AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #1 Skrevet 11. april 2014 Jeg fikk akkurat vite at min nye kjæreste var innlagt på psykiatrisk sykehus i fjor.. Han er tilnærmet frisk nå, og har sluttet på medisiner. Jeg har veldig lite erfaring med slikt, og ble veldig satt ut. Noen som har opplevd noe lignende og kan fortelle meg litt? Bør varselslampene blinke? Anonymous poster hash: 454e1...cdc
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #2 Skrevet 11. april 2014 Det kommer jo an på hvorfor han var innlagt da. Det kan være flere grunner: selvmordsforsøk/suicidal, schizofreni, alvorlig depresjon o.s.v. Du burde vel bare snakke med ham om hvorfor... Anonymous poster hash: 76d73...2b9 3
Faria Skrevet 11. april 2014 #3 Skrevet 11. april 2014 Det er ingenting du burde tenke noe særlig på, hadde du reagert noe særlig om det var på "vanlig" sykehus? Men om han har noen psykiske problemer nå så kan du jo spørre om han kan fortelle om dem, og kanskje hvordan han vil du skal oppføre deg i forhold til dem, feks om han har en dårlig periode, om han da vil at du skal holde deg litt på avstand eller fortsette som før. 6
MajorasMaske Skrevet 11. april 2014 #4 Skrevet 11. april 2014 Kvitt deg med alt av skarpe ting i huset og alltid ha mobil i nærheten når du er i badekaret. Når de slutter på medisinene så blir 60% til øksemordere. 6
Gjest Tris Skrevet 11. april 2014 #5 Skrevet 11. april 2014 Det er jo mange som har vært innlagt der som idag har et godt og trygt liv med både barn og partnere. 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #6 Skrevet 11. april 2014 Hils han og si at det forklarer jo en god del.. Anonymous poster hash: 5cc9f...638 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #7 Skrevet 11. april 2014 Kvitt deg med alt av skarpe ting i huset og alltid ha mobil i nærheten når du er i badekaret. Når de slutter på medisinene så blir 60% til øksemordere. Du er virkelig a bundle of joy, er du ikke? Anonymous poster hash: c3e33...f37 17
MajorasMaske Skrevet 11. april 2014 #8 Skrevet 11. april 2014 Du er virkelig a bundle of joy, er du ikke? Mhm
whoppii Skrevet 11. april 2014 #9 Skrevet 11. april 2014 Jeg har Vært innlagt 3 ganger da jeg var ungdom. Slet utrolig mye med dop/selvtilitten/fam mile styr osv. Har barn i dag og samboer. Jeg er helt normal, fikk den hjelpen jeg trengte da og har det helt topp nå 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #10 Skrevet 11. april 2014 TS her. Tusen takk for betryggende svar! Han var innlagt pga selvmordforsøk.. Anonymous poster hash: 454e1...cdc 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #11 Skrevet 11. april 2014 Jeg har også vært innlagt som ungdom. Faren min tok livet sitt rett forann meg fordi jeg valgte å ha kontakt med min mor etter at de ble skilt. Prøvde i et par år og takle dette på egenhånd men til slutt var begeret fullt. Fikk hjelp og lever i dag et helt normalt og velfungerende liv, med mann, to barn, hus og jobb. Det er jo de som ikke har fått eller som ikke får hjelp du skal bekymre deg for...Anonymous poster hash: 96e33...33f 7
Betasuppe Skrevet 11. april 2014 #12 Skrevet 11. april 2014 TS her. Tusen takk for betryggende svar! Han var innlagt pga selvmordforsøk.. Anonymous poster hash: 454e1...cdc Ok, varsellampene burde blinke ja... Hvordan fikk du vite det? Jeg vet av førstehånds observasjon at folk som har prøvd å ta selvmord en gang, kan og VIL prøve igjen hvis du ikke er forberedt å være terapeut i tillegg til kjæreste. 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #13 Skrevet 11. april 2014 Det viktigste er vel hva slags hjelp han har fått i etterkant. Er det bare medisiner eller har han gått til samtaler og har fått jobbet seg gjennom dette? Har selv vært innlagt for det samme, 15 år etterpå er jeg velfungerende med høyere utdanning, 100% jobb, familie og et godt liv. Har ikke drept noen med øks, tok imot hjelp og jobbet meg ut av det. Anonymous poster hash: a20df...a53 4
Gjest Tris Skrevet 11. april 2014 #14 Skrevet 11. april 2014 TS her. Tusen takk for betryggende svar! Han var innlagt pga selvmordforsøk.. Anonymous poster hash: 454e1...cdc Da regner jeg med at han fortsatt går, og skal fortsette med å gå, til psykolog? Nå sier du ingenting om hvor lenge dere har vært sammen etc, men det er flott at han er åpen om det.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #15 Skrevet 11. april 2014 Det er helt feil, det med at et selvmordsforsøk ofte fører til flere. Spesielt unge gutter kan bli akutt suicidale og da er det livsviktig at de får hjelp og innleggelse. Med unge mener jeg 17-30 år. Så jeg hadde ikke vært bekymret for det, dersom han har fått hjelp og føler seg bedre! Depresjon er jo også en sykdom, og kan ramme alle. Da kan du bli akutt suicidal. Anonymous poster hash: a662b...8dd
Gjest Blomst83 Skrevet 12. april 2014 #16 Skrevet 12. april 2014 Ok, varsellampene burde blinke ja... Hvordan fikk du vite det? Jeg vet av førstehånds observasjon at folk som har prøvd å ta selvmord en gang, kan og VIL prøve igjen hvis du ikke er forberedt å være terapeut i tillegg til kjæreste. Så du har vært borti absolutt alle som har forsøkt å ta livet sitt,men som har mislyktes? Jeg sitter nå i hvert fall her i dag etter å ha hatt noe alvorlige forsøk bak meg,men det er nettopp det de er, bak meg. Så ikke sett alle i bås er du snill.
Gjest Blomst83 Skrevet 12. april 2014 #17 Skrevet 12. april 2014 Tror du kan ta det helt med ro ts.Han er åpen om det,og prøver ikke å skjule noe. Det er de færreste av de med psykiske lidelser som er farlige,men media er veldig flink til å blåse opp ting. Jeg har min andel med innleggelser bak meg så har sett l og opplevd litt av hvert,og det er vel bare en gang jeg kan huske at jeg var reelt redd for en annen pasient. Selv er jeg heller til fare for andre.Problemet var at jeg var til fare for meg selv.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 12. april 2014 #18 Skrevet 12. april 2014 Ok, varsellampene burde blinke ja... Hvordan fikk du vite det? Jeg vet av førstehånds observasjon at folk som har prøvd å ta selvmord en gang, kan og VIL prøve igjen hvis du ikke er forberedt å være terapeut i tillegg til kjæreste. Ikke enig. Det er bare om de lider av en sykdom som ikke kan kureres. Jeg kjenner flere som har nådd bunnen og prøvd, men lever i dag et helt normalt liv uten de tankene de den gangen hadde. Ts sin kjæreste har sluttet på medisiner, antageligvis fordi en lege har sett at det ikke er fare for gjentagelse. Nå vet jo ikke jeg om han sluttet på egenhånd eller i samråd med lege, men jeg ville tro at om det var noe fare, hadde de rundt han merket det ganske fort etter avsluttning av medisinene.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #19 Skrevet 12. april 2014 TS her. Tusen takk for betryggende svar! Han var innlagt pga selvmordforsøk.. Anonymous poster hash: 454e1...cdc Jeg har selv hatt flere innleggelser etter selvmordsforsøk. I 2009 lyktes jeg nesten, men ble reddet i tide. Etter en måned på sykehus, ble jeg sendt rett på psykiatrisk. Psykiatren jeg var hos var den første som forstod hvordan jeg hadde det inne meg og fikk meg ut av ett destruktiv samliv. Jeg fikk meget god oppfølging og sluttet med medisiner da jeg kom ut. Dette er 6år siden og jeg har ikke en eneste gang siden tenkt på selvmord. Nå har jeg fått meg kjæreste, fått meg utdannelse og en bra jobb. Jeg syns typen din er modig som har åpnet seg for deg. Jeg er ikke der enda og har tiet stille om min innleggelse. Anonymous poster hash: 2a4bb...b22
Betasuppe Skrevet 12. april 2014 #20 Skrevet 12. april 2014 Så du har vært borti absolutt alle som har forsøkt å ta livet sitt,men som har mislyktes? Jeg sitter nå i hvert fall her i dag etter å ha hatt noe alvorlige forsøk bak meg,men det er nettopp det de er, bak meg. Så ikke sett alle i bås er du snill. En holder i massevis. Ikke verdt risken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå