Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har akkurat kommet inn etter en halvtimes joggetur. Jogging er noe jeg virkelig har fått sansen for nå! :)

Jeg har for det meste jogget inne på tredemølle, og har ikke før nå nylig jogget ute. Men det er noe jeg synes er veldig rart, og det er at joggingen går mye lettere ute enn inne, jeg klarer å jogge lengre sammenhengende og med høyere hastighet ute enn inne. Jeg har jo alltid tenkt at det var motsatt?

Er det flere som har samme erfaring? Jeg jogger jo ikke i nedoverbakke, det er både oppover og nedover, og ikke har det vært spesielt medvind heller. Kan det rett og slett bare være at det er lettere å puste ute?

Anonymous poster hash: 356b2...b6b
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest bustyvel
Skrevet

Jeg blir mer motivert ute, for jeg merker liksom at det går "framover", mens inne blir det veldig monotont.

Skrevet

Samme her! Klarer overhodet ikke å løpe like fort på mølle som når jeg løper ute. Lurer på om det kanskje er fordi løpesteget blir litt begrenset når jeg løper på mølle, i tillegg til at det er mye lettere å puste ute. Så du er hvert fall ikke den eneste, selv om jeg ikke helt kan forklare hvorfor det er sånn :fnise:

Skrevet

Selv får jeg et unaturlig steg på tredemølle, så jeg presterer mye bedre om jeg løper ute. I tillegg så finnes det knapt noe kjedeligere enn å løpe på stedet hvil, så inneløping har jeg mer eller mindre lagt helt fra meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da er det ikke bare meg! :)

Jeg puster og peser på mølla, og ti minutter kjennes ut som en evighet. Ute merker jeg ikke at det er gått en halvtime.

Har lyst til å jogge ute i dag også, men det styrtregner :(

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg er det omvendt! På mølle kan jeg lett løpe 7km i ett sett, mens ute klarer jeg knappe 1-2km uten en liten gåpause..

Anonymous poster hash: 1a4d7...20d
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er absolutt tyngre å løpe ute, men ute får du frisk luft og mer variasjon i løpingen, noe som er gøyere og det føles som at tiden går fortere. Jeg har trent inne og føler ikke jeg bruker kroppen like godt som når jeg løper ute, så har helt sluttet med å løpe inne.

Anonymous poster hash: 605bf...5c3
  • 8 år senere...
Skrevet

har akkuratt begynt å trene og jeg er overvektig, men jeg har lagt merke til 2 forskjellige ting:

1. Jeg nyter å være ute, det er alltid noe å se + at det er variasjoner.
2 På møllen er det ensformig, du har en vegg/VINDUER OG mølla med klokke på.

Når jeg er ute å går så ser jeg ikke på klokka og kan unngå det.
På mølla er den så og si foran deg så du ser ofte mye på  den og da kan det virke lengre og tungere iallefall etter min mening.

Vet at tråden er 8 år gammel, men er også nysjerrig på om dere som har skrevet her kanskje skriver tilbake igjen, eller kjenner igjen denne tråden :D 

Anonymkode: bae1e...9e7

• Hjerte 1
Skrevet

Utrolig mye lettere å løpe ute. Tredemølle er noe av det kjedeligste som finnes. 

Gjest Maatte_ha_konto
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.4.2014 den 22.13):

Har akkurat kommet inn etter en halvtimes joggetur. Jogging er noe jeg virkelig har fått sansen for nå! :)

Jeg har for det meste jogget inne på tredemølle, og har ikke før nå nylig jogget ute. Men det er noe jeg synes er veldig rart, og det er at joggingen går mye lettere ute enn inne, jeg klarer å jogge lengre sammenhengende og med høyere hastighet ute enn inne. Jeg har jo alltid tenkt at det var motsatt?

Er det flere som har samme erfaring? Jeg jogger jo ikke i nedoverbakke, det er både oppover og nedover, og ikke har det vært spesielt medvind heller. Kan det rett og slett bare være at det er lettere å puste ute?

+1 Jeg liker uten tvil jogging ute best, selv om det kan være «langt» noen ganger så føler jeg kroppen blir best trent da.

Kjører derimot bare intervaller på mølla.

Skrevet

Jeg syns det er lettere å løpe på mølla. Dvs jeg løper raskere på mølla. Men det er mer givende å løpe ute likevel pga natur, variert terreng, mindre kjedelig. En mil på mølla føles som 5 timer, ute flyr tiden raskere. 

Anonymkode: 3a864...c1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...