AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #1 Skrevet 11. april 2014 Et familiemedlem av meg har vært en tyrann helt siden hun var liten. Og i dag som voksen 30 åring, lager hun fremdeles faen rundt seg. Jeg har iallfall sett og hørt dette med egne øyne. Hun er grei med meg av og til, men sier de verste ting om meg bak ryggen. Hun har manipulert mange menn, for at hun ikke skal føle seg ensom. Og havner alltid i konflikt med andre. Likevel greier hun å legge aksjer i personer som lett lar seg manipulere, og hun greier lekende lett å vende de fra meg. Selv om hun har gjort mye galt, som å anmelde sine egne søsken, rote seg borti en narkoman, spredd falske rykter etc. Så har folk troen på henne! Hun har en stor utdannelse, men har likefullt det mest stormfulle livet jeg noensinne har hørt. Jeg har ingen utdannelse, men har fått mye i livet som hun ikke kunne få med sin utdannelse. Dette vet hun, men dette løser hun med å sette meg nest mulig i et dårlig lys. Min far er stolt over mitt ryddige liv, og dette gjør henne gal. Det er derfor sjokkerende at hun har gått til nære slektninger av oss, for å få de med seg på sitt lag. Dro på besøk hos disse slektningene her for leden, og jeg glemmer ikke de rare blikkene de sendte meg:O De så på meg som om jeg hadde skuffet dem, og eller at de ikke stolte på meg. Nå tør jeg ikke sette min fot der mer:/ Det hele er bare trist.. Når jeg forsøker å kontakte min egen far, som bor i en helt annen by. Så trykker hun av mobilen hans. Og i følge rykter, så leser hun meldingene. Hun har fullstendig makt over alt og alle. Unntatt meg, min mann og vennene mine. Hun legger lekende lett om på væremåten i møte med andre, og forsøker å framstå uskyldig og profesjonell. Men jeg gjennomskuer henne alltid. Det gjør derigmot ikke andre, selv om de har fått med seg at noe er rart med henne. Hun har før deltatt i konkurranser, hvor hun brukte mitt navn for å melde seg selv på. Og hun har logget seg inn på min facebookprofil (glemte å logge ut på hennes pc en gang), og da benyttet hun anledningen til å spre div.lenker av ting hun solgte (som om jeg hadde anbefalt det selv). Uten å spørre meg om lov. Hun hadde også slettet noen bilder i samme sleng, før jeg rakk å bytte passord. Måtte bare blåse ut!Anonymous poster hash: 6e123...b4a
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #2 Skrevet 11. april 2014 Fordi de er sjarmerende. De har manipulert folk hele sitt liv og er litt eksperter på dette. Derfor vet de også hvilke knapper de skal prøve seg frem på og trykke på for å få folks støtte og tillitt. Anonymous poster hash: 37124...1ba 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #3 Skrevet 11. april 2014 Folk er naive, og har problemer med å gjennomskue psykopatene. Anonymous poster hash: b52ae...b7c 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #4 Skrevet 11. april 2014 Folk er naive. Alle politikere, for eksempel, er løgnere og psykopater. Likevel tror folk på dem. Anonymous poster hash: 066e0...ecf 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #5 Skrevet 11. april 2014 veldig enkelt å manipulere folk. folk er svake for smiger. når man så har fanget dem i nettet sitt og man vet alt om dem kan man bruke dette mot dem for alt det er verdt. vet man at en har vært innlagt på psykiatrisk avdeling et eller annet sted og sliter fortsatt, men mot deg er mye mistenksom kan man si at ja, jeg skjønner at innleggelsen din ikke hjalp det døtt etc. vet du om noen andre vet det? ikke? jammen da må jeg jo si det slik at de skjønner hvorfor du er som du er. man sier det selvsagt ikke, men man får personen til å bli mer "ydmyk" og du får det som du vil. Anonymous poster hash: b22af...eb9
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #6 Skrevet 11. april 2014 Det verste er at utrolig mange psykopater kan ha store utdannelser, sitte i lederstillinger osv.. De kan lyve seg ut av problemer de selv har forårsaket, og komme unna med det. Jeg kjenner mange som vet hvordan hun er, men likevel blir de helt forandret når hun er sammen med dem en stund. Og etter litt, blir de negative til meg. Fantastisk! Jeg er en rolig person som ikke er ute etter noe bråk:P Så synes det er helt utrolig at hun får folk med seg. En dag reiste søsteren til en by hvor vi har noen andre slektninger. Og der hadde hun sagt at hennes bror hadde truet henne med kniv. Noe som overhodet ikke er sant! Hun hadde forklart meg dette på melding over facebook (den gangen vi hadde kontakt), og jeg ble sjokkert og kontaktet broren. Og han anmeldte henne tvert. Så ble jeg omsider kontaktet av denne rasende psykopaten, som nevnte at også jeg kom til å bli innblandet i rettsaken. Forde jeg hadde offentliggjort hennes brev til broren. Herre hvor jeg ler! Og til tross for alt dette, så vil folk ha noe med henne å gjøre:O De vet jo hva hun har gjort, så blir aldri klok på dette. HIAnonymous poster hash: 6e123...b4a
Marie90 Skrevet 11. april 2014 #7 Skrevet 11. april 2014 Av flere grunner; - Man stempler ikke noen som "psykopat" uten videre. Det skal ha vaert et monster av ekstrem oppforsel som man observert over tid for å gi noen et slikt stempel. - Annenhåndshistorier er ikke nodvendigvis nok. Folk er subjektive og slenger om seg med slik begreper. I overkant mange kvinner har f.eks. en ekskjaereste som er "psykopat". - Mange sosiopater er generelt flinke med mennesker på et overflate-nivå. Mange er også intelligente og velformulerte. Det de mangler er empati og det kommer ikke til uttrykk hele tiden. Hvis du har forsokt å oppnå kontakt med denne kvinnen uten hell og faktisk har grunn til å tro at hun fysisk mangler et gen for empati og er en reell "psykopat", så ville jeg holdt avstand og minimalisert min kontakt med henne. De som er henne naere nok vil for eller senere oppfatte det samme.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #8 Skrevet 11. april 2014 Av flere grunner; - Man stempler ikke noen som "psykopat" uten videre. Det skal ha vaert et monster av ekstrem oppforsel som man observert over tid for å gi noen et slikt stempel.- Annenhåndshistorier er ikke nodvendigvis nok. Folk er subjektive og slenger om seg med slik begreper. I overkant mange kvinner har f.eks. en ekskjaereste som er "psykopat". - Mange sosiopater er generelt flinke med mennesker på et overflate-nivå. Mange er også intelligente og velformulerte. Det de mangler er empati og det kommer ikke til uttrykk hele tiden. Hvis du har forsokt å oppnå kontakt med denne kvinnen uten hell og faktisk har grunn til å tro at hun fysisk mangler et gen for empati og er en reell "psykopat", så ville jeg holdt avstand og minimalisert min kontakt med henne. De som er henne naere nok vil for eller senere oppfatte det samme. Det du beskriver stemmer på en prikk. Vi har ingen kontakt i dag, da jeg etterhvert forsto at hun hadde en personlighetsforstyrrelse. Hun greide aldri å være hyggelig, selv ikke mot meg som ga henne flere sjangser. Så jeg og min egen lille familie tar fullstendig avstand til henne. Hun har snakket mye stygt om mannen min, og vennene mine. Så det sier jo sitt egentlig:) Vi er lykkelige nå. HIAnonymous poster hash: 6e123...b4a
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #9 Skrevet 11. april 2014 Det finnes mange psykopater, og det er vanskelig å gjennomskue de. Som regel vil en psykopat vite at det er noe med han som er mystisk, men ved konfrontasjon vil en psykopat bare le eller mindregjøre uttalelsen din om dette. Jeg har hatt en psykopat tett på meg hele livet, og først nå etter 20 år klarer jeg å avvise han uten å få dårlig samvittighet eller føle skam. Jeg tror ikke på dette familiemedlemmet lengre, og jeg har lært at jeg kan leve med det men jeg må alltid være forsiktig. Husk at man aldri skal diskutere med en psykopat, eller lage avtaler. Anonymous poster hash: 2e5bb...d0d 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #10 Skrevet 11. april 2014 Jeg svarer på spørsmålet i overskriften. Folk tror på psykopater for mange av dem har en egen evne til å vri ting rundt, og få alle rundt dem til å tro at psykopaten har rett, og offeret feil De gjør seg til offer på det egentlige offerets bekostning. Anonymous poster hash: 458a1...bfe
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #11 Skrevet 11. april 2014 Det finnes mange psykopater, og det er vanskelig å gjennomskue de. Som regel vil en psykopat vite at det er noe med han som er mystisk, men ved konfrontasjon vil en psykopat bare le eller mindregjøre uttalelsen din om dette. Jeg har hatt en psykopat tett på meg hele livet, og først nå etter 20 år klarer jeg å avvise han uten å få dårlig samvittighet eller føle skam. Jeg tror ikke på dette familiemedlemmet lengre, og jeg har lært at jeg kan leve med det men jeg må alltid være forsiktig. Husk at man aldri skal diskutere med en psykopat, eller lage avtaler. Anonymous poster hash: 2e5bb...d0d Glad jeg ikke er alene. Det må ha vært tøft for deg å ha hatt en mann som var slik. Det er vel ikke noe nytt at slike er ute etter få offerets selvtillit på bånn.. Min psykopatsøster fortalte meg ofte at hun hadde fanget opp rykter om meg. Hun sa mye i forsøk på å skremme meg, eller gjøre meg psykisk skjør. Så glatte hun over med å si at hun tok meg i forsvar, Hehe! Men heldigvis forsto jeg spillet hennes relativt tidlig. Og stengte ørene helt. HIAnonymous poster hash: 6e123...b4a
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #12 Skrevet 11. april 2014 Fordi de er sjarmerende og fremstiller seg gjerne i et godt lys blant andre, mens en enkeltperson eller en mindre gruppe får oppleve "monsteret". Det er som Yin & Yang der spillet går ut på å vende de som kun vises den gode siden mot deg. Den eneste løsningen mot en ekte psykopat som virkelig ikke har noe empati er muligens en voldelig løsning om man først må sloss. Anonymous poster hash: 07da3...b41
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #13 Skrevet 11. april 2014 Glad jeg ikke er alene. Det må ha vært tøft for deg å ha hatt en mann som var slik. Det er vel ikke noe nytt at slike er ute etter få offerets selvtillit på bånn.. Min psykopatsøster fortalte meg ofte at hun hadde fanget opp rykter om meg. Hun sa mye i forsøk på å skremme meg, eller gjøre meg psykisk skjør. Så glatte hun over med å si at hun tok meg i forsvar, Hehe! Men heldigvis forsto jeg spillet hennes relativt tidlig. Og stengte ørene helt. HIAnonymous poster hash: 6e123...b4a Ja, man er ikke så alene som man tror. Det har absolutt ikke vært enkelt, og jeg kan strekke meg s langt å si at jeg er nå under behandling samt tiltak under NAV fordi jeg ikke har mulighet til å jobbe lengre. Det tar nok tid å bygge seg opp, men en dag blir man frisk. Jeg skal nå gjennom samtaler og jeg ser fram til det. Viktig at man tar vare på seg selv etter noe slikt, da alt av selvfølelse og selvtillit kan forsvinne.. Anonymous poster hash: 2e5bb...d0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå