Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hos mennesker er polyandri sjeldent, der ei kvinne har flere menn. Sikkert fordi det er vanskelig å vite hvem som er faren, og forekommer derfor oftest blant brødre. Siden ungene da like vel har en viss tilknytning til alle mennene og de derfor blir mer likegyldige til at de må ta vare på barna. I dag har vi jo farskapstester, som kan fortelle hvem som er faren, som gjør at denne formen for samliv blir enklere.

Kunne du tenkt deg å vert i et polyandrisk forhold?

Anonymous poster hash: 1b11a...760
Videoannonse
Annonse
Gjest Badebuksa
Skrevet

Jeg synes det er likestilt med å ha flere koner. Kunne bare tenkt meg å ha én partner.

Men hvis ei kone har flere menn, spiller det noen rolle hvem som er faren til ungen? De er vel.. Brotherhusbands uansett :P

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mennesker er skapt for å ha én partner. Hvertfall de aller fleste. Er derfor en blir så lett sjalu i forhold, vi er skapt sånn :)

Anonymous poster hash: 1786d...577
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan lese om hvordan det gikk for Fiona, Mark, Mark sin andre-kone (Mark er muslim) og Fiona sitt tilsvar, polyamore.

Polygamy911

En sabla interessant historie om oppskriften på katastrofe.

Anonymous poster hash: 11f1f...ef7
Skrevet

Vil tro at flermanneri er så lite utbredt fordi det ikke ligger i menns instingter å dele på én kvinne.

Der det skjer, fins det muligens så lite kvinnfolk at de ikke har noe valg hvis de skal forplante seg i det hele tatt.

Er det noe forskning på hvor mange av de polyandri-brødrene som etterhvert kakker hverandre i skolten med øks/forgifter maten til de andre/leier seg en attentatsmann/låser inne andre brødre i et fangehøl i bakken ,-og dermed tynner ut i rekkene og utrydder konkurransen?

AnonymBruker
Skrevet

Vil tro at flermanneri er så lite utbredt fordi det ikke ligger i menns instingter å dele på én kvinne.

Der det skjer, fins det muligens så lite kvinnfolk at de ikke har noe valg hvis de skal forplante seg i det hele tatt.

Er det noe forskning på hvor mange av de polyandri-brødrene som etterhvert kakker hverandre i skolten med øks/forgifter maten til de andre/leier seg en attentatsmann/låser inne andre brødre i et fangehøl i bakken ,-og dermed tynner ut i rekkene og utrydder konkurransen?

Tror ikke det er noen instinkt det å ikke dele på ei kvinne, men det handler nok om at det er vanskelig for menn å vite at de har fått barn eller ikke i slike forhold. Tror ikke det er noe problem med polyandri mer enn det er polygami annet enn det å ikke vite hvem som er fedre og at de da kanskje blir mer sjalu enn ellers. Men det er jo null stress i dag.

AnonymBruker
Skrevet

Haha, flermanneri :laugh: . Sinnsykt ord og enda mer sinnsykt at det finnes :fnise:

Anonymous poster hash: db917...8ec
AnonymBruker
Skrevet

Mennesker er skapt for å ha én partner. Hvertfall de aller fleste. Er derfor en blir så lett sjalu i forhold, vi er skapt sånn :)

Anonymous poster hash: 1786d...577

Enig i at monogami er best, men må bare høre :P

Skrevet

Jeg er for monogami, hadde ikke vært i stand til å dele min partner på den måten med andre hunnkjønn.

Men hvis noen ønsker å ha flere menn eller flere koner så go for it!

Hva med svingers hvor du deler din partner med andre? you like it, you do it.

Skrevet

Folk er forskjellige og må få gjøre som de vil, så lenge de ikke skader andre.
Personlig kunne jeg ikke ha tenkt meg et yrende hjem full av alltid logrende menn,-
det høres simpelthen alt for slitsomt ut. :veslejenta:

Skrevet

Folk er forskjellige og må få gjøre som de vil, så lenge de ikke skader andre.

Personlig kunne jeg ikke ha tenkt meg et yrende hjem full av alltid logrende menn,-

det høres simpelthen alt for slitsomt ut. :veslejenta:

Ja tenk den du... sex hver eneste dag fordi de har gått så "lenge" uten...! :fnise: Hadde daua! :sjokkert:

Skrevet

Tror ikke det er noen instinkt det å ikke dele på ei kvinne, men det handler nok om at det er vanskelig for menn å vite at de har fått barn eller ikke i slike forhold. Tror ikke det er noe problem med polyandri mer enn det er polygami annet enn det å ikke vite hvem som er fedre og at de da kanskje blir mer sjalu enn ellers. Men det er jo null stress i dag.

Når de med sikkerhet vet hvem som er fedre til hvilke barn, tror jeg faktisk sjansen for at de kakker hverandre i skolten øker...

Av den enkle grunn at da er det iallefall ikke farskapet til barna som er viktige,men relasjoner og rangordning innad i familien.

Hvis farskap er viktig for dem klarer familier å organisere seg internt sånn at de har oversikt over hvem av mennene kvinnen lå med på det tidspunktet hun ble gravid. Og så vil man nok gå ut fra at det stemmer.

Hvem som skal ha hvilken rang innad i kvinnens harem av ektefeller vil nok utløse indre stridigheter som vil ha betydning med eller uten farskapstester. Jeg tror du overdriver betydningen av å ha DNA-test å vise til,for å avklare farskap til barna. (De vil jo uansett tilhøre kvinnen som matriark...)

Såjeg tror ikke du skal overse betydningen av at følelser faktisk også er med i dette bildet. Følelser av sjalusi og forræderi, ære, ydmykelser og masse annet grums.

Ta en titt på innbyrdes stridigheter og renkespill innad i diverse konge og keiser-familier oppgjennom historien og legg sammen en og to. Du får mest sannsynlig tre.

Skrevet

Ja tenk den du... sex hver eneste dag fordi de har gått så "lenge" uten...! :fnise: Hadde daua! :sjokkert:

Eventuelt tilgang på sexsuelt samvær avgrenset til to-tre fastsatte måneder annenhvert år,-så dama deres kan holde styr på hvem av dem som er far til ungen hun unnfanget det første året...

Skrevet

Eventuelt tilgang på sexsuelt samvær avgrenset til to-tre fastsatte måneder annenhvert år,-så dama deres kan holde styr på hvem av dem som er far til ungen hun unnfanget det første året...

Mye lettere å holde styr på barna hvis man tar en hvit, en svart og en gul.... :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Tror ellers man skal ta høyde for utstrakt forekomst av utroskap og homofile relasjoner i et samfunn med den typen familiekonstellasjoner.

Og at man trenger endel slaver til å smake på alt man skal spise,så man ser om slaven dør av arsenikkforgiftning etter en slurk vin..

Skrevet

Mye lettere å holde styr på barna hvis man tar en hvit, en svart og en gul.... :fnise:

Er jeg sikker på. Og det greier hun nok. Det er jo hun som bestemmer hvem hun vil gifte seg med. Hun er jo sjefen ;)

AnonymBruker
Skrevet

Tror ellers man skal ta høyde for utstrakt forekomst av utroskap og homofile relasjoner i et samfunn med den typen familiekonstellasjoner.

Og at man trenger endel slaver til å smake på alt man skal spise,så man ser om slaven dør av arsenikkforgiftning etter en slurk vin..

Hvorfor tror du noen av dem bryr seg om rang? Jeg hadde ikke synes det var viktig. Folk skulle jo bli behandlet likt, ellers er det jo bare å stikke vel å finne seg ei jente. Hvorfor tror du noen vil drepe noen? Hva er poenget med det, om man skal ha sex like mye, så mange barn man vil osv.

Skrevet (endret)

Hvorfor tror du noen av dem bryr seg om rang? Jeg hadde ikke synes det var viktig. Folk skulle jo bli behandlet likt, ellers er det jo bare å stikke vel å finne seg ei jente. Hvorfor tror du noen vil drepe noen? Hva er poenget med det, om man skal ha sex like mye, så mange barn man vil osv.

Å stikke ivei og finne seg en jente når de er gift? Det kalles utroskap,noe jeg alt har snakket om.

Hva er det som for deg til å tro de IKKE vil være opptatt av rang og status?

For historien viser at du tar feil på det området.

Også de som bedriver polygami/flerkoneri har ordninger innad i familiene med førstekone, andrekone osv.

Endret av Tøytigern
AnonymBruker
Skrevet

Å stikke ivei og finne seg en jente når de er gift? Det kalles utroskap,noe jeg alt har snakket om.

Hva er det som for deg tilå tro de IKKE vil være opptatt av rang og status?

For historien viser at du tar feil på det området.

Også de som bedriver polygami/flerkoneri har ordninger innad i familiene med førstekone, andrekone osv.

Når man skiller seg er det ikke utroskap vel. Jeg regner med at man skal behandle dem likt, da kan det ikke være rang. Og dersom en ikke greier å kommer overens, stikker bare en vel. Tror ingen i dag er så opptatt av rang, da er de i vertfall som små barn.

• Liker 1
Skrevet

Når man skiller seg er det ikke utroskap vel. Jeg regner med at man skal behandle dem likt, da kan det ikke være rang. Og dersom en ikke greier å kommer overens, stikker bare en vel. Tror ingen i dag er så opptatt av rang, da er de i vertfall som små barn.

Jeg syns du ser veldig naivt på dette.

Jeg tror ikke livet er så enkelt som du tror.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...