Nelle Skrevet 8. juni 2004 #1 Skrevet 8. juni 2004 Hei! Er ikke så lokalkjent i Oslo, er det noen som kan fortelle meg hvor Cosmopolite ligger? Mitt utgangspunkt i Oslo er ca. Bussterminalen (dvs. at det er dit jeg kommer til å komme, og ønsker å vite hvor jeg skal finne Cosmopolite derfra). Klem, Nelle
Gjest GreenSky Skrevet 8. juni 2004 #2 Skrevet 8. juni 2004 Jeg vet ikke jeg, men hvorfor ikke høre med Traffikanten? De er veldig flinke til å hjelpe. Ev. ta en kikk her og her finner du kart.
Nelle Skrevet 8. juni 2004 Forfatter #5 Skrevet 8. juni 2004 Det ligger i Møllergata 26, og jeg regner med det er såpass sentralt at Trafikanten ikke er det rette stedet. Jeg søkte iallfall på Trafikanten på nettet for å finne det, men ble ikke særlig klok av det -derfor tenkte jeg bare å spørre noen som kunne forklare veien, evt. bare si hvilke trikk jeg må ta fra sentrum.
Gjest Phair Skrevet 8. juni 2004 #6 Skrevet 8. juni 2004 Du går opp karl johan, opp ved Glasmagasinet ved stortorget runder hjørnet ved Stortorvets Gjæstegiveri da er du i Møllergata. Ligger på høyre side mot Youngstorget.
Ingeborg Skrevet 8. juni 2004 #7 Skrevet 8. juni 2004 på http://www.hvor.no kan du skrive inn adresser og få kart, kanskje det kan hjelpe?
Nelle Skrevet 8. juni 2004 Forfatter #8 Skrevet 8. juni 2004 på http://www.hvor.no kan du skrive inn adresser og få kart, kanskje det kan hjelpe? Det var et godt tips, men akkurat i Oslo hjelper det meg ingenting. Jeg kan svært få gatenavn i Oslo, og da hjelper det ikke å se et kart med bare en masse gater med navn. Men en beskrivelse i forhold til bygninger og andre kjente ting derimot -det er fint :-)
Gjest care Skrevet 8. juni 2004 #10 Skrevet 8. juni 2004 Er Cosmopolit flyttet fra Vika til Møllergata? Det kan jeg da aldri tenke meg. Snakker man om samme sted nå?
Glitterchick Skrevet 8. juni 2004 #11 Skrevet 8. juni 2004 Blir en litt lengre veg, men for å forklare det enklest mulig: Gå opp Karl Johans gate til du kommer til Kongens gate- Sving til høyre, og fortsett rett fram. Kongensgate møter nemlig Møllergata akkurat her. Fortsett bortover Møllergata, forbi Youngstorget du vil se på høyre side (du går ovenfor Youngstorget) og du vil komme til Cosmopolite som ligger på høyre side. Her er ett kart: http://www.finn.no/finn/searchmap?utmx=262...26%2C+0179+Oslo Hvis du zoomer inn og ut ser du hvor det ligger i forhold til Karl Johan. Adressen er Møllergata 26, så hvis du går inn på finn.no, velger kart så kan du søke selv (hvis linken over ikke skulle funke)
Glitterchick Skrevet 8. juni 2004 #12 Skrevet 8. juni 2004 Er Cosmopolit flyttet fra Vika til Møllergata? Det kan jeg da aldri tenke meg. Snakker man om samme sted nå? Klubben Cosmopolitan (også kalt Cosmo), ligger i Vika rett ved Vika kino, konsertstedet Cosmopolite ligger i Møllergata 26
9na Skrevet 8. juni 2004 #13 Skrevet 8. juni 2004 Er Cosmopolit flyttet fra Vika til Møllergata? Det kan jeg da aldri tenke meg. Snakker man om samme sted nå? Utestedet i Vika heter Cosmopolitan, stedet i Møllergata heter Cosmopolite!
Nelle Skrevet 8. juni 2004 Forfatter #14 Skrevet 8. juni 2004 Men Karl Johan kjenner du til? Jaja! Selsvagt kjenner jeg til Karl Johan. Faktisk er jeg ganske godt kjent i sentrum, men jeg orienterer meg kun i forhold til trikkeholdeplasser, bygninger, butikker som jeg kjenner, torg osv. osv. Alle andre steder orienterer jeg meg stort sett etter kart (hvis jeg ikke er veldig godt kjent, da), men i Oslo har jeg aldri hatt noen sånn "perspektiv oversikt" over hva som er hvor i forhold til hverandre. Derfor blir noen streker med gatenavn på et kart verdiløst for meg. Men nå ser jeg jo at Cosmopolite er rett i nærheten av Youngstorget, så da skal jeg nok finne frem! :-) Takk skal dere ha!
Nelle Skrevet 8. juni 2004 Forfatter #16 Skrevet 8. juni 2004 Blir en litt lengre veg, men for å forklare det enklest mulig: Gå opp Karl Johans gate til du kommer til Kongens gate- Sving til høyre, og fortsett rett fram. Kongensgate møter nemlig Møllergata akkurat her. Fortsett bortover Møllergata, forbi Youngstorget du vil se på høyre side (du går ovenfor Youngstorget) og du vil komme til Cosmopolite som ligger på høyre side. Her er ett kart: http://www.finn.no/finn/searchmap?utmx=262...26%2C+0179+Oslo Hvis du zoomer inn og ut ser du hvor det ligger i forhold til Karl Johan. Adressen er Møllergata 26, så hvis du går inn på finn.no, velger kart så kan du søke selv (hvis linken over ikke skulle funke) Youngstorget finner jeg veldig greit, så jeg trenger ikke gå om Car Johans gt. ;-)
Glitterchick Skrevet 8. juni 2004 #17 Skrevet 8. juni 2004 Youngstorget finner jeg veldig greit, så jeg trenger ikke gå om Car Johans gt. ;-) Oki, da går du bare til Youngstorget, den veien som ligger "på toppen" er Møllergata, og Cosmopolite ligger bittelittt til høyre for torget.
Gjest Anonymous Skrevet 8. juni 2004 #18 Skrevet 8. juni 2004 Om du vet hvor Dagsavisen ligger - så ligger Cosmopolite rett på andre siden av gata(tvers ovenfor)
Gjest care Skrevet 8. juni 2004 #19 Skrevet 8. juni 2004 Klubben Cosmopolitan (også kalt Cosmo), ligger i Vika rett ved Vika kino, konsertstedet Cosmopolite ligger i Møllergata 26 Ja ser at jeg tok feil nå-
myagi Skrevet 8. juni 2004 #20 Skrevet 8. juni 2004 Jeg tenkte selvsagt på Cosmopolitan. Cosmopolite ligger i Møllergata ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå