Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på internat med folk som studerer det samme som jeg. Vi er veldig få på studiet vårt, og siden vi i tillegg bor sammen så kjenner vi hverandre "ut og inn" alle sammen, omtrent.

Igår hadde jeg planer med den beste venninna mi her, la oss kalle henne A, vi hadde snakket løst om at vi skulle finne på noe, men så kom det noe i veien så hun ikke kunne likevel. Hun skulle til ei annen venninne, og sa til og med hva hun het. Hun skulle være borte hele kvelden, og det var helt greit det, vi hadde ikke noe helt fast planlagt likevel.

I halv åtte tiden på kvelden satt jeg og leste, og fikk snap fra en annen i klassen, der A hadde disket opp et herremåltid til 6-7 andre i klassen på kjøkkenet rett borti gangen! Jeg hørte også latteren hennes komme derfra, og tenkte at jeg skal søren la henne forstå at jeg vet at hun er her..så jeg gikk bort på kjøkkenet for å fylle vannflasken. I det jeg kom inn der ble det helt stille, ingen sa noenting, og ingen hilste på meg... Jeg har aldri følt meg så utfrøset og alene før! Jeg gikk rett tilbake på rommet og begynte å gråte. Tenkte jeg skulle prate med henne idag for jeg liker ikke å ha sånne ting uløst, og fortelle at det der såret meg skikkelig at hun løy til meg, og hvis det var slik at dette svære måltidet var spontant, hvorfor fikk ikke jeg høre om det. De hadde også hatt en slags fest etterpå, for en i klassen over oss, hvor alle fikk vite om det bortsett fra meg (jeg fikk vite om det fra en annen i det han skulle legge seg rundt midnatt).

Men jeg bare lurer på om jeg overreagerer? Jeg blir så utrolig usikker når sånt skjer, føler at ingen liker meg.. Jeg kan ikke komme på å ha gjort noe galt mot noen.. Jeg er i begynnelsen av 20-årene og hun er nærmere 30 om det skulle ha noe å si.

Anonymous poster hash: 71ba5...065
  • Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kaller henne din beste venninne, men det tror jeg ikke hun mener hun er. Drit i henne.

Anonymous poster hash: 6092d...be5
  • Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

"venninna" di må jo være dum som et brød om hun trodde du ikke ville merke noe til sviket hennes.

Faen for en gjeng. Jeg hadde vurdert å flytte tror jeg, hadde ikke giddet å bo med sånne mennesker.

Anonymous poster hash: dbb53...049
  • Liker 36
Skrevet

Du overreagerer IKKE!

• Liker 5
Skrevet

Fy søren for en drittgjeng!

Finnes det noen mulighet for at du kan slippe å bo på internat?

• Liker 5
Gjest alegria
Skrevet

Oi, 30 år og oppfører seg som ei på 14? Jeg tror ikke du går glipp av et fantastisk menneske akkuratt.

Veldig barnslig og usmakelig.

• Liker 7
Skrevet

Du skule ha gått inn til dem og avslørt henne skikkelig.

• Liker 6
Gjest snoopy_93
Skrevet

"Gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg"

Ditch henne en gang og gjør noe ala det samme som hun.

Skrevet

Jeg syns ikke du overreagerer. Det var veldig ufint av venninnen din.

Tausheten fra de andre var heller ikke bra. Det viser at de visste at du ikke var invitert. Det er ikke sikkert de andre var eninge i at du skulle utelates. Det kan være de bare syns det var pinlig at du oppdaget hva som var skjedd. Med andre ord, ikke tolk dette som at ingen liker deg. Tolk det som at venninnen din var en drittsekk.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Det funker ikke når det er den "populære" som har ditchet. Det var ikke bare venninnen hennes som ditcha henne, "alle" var jo på festen, ingen som hentet henne......

Kasta ut av gruppen kalles det. Sorry TS, folk er jævlige. Men når du er ferdig med utdanning kan du velge hvem du vil være sammen med og hvor du vil bo. Da får disse idiotene kose seg med hverandre til de ikke har flere venner igjen pga. løgnene.

Anonymous poster hash: 1a6e4...29d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

det er mobbing kjære du.

Det du gjør nå er at du bare sier at det hun har gjort IKKE er greit og at du ikke hadde trodd hun var en person som driver med psykisk mobbing og at du hadde forventet mer av henne. Så snur du deg og går, eventuelt henger med noen andre medelever og bare har det moro.

Hun vil nok tenke at du snakker dritt om henne, men du nevner ikke episoden for noen andre, og skulle andre spørre så sier du at det ikke er noen vits å snakke om. :)

Anonymous poster hash: 33df5...9c4
  • Liker 8
Skrevet

Kjipt og rart.

Minner oss på hvor viktig det er å ta vare på egen integritet og faktisk aldri lyve. Da er vi stemplet for livet, som denne dårlige venninnen din er nå.

Se andre miljøer, kom deg ut litt å treff andre sorter folk.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tragisk at en "venninne" nærmere 30 har så lite mellom ørene. Dette her er jo psykisk mobbing. Karma tar henne sikkert når hun blir eldre. :P

Eventuelt så får du gå til ledelse med problemet og si at du ble frosset ut, så får de ta tak i problemet i plenum og si at slikt er ikke tolerert.

Anonymous poster hash: d36b1...236
  • Liker 3
Skrevet

Veldig ufint, slikt skal ikke en bestevenninne gjøre.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Gjest Hyssingen
Skrevet

Hvordan i alle dager forventet hun at du ikke kom til å oppdage det?

Utrolig råttent.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

He, velkommen til den voksenlivet.

TS: Dette var forferdelig dårlig gjort. Snakk med henne i dag og be om en forklaring.

Anonymous poster hash: 16a0d...343

AnonymBruker
Skrevet

Hun og resten av gjengen skulle hatt bank!

Anonymous poster hash: f4995...8ea

• Liker 3
Skrevet

:hug: Veldig vondt å oppleve utfrysning, men ikke tenk at det er noe galt med deg. Det var veldig råttent gjort av henne.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan i alle dager forventet hun at du ikke kom til å oppdage det?

Utrolig råttent.

Det er vel noe av det verste, for i denne situasjonen var det jo ikke sjans for at TS ikke skulle få vite om det. Så denne såkalte venninna er en kald og hjerteløs mobber som gjorde dette med vitende og vilje. Skjønner veldig godt at du er såret, men håper også du ser at det ikke er noe stort tap å ikke ha dette mennesket i livet ditt.

Anonymous poster hash: a029f...73a

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...