Gå til innhold

Hvordan forholder jeg meg til dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min datter har en god venninne i barnehagen. Moren til denne jenta arbeider i barnehagen, men på en annen avdeling. Vi kommer veldig godt overens og jeg vil si at vi er mer enn bekjente.

For et par uker siden møter jeg henne i barnehagen, og hun forteller meg at hun hadde fått høre av ped.lederen på våre ungers avdeling at hennes datter og min har hatt en konfrontasjon og at det hadde medført at begge hadde slått hverandre.

Jeg tenker at dette er noe jeg også kommer til å få informasjon om, men det skjer ikke. Ped.lederen sier ikke noe til meg, alt går så bra med min jente.

Jeg tenker på dette en stund og ved en anledning får jeg muligheten til å snakke med ped.lederen, hvor jeg da sier at jeg har hørt om episoden som min jente var innblandet i og hvor hun hadde både slått og blitt slått. Hun forklarer da hva som hadde skjedd og jeg er fornøyd.

Senere får jeg vite av moren til min datters venninne, som altså arbeider på en annen avdeling i barnehagen, at ped.lederen hadde tatt dette opp med henne og hadde sagt at "hun måtte passe på hva hun sa til andre foreldre", i en morsk tone.

Jeg ble helt satt ut. Dette angår direkte min sønn. Det er ikke noe taushetsplikt her. I tillegg mener jeg det er feil av ped.lederen å ta dette opp med kun den ene parten og ikke meg. Jo mer jeg tenker på det, jo mer føler jeg skurrer her...

Jeg ønsker ikke å lage noe styr, i alle fall ikke for moren til min datters venninne. Men jeg føler dette blir så feil. Hva hadde dere gjort/hvordan hadde dere reagert? Mulig jeg overreagerer...

Anonymous poster hash: 2454d...1fc
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det en datter eller sønn du har? :klo:

Uansett, jeg synes du skal ta det opp med ped.lederen og si at du ønsker å høre om slike episoder. Hvis barnet ditt slår, er jo dette noe du trenger å vite mtp. oppdragelse f.eks., og jeg synes ikke det er greit at ped.leder skjuler dette for deg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ser at jeg har skrevet sønn et sted, haha. Jeg har en av hver, men dette gjelder min datter :)

TS

Anonymous poster hash: 2454d...1fc

• Liker 1
Skrevet

Det er da merkelig at du ikke skal få vite når det faktisk gjelder ditt barn. Jeg hadde snakket med ped. leder igjen og gjort det veldig klart at jeg SKAL få vite når det gjelder mitt barn og at de bør ikke unngå å si ting til meg. Og samtidig så hadde jeg sagt at jeg synes det er veldig rart at jeg ikke fikk vite noe som helst denne gangen og at det da virker som om at de prøver og unngå noe....

Så ja, jeg synes du har rett til å stille spørsmål ved dette. Jeg synes det hele virker veldig rart jeg, at du ikke skal få vite noe liksom...

Skrevet (endret)

Det er ikke sånn vi går ut med til foreldre med mindre det begynner å bli et problem. Hadde vi skulle meldt alt som skjedde i løpet av en dag, måtte vi tatt et kvarters møte ved hver henting :P

Er det noe vi anser som veldig alvorlig, eller det har oppstått skader så skal du ha beskjed, men vi ønsker å ha mest mulig fokus på det positive.

Ønsker du å få beskjed når slike konflikter oppstår, må du si i fra til en av de ansatte :)

Endret av peanut_juice
Skrevet

Jeg trodde det var en selvfølge å få beskjed dersom ens barn slår og det blir oppdaget?

Gjest Hooty McOwlface
Skrevet

Jeg kan absolutt ingenting om barn og barnehager, men jeg tenker sånn at dette var en situasjon de ikke så på som betydelig nok til å melde fra til foreldre og at grunnen til at hun andre moren fikk vite det var at hun jobbet samme sted og derfor prater mye mer med de ansatte i barnehagen til datteren sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...