AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #1 Skrevet 11. april 2014 Er akkurat i mellomfasen fra dagpenger fra Nav til lønn. Jeg har fått utbetalt de siste dagpengene jeg skal ha fra Nav, da jeg begynte i jobb rett etter månedsskiftet. Jobben sender inn timelistene i slutten av måneden, så dermed må jeg da vente til neste utbetaling, som er midten av mai. Dette gjør jo at jeg ikke har noe som helst. Jeg har to (uforutsette) regninger som skulle vært betalt nå, og jeg har ingen jeg kan spørre om å få låne penger av. Det er jo egentlig bare snakk om 500 for å dekke de regningene, så det er jo fryktelig idiotisk. Kan ikke be om utsettelse heller. Jeg har ikke fått spart, siden jeg har vært uten jobb og hatt det rimelig trangt økonomisk, og har nå skuldrene hevet konstant av bekymring. Hvordan kan jeg løse dette? Anonymous poster hash: 52571...1b6
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #2 Skrevet 11. april 2014 Du ber om forskudd på lønn. Anonymous poster hash: 5ff27...9bb 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #3 Skrevet 11. april 2014 Siden du ikke har noen å spørre om å låne penger av er det egentlig bare to muligheter, enten må du be om forskudd på lønn eller utsettelse på regningene (som du sier ikke er mulig?) evt må du finne noe du kan selge (på finn) så du får inn de 500 kr du mangler. Anonymous poster hash: 0334a...2d8
Gjest Blondie65 Skrevet 11. april 2014 #4 Skrevet 11. april 2014 Ta med deg arbeidsavtalen din og gå i banken din og spør om å få overtrekke kontoen din.
Pengebingen Skrevet 11. april 2014 #5 Skrevet 11. april 2014 Selg noe! Et eller annet verdt totalt mer enn 500kr tipper jeg du har. Ellers skal det i teorien egentlig ikke finnes uforutsette utgifter/regninger. Du bør generelt få bedre kontroll.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #6 Skrevet 11. april 2014 Og be om forskudd på lønn når man er nyansatt er ikke bra. Begynner man med forskudd havner man fort i minus. Selv om man har det trangt økonomisk er det viktig og ha litt buffer, om ikke annet legge av 50-100 kr når man får utbetalt dagpenger. Litt er bedre enn ingenting. Du må nok bare svelge den kamelen og be om utsettelse på regningene dine. Forklar at du nettopp har fått jobb og venter lønn i mai og hvilken dato du kan betale. Jeg måtte gjøre det slik da jeg gikk fra lønn til stønad. Nå går betalingene som de skal, enn så lenge. Man må passe på at man ikke bruker alt man får. Skvise hver krone, finne varer som er billig. Det vil nok gå seg til når du har jobbet 2-3 mnd. Anonymous poster hash: 6cfb1...808 1
Brudalura Skrevet 11. april 2014 #7 Skrevet 11. april 2014 Hvilke regninger kan du ikke be om utsettelse på?? 1
-Jiinxs- Skrevet 12. april 2014 #8 Skrevet 12. april 2014 Jeg ville nå ha snakket med de du skylder penger. Forklart at du ikke har penger akkurat nå men skal begynne i arbeid ved månedskiftet. De fleste pleier å være behjelpelig om du ikke har et dårlig forhold til de fra før av. Altså utsette retningen til du er ute i arbeid igjen. 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #9 Skrevet 12. april 2014 Er akkurat i mellomfasen fra dagpenger fra Nav til lønn. Jeg har fått utbetalt de siste dagpengene jeg skal ha fra Nav, da jeg begynte i jobb rett etter månedsskiftet. Jobben sender inn timelistene i slutten av måneden, så dermed må jeg da vente til neste utbetaling, som er midten av mai. Dette gjør jo at jeg ikke har noe som helst. Jeg har to (uforutsette) regninger som skulle vært betalt nå, og jeg har ingen jeg kan spørre om å få låne penger av. Det er jo egentlig bare snakk om 500 for å dekke de regningene, så det er jo fryktelig idiotisk. Kan ikke be om utsettelse heller. Jeg har ikke fått spart, siden jeg har vært uten jobb og hatt det rimelig trangt økonomisk, og har nå skuldrene hevet konstant av bekymring. Hvordan kan jeg løse dette? Anonymous poster hash: 52571...1b6 Hvis du bor i Oslo og har noe du kan pantsette, så kan du prøve pantelånerkontoret i Oslo. Du kan pantsette klær, smykker, gull, fotoapparater osv. Her en link til pantelånekontoret: http://www.lanekontoret.no/ Anonymous poster hash: 29233...c6f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå