Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi lever i en syk syk verden...

Forleden dag, da sambo var å gikk tur med hunden, sto det en blandingshund rett borti gata her, som var knytt fast i autovernet i ei skolisse. I følge noen unger hadde hunden stått der siden tidlig på morgenen, og dette var i 6 tiden på kvelden.

Skolissen hadde vært så kort at hunden hadde ikke klart å tisse på hele dagen..

Sambo tenkte han skulle ta hunden med seg hjem, men møtte ei trivelig dame, som tilba seg og ta hunden med seg for å ringe falken. Sambo lånte henne hundelenka, og fulgte hemme hjem.

Hvem er det som gjør noe slikt mot en hund? Vedkommende skulle vært fengsleg og pint LENGE! Jeg kan rett og slett ikke forstå at mennesker kan være så hjerteløse...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dyreplageri er helt forferdelig. jeg kan ikke begripe hvordan mennesker kan få seg til å gjøre så forferdelige ting mot et forsvarsløst dyr.

Leste for en god stund siden om noen unger som hadde hatt det litt "gøy" ( :o ) og slengt rundt på en katt etter halen, helt til halen røyk av.. :(

I mine øyne er ikke dyr noe mindre verdt enn mennesker.

Skrevet
I mine øyne er ikke dyr noe mindre verdt enn mennesker

Helt ENIG!

Til tider mener jeg at dyr faktisk er mere verdt enn mennesker.

Mennesker dreper for å drepe.. Dyr dreper for å få mat...

Mennesker er grusomme!

Skrevet

:kjempesinna: Det er ikke veldig mange ting jeg blir sintere av å lese enn saker med dyreplaging :sinna:

Plage uskyldige, som barn og dyr er helt utilgivelig etter min lovbok :frustrert:

Burde vært fengselstraff for dyreplaging også :evil:

Skrevet

Helt enig! Dyreplageri er forferdelig! Stakkars hund! Har hørt lignende historier som den katta som ble slengt etter halen. Katter i mikrobølgeovn, kastet rundt og masse tortur greier. Da jeg var lita tok jeg et strekk rundt hodet på katta vår. Jeg visste ikke hva jeg gjorde og mamma berget henne heldigvis. Jeg kan forstå små barn som ikke vet hvordan de skal behandle dyr, men jeg vet iallefall at jeg skal fortelle barna mine hva de kan gjøre med dyr og hva de IKKE kan gjøre med dyr.

Skrevet

Sånt er så grusomt!

Skjønner ikke folk at dyr har både fysiske og psykiske føleleser, akkurat som oss?

Husker en gang jeg var i Hellas.

Rett ved der vi bodde, sto et muldyr bundet i en bakgård, midt i solsteiken. Muldyret hadde verken mat eller drikke.. Slik stod det dag etter dag og skrek.

Hadde jeg vært litt eldre (var bare 8 år) ville jeg prøvd å finne ut hvemsom eide dette dyret, og hvorfor i h****** dyret ble behandlet så dårlig.

Hver dag ga jeg og en venninne vann og gress til muldyret :)

Øynene lyste da den så oss.

Skrevet

Jeg får frysninger over hele kroppen og tårer i øynene når jeg leser om sånt... Tenk om noen skulle gjort noe fælt mot pusene mine? De hadde faenmeg fått så mye bank! :evil:

Nå ble jeg bare trist... Lurer på om jeg skal høre om dyrebeskyttelsen trenger ekstra folk i sommer... Noe må jeg da kunne gjøre... :(

Skrevet

Dyrebeskyttelsen er ALLTID interessert i flere folk som kan passe på dyr. Så det synes jeg du skal gjøre.

Skrevet

jeg arbeidet på kattehuset i Oslo for 1 år siden, da fikk man virkelig se følgene av dyreplaging på nært hold. var blandt annet en katt der som hadde blitt hengt opp etter halen i et tre midtvinters.... denne katten fikk heldigvis kommet til kattehuset, fikk stell av dyrlege og hønemødrene som jobber der, og etterhvert et godt nytt, trygt hjem.

Syns dyreplaging er absolutt kvalmende og grusomt.

Skrevet
Dyrebeskyttelsen er ALLTID interessert i flere folk som kan passe på dyr. Så det synes jeg du skal gjøre.

Hadde jeg kunnet vært "beredskapshjem" så hadde jeg selvfølgelig gjort det... Men jeg bor i bygård med dyreforbud, og det hadde likevel ikke gått an å ha katter her med sterkt trafikkert gate rett utenfor. Det måtte isåfall blitt katt som var inne hele tiden, og det synes jeg iallfall ikke at de skal.

Men hjelpe til å omplassere dyr, og ta meg av de på mottak og slikt, det gjør jeg gjerne!

Skrevet
jeg arbeidet på kattehuset i Oslo for 1 år siden, da fikk man virkelig se følgene av dyreplaging på nært hold. var blandt annet en katt der som hadde blitt hengt opp etter halen i et tre midtvinters.... denne katten fikk heldigvis kommet til kattehuset, fikk stell av dyrlege og hønemødrene som jobber der, og etterhvert et godt nytt, trygt hjem.

Syns dyreplaging er absolutt kvalmende og grusomt.

Herregud så grusomt :o

Skrevet

ARRGH!!

Jeg blir vekselvis varm og kald inni meg når jeg leser/hører om dyreplageri. Det finnes ingen ting som gjør meg så eitrande forbanna! (Husk og puste Rotta...Sånn ja.)

Hvis jeg noen gang kommer over noen som mishandler et dyr, så kan jeg ikke garantere for hva jeg gjør. Da sier det nemlig "snapp" oppe i hodet mitt. Ellers er jeg snill og grei! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...