AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #1 Skrevet 11. april 2014 Han er skadelig for henne, og for 18 mnd siden kuttet hun kontakten helt. Nå har han begynt å ta kontakt igjen. Han kan ikke ringe henne direkte, for hun har byttet telefonnummer, men han ringer hjem til foreldrene hennes, skriver til henne på facebook, og stalker henne. Foreldrene har vært med henne til politiet, og de beskytter henne så godt de kan, men de kan ikke gjøre så mye for han har ikke kommet med direkte trusler. Men hun er redd ham. Hun tør ikke være alene noe sted, og må alltid ha med seg en venn, eller foreldre. Hun tør ikke snakke med ham, eller be ham la henne være i fred, for sist gang hun prøvde førte det til måneder med stygge meldinger, telefoner, og at han oppsøkte henne. Slik holder han på hver gang hun gjør noe han ikke liker. Men etter noen uker, så sender han melding der han bedriver offerklandring. Hadde du bare gjort som jeg ville, så hadde jeg sluppet å bli sint på deg. Det er din feil at jeg ble sint på deg. De har aldri vært kjærester, men jeg tror han skulle ønsket de var det. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe henne? Anonymous poster hash: 25504...b28
Gjest Blondie65 Skrevet 12. april 2014 #2 Skrevet 12. april 2014 Har han besøksforbud? I så fall er det han gjør brudd på dette. Hvis han ikke har det, sørg for at han får.
LempikasPromise Skrevet 12. april 2014 #3 Skrevet 12. april 2014 Nr 1. Sørg for at han har besøksforbud! Nr 2. Få henne til å ta vare på alt av meldinger/mailer, evt også telefonutskrifter som viser at han har tatt kontakt. Alt dette er beviser som politiet kan få bruk for om det trengs. Jo mer hun har å vise til, jo bedre er det. Nr 3. All slik kontakt er brudd på besøksforbudet. Utover det så er det dessverre lite man får gjort, utover at venninnen din kanskje kunne gå et selvforsvarskurs e.l så hun kan bygge opp litt selvtillit, og kanskje føle seg litt bedre rustet. 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #4 Skrevet 12. april 2014 Meld hun på det danske programmet som hjelper stalking ofre. De gjør mer enn politiet for å si det sånn. Men skjønner om hun ikke vil på tv da. Anonymous poster hash: 2c759...431 2
Betasuppe Skrevet 12. april 2014 #5 Skrevet 12. april 2014 Si til henne: Oute han i sosiale medier. Hun kan iallefall advare han om at hun skal det først. Så får du se om han gir seg. Hvis han kommer med trusler da, så kan du med rette kontakte politiet igjen. Og anbefaler alltid at hun skaffer deg et balltre for å skremme han vekk og for å vise at hun ikke er redd. Kan jo også nevne til han at fler vet om situasjonen...
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #6 Skrevet 14. april 2014 Besøksforbud kommer forhåpentligvis på plass i løpet av kort tid. Foreldrene hjelper henne som sagt med politiet. Å ta henne med på et selvforsvarskurs var en kjempegod idé. Det skal jeg foreslå til henne. Hun kommer ikke til å oute ham i sosiale medier, men det var en god idé å la ham få vite at flere vet hva som foregår! Jeg skal sjekke med henne om hun synes det er greit, eller om hun tror at han blir provosert av det, og gjør ting verre for henne. Anonymous poster hash: 25504...b28
strawberry Skrevet 14. april 2014 #7 Skrevet 14. april 2014 Jeg må bare spørre; når han sender meldinger på facebook, svarer hun?
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #8 Skrevet 14. april 2014 Jeg må bare spørre; når han sender meldinger på facebook, svarer hun? Nei. Hun åpner ikke meldingene engang, så hun ser bare hva som står på forhåndsvisningen. Anonymous poster hash: 25504...b28
strawberry Skrevet 14. april 2014 #9 Skrevet 14. april 2014 Nei. Hun åpner ikke meldingene engang, så hun ser bare hva som står på forhåndsvisningen. Anonymous poster hash: 25504...b28 Hvorfor blokkerer hun ham ikke på facebook? 2
Gjest alegria Skrevet 14. april 2014 #10 Skrevet 14. april 2014 Har vært i nogenlunde samme situasjon. Han ringte meg 30 ganger daglig og oppsøkte meg konstant. Eneste som hjalp meg var at JEG skjelte ham ut, og det skikkelig og. Han ga seg gradvis. Men det virker jo som at dette her er et mer ekstremt tilfelle. Jeg var heller egentlig aldri redd, mere sint og oppgitt.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #11 Skrevet 14. april 2014 Jeg tror du bare kan være vanlig venninne med henne, støtte henne i at hun må blokkere ham der det er mulig, gjerne bli med på et selvforsvarskurs. Men forøvrig ikke legge deg opp i saken, hun trenger ikke enda mer drama i livet enn hun har, det er dessverre for henne hennes problem, og du må ikke gjøre det til ditt. Det vil ikke hjelpe. Anonymous poster hash: 7340a...118 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #12 Skrevet 14. april 2014 Hvorfor blokkerer hun ham ikke på facebook? Han er blokkert, men hun mottar personlige meldinger fra ham likevel. Anonymous poster hash: 25504...b28
strawberry Skrevet 14. april 2014 #13 Skrevet 14. april 2014 Han er blokkert, men hun mottar personlige meldinger fra ham likevel. Anonymous poster hash: 25504...b28 Nei, du mottar ikke meldinger på facebook fra noen du har blokkert. Så da har hun ikke blokkert ham, bare fjernet ham som venn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå