Gå til innhold

Uke 22 - hva er det som rister/spasmer/dirrer i magen`?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har kjent flere ganger om dagen nå at inni i magen rister - dirrer - spasmer osv...alt med shake å gjøre :P

Kanskje på halv - 1 sek så borte......så kom det tilbake....

Hva er det?

Noen sier at det er fordi babyen tisser men tisser den så kjempeofte?

Har googlet men alle sier så ulik - ønsker å vite hva det er for noe! :P

Anonymous poster hash: 4f23d...2a1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samme når en våthund rister av seg vann *hihi*

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje den hikker?

Anonymous poster hash: 15a65...21f
Skrevet

Slik hadde jeg det, i følge jordmor på Ullevål er det babyen som dirrer pga umodent nervesystem! Helt normalt, og kan fortsette også noen dager etter fødsel.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble fortalt at det er babyen som tisser, men de rister ikke hver gang de tisser.

Anonymous poster hash: 26adc...0ca

Skrevet

At det er babyen som tisser gir jo ingen mening.Da skal det sprute veeeldig hardt..

AnonymBruker
Skrevet

At det er babyen som tisser gir jo ingen mening.Da skal det sprute veeeldig hardt..

Rister på rumpa. Min rista noen ganger på rumpa mens den tissa uten bleie, som ganske nyfødt.

AnonymBruker
Skrevet

Rister på rumpa. Min rista noen ganger på rumpa mens den tissa uten bleie, som ganske nyfødt.

Forresten det var hele benet som rista, ikke rumpa. Kan være nevrologisk.

AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig så hikker babyen. :)

Anonymous poster hash: 77eec...c1f
AnonymBruker
Skrevet

Det kjentes iallefall for meg veldig forskjellig ut med hikking og den vibreringen TS beskriver.

Jeg hadde det så mye at jeg våknet og trodde det var mannen, men skjønte etterhvert av det var babyen.

Fikk det forklart med at man ikke visste nøyaktig årsak, men antok at det var tissing.

Jordmor hadde aldri hørt om det selv.

Anonymous poster hash: 8d279...369

AnonymBruker
Skrevet

Garantert ikke, man dirrer ikke når man hikker, da har man en rykning. Eller dirrer du når du har hikke? Det kjennes akkurat ut som din egen hikke når babyen hikker inni magen, bare at det er inni magen og ikke i mellomgulvet ditt, og litt svakere.

Skrevet

Jeg kjente det når jeg var gravid og lurte veldig. På føden så jeg babyen slå ut med armene på en litt rar måte. Tror ikke jeg klarer å beskrive.det ordentlig og det gikk veldig fort. Ikke de vanlige refleksene jeg mener altså. Uansett, så kjente jeg igjen følelsen når jeg så bevegelsen. Kjempe rart. Men kun på føden. :) så stemmer med det som blir skrevet lenger opp her. :)

Skrevet

Jeg spurte jordmor om dette, hun sa at det flere som lurte på dette - at det virket som om babyen hadde et epileptisk anfall i magen. Hun kunne ikke svare på hva det var, men det var visst helt normalt. Hun nevnte det kunne ha noe med bevegelsene i fostervannet.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Ringte til Rikshospitalet - svangerskapsavdeling.

De sier det er normalt, mange gravide som har opplevd dette men vet ikke helt hvorfor, det er bare muskelspasmer - kan være tissing eller noe annet :P .....Grøsse litt :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...