Gå til innhold

Middag til foreldregenerasjonen

Anbefalte innlegg

Gjest Ethereal
Skrevet

Han er bortskjemt, selvsentrert, barnslig, klager over alt mulig, lite positiv generelt, men det er et helt annet problem :( :evil: (jeg skal få premie av meg selv på mandag har jeg bestemt, hvis jeg klarer å holde masken fram til da. Nå har jeg overlatt ham til sambo, stakkars, som er mye mer tålmodig enn meg...

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

Tusen takk :) Heldigvis har jeg verdens roligste, mest diplomatiske fyr som samboer. Han har evnen til å lukke ørene, noe jeg ikke har.

Jeg er nok altfor snill.

Gjest Poirot
Skrevet

Går det ann å lage noe mat der man plukker og fyller selv? Pita, tortilla?

Eller grønnsaksuppe?

Skrevet

Huff. høres ikke ut som et hyggelig besøk :-? belønn deg selv skikkelig på mandag du! lykke til :klem:

Gjest GreenSky
Skrevet

Hm.... Vet du, jeg hadde vært troende til å i alle fall lage "min" mat til han den siste dagen han var hjemme. :ler:

Gjest Ethereal
Skrevet
Går det ann å lage noe mat der man plukker og fyller selv? Pita, tortilla?

Eller grønnsaksuppe?

Jeg skal lage separate retter; steke kjøtt og i tillegg lage bakt potet, bakte grønnsaker og saus. Så kan han sitte der med poteten sin og smør, mens vi koser oss.

Vurderer stekt kveite på samme måte; masse godt tilbehør, med valgmuligheter. Min rømmesaus med reker og blåskjell er bedre enn smeltet smør på potetene :):kul:

Skrevet

Gamle folk bare ER sånn av og til.

Selv har jeg en bestemor som bare vil spise sånn og sånn mat. Ofte bryr vi oss ikke så mye om at hun ikke liker noe, men det er jo alltid trist når en av gjestene blir rent ulykkelig over maten.

Selv om det er en høflighetsgreie å ikke klage på mat man får servert, så forsøker jo de fleste å lage mat som man tror vil falle i smak hos gjestene?

Eldre folk tror gjerne at de blir dårlige i magen av alt som er surt, skarpt eller sterkt. Min erfaring er at så lenge det er mildt, så faller det ofte i smak.

Min bestemor slo i alle fall til og syntes det var skikkelig godt med pizza med ost og skinke. :ler:

Gjest Ethereal
Skrevet

Besteforeldre har lov til å reagere slik, men en far på 57???? :o

Men vi skal trosse furtingen, og bestille pizza den ene dagen. Så får vi heller velge en annen variant enn vår personlige favoritt. Han kan ikke forvente at det bare blir hans favoritter.

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg må være litt bortskjemt på det området, jeg da. Jeg lager ofte fantasifulle, nye retter til mormor. Hun digger det meste og er ikke redd for å prøve noe nytt. Hun elsker sterk og eksotisk mat. Og hun er 85. :-)

Skrevet
Besteforeldre har lov til å reagere slik, men en far på 57???? :o

Men vi skal trosse furtingen, og bestille pizza den ene dagen. Så får vi heller velge en annen variant enn vår personlige favoritt. Han kan ikke forvente at det bare blir hans favoritter.

Jeg synes du virker litt respektløs ovenfor din far. Man er forskjellige og skal respekteres for den man er. Uten han hadde du ikke vært..

Pizza bestiller man vel ALLTID ilag, uansett hvem der er som "spleiser". Venner, kollegaer, familie.. man bestemmer sammen hva slags pizza, slik at alle liker det som blir servert.

Det er iallefall jeg vant til..

Gjest Anonymous
Skrevet

[quote="Sofia

Pizza bestiller man vel ALLTID ilag, uansett hvem der er som "spleiser". Venner, kollegaer, familie.. man bestemmer sammen hva slags pizza, slik at alle liker det som blir servert.

Gjest Ethereal
Skrevet

Poenget er vel at jeg har prøvd hundre ulike forslag, hvor de aller fleste er blitt møtt med æsj og uff. Har funnet ut at jeg skal lage taco til helga; da kan han selv mikse og matche som han vil. Burde gå bra så lenge det ikke er for sterkt, i hvertfall sa han det da jeg frittet ham ut.

Gjest Poirot
Skrevet

Jeg kjenner 60-åringer som ikke spiser "nymotens pizza" fordi de best liker NORSK mat.

Er mao ikke alltid enkelt.

Gjest Poirot
Skrevet
Poenget er vel at jeg har prøvd hundre ulike forslag' date=' hvor de aller fleste er blitt møtt med æsj og uff. Har funnet ut at jeg skal lage taco til helga; da kan han selv mikse og matche som han vil. Burde gå bra så lenge det ikke er for sterkt, i hvertfall sa han det da jeg frittet ham ut.[/quote']

Vet om noen som synes tortilla er for utenlandsk, de bruker lefser og lomper til å ha rundt soft-tacoene sne isteden.

Gjest Ethereal
Skrevet

Ikke en dum idé. Jeg tror vi skal bruke pitabrød denne gangen, så blir det litt mer "mat" og mindre søl (selv om jeg selv foretrekker tortillas eller tacoskjell).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...