg Anonymous poster hash: 9a1ff...d0d 1
Doge Skrevet 11. april 2014 #4 Skrevet 11. april 2014 Jeg vet ikke hva som er grunnen til at du tiltrekkes it/data-folk, eller hvorfor du har løsnet på "kravene" dine. Men de jeg kjenner av it/data-folk, inkludert meg selv, er omtrent sånn som du beskriver. De fleste virker avslappede og har godt humør Men det er jo fint at du har utvidet rammen din, for da har du flere valg
absinthia Skrevet 11. april 2014 #5 Skrevet 11. april 2014 Jeg har det omtrent slik jeg også, men har tydeligvis hatt en greie for musikere eller andre kunstneriske typer også Det er ikke bare slik at jeg like dem, men de som faller for meg har vært datafolk, andre svært tekniske typer med mye datanerdfakter og musikere. Stort sett er de jo ikke de mest brautende typene, har morsom humor, er smarte og reflekterte ( de jeg kjenner i såfall) For mitt vedkommende tror jeg nesten at det må være en slags måte å sørge for å ivareta en del gener i familien, - har en haug med ingeniører innenfor data og elektronikk i familien som også er musikkelskende og nerdete. Det som er vanskeligere å skjønne er hvorfor disse typene syntes at jeg var så fascinerende. Jeg endte forsåvidt opp med en nerdete type i musikkbransjen, med en del utdanning fra it- akademiet. 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #6 Skrevet 11. april 2014 Prøvd en gang, aldri mer. Fikk ikke kontakt med han siden han "bare måtte joine WoW for ett raid til".....som varte halve natta jo! Nei, nerder er ikke noe for meg Anonymous poster hash: 9a1ff...d0d Det er forskjell på en som spiller dataspill og en som jobber med data eller har det som hobby. Lær deg hva nerd er for noe før du driter deg ut. Jeg er sikker på at du er en nerd på dine felter. Anonymous poster hash: 5e9a9...8c3 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #7 Skrevet 12. april 2014 Grunnen er jo selvfølgelig at de fleste kvinner higer etter menn som tjener bra, og i it-bransjen tjener de fleste bra. Anonymous poster hash: f86f8...8e1 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #8 Skrevet 12. april 2014 Penger. Anonymous poster hash: ad0a4...8c6 2
absinthia Skrevet 12. april 2014 #9 Skrevet 12. april 2014 (endret) Om det var penger som var det viktigste, burde man likegjerne løpe etter rørleggere, elektrikere eller forskalingssnekkere, de tjener bedre enn meg, selv om de har tre års kortere utdanning. Endret 12. april 2014 av absinthia 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #10 Skrevet 12. april 2014 Faller som regel for musikere og it-dudes selv da jeg er veldig interessert i musikk, teknologi, spill og data selv. Driter i hva de tjener, vil bare ha noen å nerde litt med og som kan lære meg datarelaterte ting (: Anonymous poster hash: 6d26e...78c 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #11 Skrevet 12. april 2014 Faller som regel for musikere og it-dudes selv da jeg er veldig interessert i musikk, teknologi, spill og data selv. Driter i hva de tjener, vil bare ha noen å nerde litt med og som kan lære meg datarelaterte ting (: Anonymous poster hash: 6d26e...78c TS her: Men hva med meg som ikke har fletta peiling på it/data da Jeg bare trekkes nesten automatisk mot dem! Anonymous poster hash: ce974...a2e
absinthia Skrevet 12. april 2014 #12 Skrevet 12. april 2014 TS her: Men hva med meg som ikke har fletta peiling på it/data da Jeg bare trekkes nesten automatisk mot dem! Anonymous poster hash: ce974...a2e En av teoriene omkring utvelgelse av partnere, er at en velger en partner som gjør at deres avkom vil bli en forbedret utgave av deg selv. Man velger partnere som enten er lik seg selv og/ eller samtidig kan utfyller sider som du mener du mangler. Dersom du ikke har noen nerdefakter selv, er det kanskje genene dine som er ute etter å forbedre dette og dersom du har det, så er det kanskje for å ta vare på nerdegenene til et tenkt avkom. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå