Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke fordommer opplever dere, som er unge mødre, i hverdagen?

Jeg skal innrømme at jeg er en av de som rynker litt på nesa når jeg ser en ny fb-oppdatering av noen i starten av tyveårene som er blitt gravide eller mor. Likevel, når jeg setter på Unge Mødre på Tv av og til, for å få meg en god latter, hender det også at jeg sitter igjen og tenker at kanskje ei av jentene i programmet virket oppegående og ikke fortjener å bli dømt på samme måte som mange av de andre, mindre intelligente deltakerne.

Anonymous poster hash: 94820...bd2

Videoannonse
Annonse
Gjest Mary Quant
Skrevet

Hvilke fordommer opplever dere, som er unge mødre, i hverdagen?

Jeg skal innrømme at jeg er en av de som rynker litt på nesa når jeg ser en ny fb-oppdatering av noen i starten av tyveårene som er blitt gravide eller mor. Likevel, når jeg setter på Unge Mødre på Tv av og til, for å få meg en god latter, hender det også at jeg sitter igjen og tenker at kanskje ei av jentene i programmet virket oppegående og ikke fortjener å bli dømt på samme måte som mange av de andre, mindre intelligente deltakerne.

Anonymous poster hash: 94820...bd2

Jeg opplevde ingen fordommer som ung mor ... har heller ingen fordommer mot andre unge mødre.

Skrevet

Jeg krysser fingrene for at de som er med på Unge Mødre på tv ikke er representative for unge mødre generelt.

Når det er sagt, så er noen av deltakerne ok.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Opplever ingen fordommer i virkeligheten. Det er her på kvinneguiden jeg har funnet ut at folk har fordommer. Hvorfor det? Er ikke unge mødre like gode som eldre? Klart det finnes mindre smarte jenter, men det finnes i alle aldre. Kanskje er det en overvekt av mindre smarte jenter som faktisk er unge mødre, rett og slett fordi de tar for lett på prevensjon.

Anonymous poster hash: 5742a...2fc
Skrevet

Jeg ble mamma som 23åring, altså ikke kjempe ung førstegangsmor, men heller ikke en av de eldre.

Var på legevakta med sønnen min midt på natta fordi han var syk og der var det ei sykepleier som ble helt sjokkert over at jeg ikke bodde på mødrehjem. Også begynte hu å snakke om sin egen datter, som forøvrig var 16-17år, og om hu hadde blitt gravid...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble mamma som 23åring, altså ikke kjempe ung førstegangsmor, men heller ikke en av de eldre.

Var på legevakta med sønnen min midt på natta fordi han var syk og der var det ei sykepleier som ble helt sjokkert over at jeg ikke bodde på mødrehjem. Også begynte hu å snakke om sin egen datter, som forøvrig var 16-17år, og om hu hadde blitt gravid...

Oisann :S Sa du hvor gammel du var? Jeg tror jeg hadde sagt noe igjen til henne..

Anonymous poster hash: 5742a...2fc

• Liker 1
Gjest Tingelinling
Skrevet

"Nææææ, så flink du er som er ute og triller med lillesøsteren din!"

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk mange skråblikk når jeg gikk gravid... Ingen kunne vite at jeg hadde samboer, at jeg gikk ut av vgs med toppkarakterer og var på vei til en bachlor.. De så bare denne unge personen som ikke så yngre ut enn 16 år, de pekte diskret og spyttet ut spydige kommentarer de aldri trodde jeg fikk høre.

Men det folk ikke tenker på når de gjør slik er hvor ødeleggende det kan være på en sårbar gravid jente som i utgangspunktet gledet seg masse til tross for en uplanlagt hendelse.

For mitt vedkommende ødela holdningen til folk mit syn på mitt svangerskap... Jeg mistet livslysten og ble sykemeldt fra skolegangen fordi jeg ikke hadde lyst til å leve.

Jeg er ikke bitter, etter 4 år så jeg endelig lyspunktene og har sett dem siden. :)

Så husk det neste gang dere ser ned på den unge jenta med en kul på magen. :)

Anonymous poster hash: 2b779...443
AnonymBruker
Skrevet

Ingen fordommer, men gud bedre så glad jeg er for at det ikke er meg. Tror ikke jeg hadde klart en så stor oppgave i en ung alder.

Anonymous poster hash: 04990...da8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...