Gå til innhold

Håper jeg gjørt ikke feil nå..........

missfidget

Anbefalte innlegg

I dag har en fin, langhåret voksen katt kommet bort til oss i lag med min 7 mnd gammel hunnkatt. Så at den fremmed katten var så ustelte så jeg tok meg av den og vasket litt med en fuktige klut og prøvd å børste litt i den fine pelsen. Ikke så lett men det ser i hvert fall bedre ut. Katten hadde en del pus i øyne og prøvde å vaske det vekk og. Til slutt så fant jeg på dei godbiter til katten og da var katten helt hysterisk. Da forstår jeg at den katten var sulten og ga den mat. Så ble min kattunge litt forvirret og jeg tror litt sjalu!

Nå vet jeg ikke hva jeg burde gjør. Den katten tror jeg hører til nabolaget en plass, tror ikke den er hjemløs men er litt usikkert. Er det noe galt hvis jeg gi den mat og vann og kose litt? Hva kan jeg gjør for at katten min ikke ble sint? Takk på forhand for alle tips! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Catwoman

Hva med å ta en runde rundt i nabolaget å høre om noen vet hvem som eier den først? Det er ikke alltid det funker like godt å ta til seg en ny katt når man har en fra før, du kan risikere at den du har fra før stikker av, det er i hvertfall min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Håper du tar vare på katten, evt gi den mat og vann utendørs inntil videre?

Har du sjekket om den er ID-merket? Du ser en tatovering i ene øret(evt lys igjennom med en lykt). Den kan også være merket med en elektronisk chip, vetrinærer og Dyrebeskkyttelsen har avlesere. Hvis katten er merket, så er han registrert i et sentralt register, og eieren kan kontaktes.

Det du gjøre er å gå inn på http://www.nettkatten.no og registrere den som Funnet. Der kan du legge inn bilde også.

Du bør også kontakte din lokale Dyrebeskyttelse(http://dyrebeskyttelsen.no/organisasjon/lo...oreninger.shtml), for å høre om de evt. kan ta i mot katten, og når. de har ofte lange ventelister, så du kan sette katten på venteliste.

Til syvende og sist: Et bortkomment, redd dyr er avhengig av deg! Gjør for dette dyret det du ønsker at andre skal gjøre for ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...