Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest she is magic
Skrevet

Det sies at Bush er religiøs og bruker "gud" som en inngangsbilldett til å drive krig... Dette er et religiøst spørsmål for meg, og delvis et samfunns spørsmål..

Hitler brukte også "gud" for å lage en rein menneskerase.. Bush gjør det samme med å gå løs på muslimer... den onde akse i hans øyne ligger jo der den muslimske tro er sterk...

Siden begge to bruker "gud"... har de da samme mål??? Å lage en rase som passer dem best... pga hat til andre religoner??

Videoannonse
Annonse
Gjest Fraggel
Skrevet

Nei, de vil ha makt og penger, og bruker Gud som unnskyldning for å rettferdiggjøre sine handlinger.

Gjest ikke pålogget Brekka lill
Skrevet
Nei, de vil ha makt og penger, og bruker Gud som unnskyldning for å rettferdiggjøre sine handlinger.

den er grei den, men jeg tror ikke det bare har med makt og penger å gjøre... Med Hitler var det raseri mot ulike folkeraser / relihion og det samme gjelder for Bush... han går imot de muslimske landene...

Det som skjer et sted i Afrika ( husker ikke hvilke ) der han som ble "godtatt" av verden som en ny leder ( mongape) han er nå blitt en diktator... Hvor mye gjøres der??? lite så vidt jeg vet.. Det er bare en stammekrig og har lite med rligion å gjøre...

Når det er religion inne i bildet, da kommr Bush stormende....

Gjest Fraggel
Skrevet
den er grei den, men jeg tror ikke det bare har med makt og penger å gjøre... Med Hitler var det raseri mot ulike folkeraser / relihion og det samme gjelder for Bush...   han går imot de muslimske landene...

Det som skjer et sted i Afrika ( husker ikke hvilke ) der han som ble "godtatt" av verden som en ny leder ( mongape) han er nå blitt en diktator... Hvor mye gjøres der??? lite så vidt jeg vet..  Det er bare en stammekrig og har lite med rligion å gjøre...  

Når det er religion inne i bildet, da kommr Bush stormende....

Jeg vil ikke sammenligne Hitler og Bush.

For Hitler handlet det om rasisme, for Bush (eller mennene bak Bush) handler det om makt og økonomi.

Han går ikke imot de muslimske landene fortrinnsvis pga religion, men pga, som sagt, makt og innflytelse.

Det du tror er religiøse grunner, er altså kun et skalkeskjul for økonomiske og politiske interesser.

Skrevet

fraggel

Jeg mener at det Bush driver er en relionskrig... pga hans komentarer om "den onde akse" og at han skal utslette den, eller noe slikt...

Stemmer ikke det at han har kommentert det??

stedet "den onde akse" - er ikke det der islam har stor makt??

Stemmer ikke det at Bush har nag til muslimer og islam pga 11 september?

det er dette jeg legger til grunn i mine ord ang religonskrig... Han ønsker å kvitte seg med all trussel mot hans folkeslag.. og hvis de ikke bøyer seg for hans vilje, så slår han dem ned

Skrevet

fraggel

++++ dette kommer i tilegg til makt og penger... ikke som en eratstning, men det er med på å påvirke hans handling

• 2 uker senere...
Gjest Valhalla
Skrevet

Bush er kristen og en stor del av hans base for velgere er konservative kristne.

" den onde akse - er ikke det der islam har stor makt??

Stemmer ikke det at Bush har nag til muslimer og islam pga 11 september?"

Sist jeg sjekket var ikke Nord Korea muslimsk....Hvorfor skulle ikke Bush ha nag til islamister for 11. september? Islamister er en enorm trussel mot den vestlige verden og Bush er en av få ledere som tar tak i problemet. Europa med sitt Usa hat og missunelse har sviktet det våre forfedre kjempet for.

"Hitler brukte også "gud" for å lage en rein menneskerase.. Bush gjør det samme med å gå løs på muslimer..."

Tøv. Hvor får du din propaganda fra? Bush fjernet en grusom diktator og gjorde verden en tjeneste med hva jeg mener er starten på en plan for å demokratisere midtøsten.

"Siden begge to bruker "gud"... har de da samme mål??? Å lage en rase som passer dem best... pga hat til andre religoner??"

Dette er jo hårreisende påstander. For det første er ikke kristendom noen rase. For det andre handler ikke dette om utbredelse av kristendommen,men om spredningen av menneskelige verdier. En dag kan kanskje alle leve fri fra diktatur enten det er kommunistisk ,muslimsk eller annet. Jeg er glad for at det fortsatt er en stat som er villig til å kjempe for vesten og menneskerettigheter,synd at europa er falt til "liberals"

Med konservativ hilsen

Valhalla

Gjest Valhalla
Skrevet

Som tileggsopplysninger. Hitler samarbeidet aktivt med muslimer under annen verdenskrig da de hadde samme fiende,jøder.

Jeg mener det var Goebells som så islam som en bedre match til nazismen enn kristendommen. Har desverre ikke sitatet for hånden.

Skrevet

Vallhall-

Det er en ting du glemmer, og det er at Sadam Husein ikke hadde gjordt noe som gav grunn til å angripe Irak. Han hadde IKKE masse ødleggelses våpen, han sammarbeidet IKKE med Al qaida og han sammarbeidet med FN.

Det er ingen tvil om at Sadam Hussein var/er en slem mann, MEN man kan ikke angripe de landene som har en leder man ikke liker. Det er mange ledere i verden som er minst like ille som han var. Allikevel angriper ikke USA dem. Grunnen for dette vil jeg tro, ligger i at Irak har olje, det har ikke de andre landene.

Det er en grunn til at FN ble opprettet etter andre verdens krig, men USA velger å bare annerkjenne det når det er i deres innteresse, noe jeg mener er forkastelig!

Brekke lill-

Mugabe i Zimbabwe er minst like føl som det Sadam er, og du har helt rett, det blir ikke gjordt noe der fordi det er ikke de samme rikdommer i Zimbabwe som det det er i Irak....

Det å sammenligne Bush og Hitler på et relgiøst grunnlag tror jeg derimot ikke er riktig, men det at han bruker Gud (som alle andre amerikanske presidenter) det er forkastelig. Jeg kan ikke skjønne det at hvis det finnes en Gud så ville han godta drap og krig (men så er det så mange ting jeg ikke skjønner når det kommer til religion...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...