Gå til innhold

Utefotografering i november

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei!

Vi skal gifte oss i november i år, men skal ha vielsen først kl 16 på ettermiddagen (det var visst en barnedåp i kirken tidligere den dagen). Ettermiddagsvielse passer egentlig veldig fint da det blir et lite bryllup, og ikke noen fest etterpå, bare middag ute med gjestene.

Det eneste vi nå er litt redde for/skeptiske til er om det blir vanskelig å ta utebilder etter vielsen da solen sikkert har gått ned? Synes det er så trist med studiobilder, og er såpass "gammeldags" at jeg heller ikke vil at brudgommen skal se meg før selve vielsen, så fotografering først på dagen er også uaktuelt...

Noen som har erfaring med hvordan lyset er, og om det er sånn at en god fotograf likevel får til gode utebilder på ettermiddag/kveld til tross for at solen har gått ned?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet?

Gjest Ciegus
Skrevet

Dette bør du diskutere med fotografen.

Gjest Daenerys
Skrevet

Da ville jeg ha tatt bildene før vielsen. Ingen fotograf kan få fantastiske bilder uten lys. Men hvis det er helt uaktuelt, må dere nesten gamble på at fotografen er rask nok til å få noen bilder i solnedgang. Jeg hadde helt ærlig ikke tatt sjansen.

AnonymBruker
Skrevet

Fotografen må nok i så fall ta i bruk kunstig lyskilder, sannsynligvis ved hjelp av studioblitzer og hele pakka. Kan jo bli kult det også. :)

Anonymous poster hash: f8333...b09
Skrevet

Som nevnt over, uten naturlig lys må fotografen bruke blitz osv og dette blir (i mine øyne) ikke like fint... Kan også tenke meg at det vil koste dere mer når fotografen må frakte og sette opp såpass mye ekstra utstyr. I tillegg hvis det snør eller regner så er det ikke optimalt å sette opp så mye utstyr utendørs. Det vil bli mye venting og dere kommer nok til å fryse.

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! :)

Får høre med fotografen hva han/hun synes er best...

Skrevet

Fotografen er avhenging av lys. Fotografi betyr jo "tegne med lys"... Og min mening er at naturlig lys er sååå mye bedre enn studiolys. (Har drevet med foto selv).
Jeg vet det kan virke trist å ikke spare "brudekjoleøyeblikket" til vielsen. Men med en slik shoot, kan dere få bevart reaksjonene deres i bilder, og få bevart de minnene på trykk:)

(Om du søker på f.eks "First look photoshoot", kommer det opp mange fine eksempler på dette).
JEG hadde vurdert dette forran studiolys ute! (Og for din egen del, er det nok varmere tidligere på dagen)...

Lykke til med planleggingen:)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis vielsen er klokken 16, så er det nok helt sikkert mørkt ute når dere kommer ut av kirken. Hva med å vurdere en annen kirke?

Anonymous poster hash: 53aa9...8b6

Skrevet

Hvis vielsen er klokken 16, så er det nok helt sikkert mørkt ute når dere kommer ut av kirken. Hva med å vurdere en annen kirke?

Anonymous poster hash: 53aa9...8b6

Kirken vi har bestilt er til og med en vi ikke tilhører, så vi betaler for å bruke den, akkurat fordi at vi har veldig lyst på akkurat den kirken, så å ta en annen kirke er helt uaktuelt.

Har funnet en veldig dyktig fotograf som vi har en god dialog med, og som mener vi skal kunne finne en super løsning på dette, så er ikke det minste bekymret lengre. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...