Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er ditt beste tips mot kjærlighetssorg?

Jeg dør.....

Tusen takk for svar! <3

Anonymous poster hash: 2b841...0f3

Videoannonse
Annonse
Gjest earthquake
Skrevet

Slett han og blokker han fra facebook, fjern nummeret hans fra mobilen, fjern/slett/blokk alt som har med ham å gjøre. Du kommer deg ikke noe fortere videre om du ikke gir slipp.

I tillegg, IKKE ligg inne og gjør ingenting, prøv å gjøre noe hyggelig. Møte noen venner, være med familien, dra på kino.. Få tankene på noe annet og ikke gjør vondt verre med å isolere deg.

Masse lykke til :hug:

• Liker 1
Gjest snoopy_93
Skrevet

Skriv ned alle de negative sidene ved vedkommende og les de når savnet melder seg :)

AnonymBruker
Skrevet

Meld deg inn på en nettdating side. Du kommer til å føle at du dør når du gjør det, men oppmerksomheten fra andre vil føles bra og gi deg et nytt perspektiv.

Selve det å lage profilen kan egentlig også være litt morro:)

Anonymous poster hash: fed4b...678

• Liker 1
Skrevet

Da jeg hadde skikkelig kjærlighetssorg for noen år siden var jeg veldig fokusert på å ikke dyrke sorgen eller de gode minnene. Jeg fokuserte heller på det som var negativt ved ham. Jeg ble dumpa på en ganske brutal og forferdelig måte, så det var lett for meg å fokusere på dette fremfor savn.

Deretter startet jeg med en ny lagsport, fikk mange nye venner og kom meg ut. Lagde spillelister med glad musikk som jeg ikke assosierte med ham. Unngå å høre på triste kjærlighetssanger.

Det er selvsagt lov å være lei seg i starten. Jeg var på bånn første uka, men bestemte meg etter det for å gjøre noe med det. Og det funka. Selvsagt tok det tid, det er jo en prosess, men sinnet og sorgen gikk etterhvert over av seg selv.

Kjærlighetssorg er så ufattelig vondt, og når man er på bånn er det vanskelig å se at ting skal bli bedre. Men husk at du kan faktisk påvirke dine egne tanker selv.

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Slett han og blokker han fra facebook, fjern nummeret hans fra mobilen, fjern/slett/blokk alt som har med ham å gjøre. Du kommer deg ikke noe fortere videre om du ikke gir slipp.

Enig i å fjerne nummer fra mobilen og slette/bokkere ham fra facebook, men å slette f.eks alle bilder av ham er å dra det litt langt...

Minner er fint å ha, og du kommer nok til å angre en dag hvis du sletter alle bilder.

Å kaste gaver du har fått av ham er også dumt, en dag kan det bli fine minner.

Men er enig i det å fjerne disse tingene for en periode. Kopier f.eks alle bilder av ham (og dere sammen) på en cd, og legg denne cd-en og gavene du fikk fra ham i eske. Gjem esken et sted (mørkeloft f.eks, om du har det) eller spør om noen du kjenner kan oppbevare det for deg en stund. :)

Kutt kontakten med ham.

Prøv å finn på noe gøy med venner/familie, om du greier. Men, også ha tid alene: gråt, hyl, få det ut av systemet.

Ta tiden til hjelp.

Hør på musikk. Sangen "Gonna get over you" av Sara Bareilles hjalp meg mye.

Lykke til, og en oppmuntringsklem til deg. :)

Anonymous poster hash: 23f84...59a

AnonymBruker
Skrevet

Fokuser på hans negative sider. Tving deg til å tenke på noe annet når savnet kommer.

Ikke ta kontakt med han.

Men aller mest: Det BLIR bedre. Men det tar tid, spesielt når bruddet har vært vondt.

Anonymous poster hash: 8b727...c47
AnonymBruker
Skrevet

Hva er ditt beste tips mot kjærlighetssorg?

Jeg dør.....

Tusen takk for svar! <3

Anonymous poster hash: 2b841...0f3

Trene og gjør aktiviteter som gir adrenalinkick. Da er han glemt fort. :)

Anonymous poster hash: 29dc5...f21

Skrevet

Ben&Jerry's

• Liker 3
Skrevet

Slett alle spor etter ham, men f.eks pakk vekk sakene hans og sett de et sted de er vanskelig å få tak i. Ikke kast de. Ellers så bare... Kjenn litt på det. Man må igjennom denne fasen også, bedre å ta den før enn siden. Gråt, vær sint, smil. Til slutt kommer du nok til det punktet hvor du tenker det er like greit, selv om det som oftest tar en stund!

Noe jeg ofte gjorde, ettersom jeg søkte han opp på nettet hele tiden, var å sette et "stalkeforbud" for meg selv. Nå var jeg kanskje litt i overkant og gikk inn på alle de nyligste han fulgte og sjekket om han kommenterte/likte bildene deres (når han ikke postet) for å se om han fortsatt var på, og det ble bare aaaalt for mye for meg. Hold deg unna for alle penga!

Gjest chisandra
Skrevet

Vær i aktivitet, gjør som mange kloke hoder har gitt råd om over her.

Men ha i hodet at kjærlighetssorg faktisk gjør vondt og tar litt tid.

Det blir bedre ganske snart.

Skrevet

1. Kjærlighetssorg spilleliste på itunes/spotify/soundcloud.

2. Gråt når du trenger det, så kommer du fortere over det enn om du holder alt inne.

3. Tren tren tren/ hold deg i aktivitet! Er du opptatt med noe som tar hele oppmerksomheten din, får du en pause fra sorgen.

4. Jentekvelder er gull verdt.

5. Begynn med en hobby du hadde før eller finn en helt ny hobby.

6. Vent med alle filmer eller serier som var "deres" som dere så sammen, i starten vil de kun få deg til å grine fordi du tenker på ham hver gang du ser dem.

7. Slett ham/blokker ham fra tlf/facebook/snap/instagram

8. Tid tid og atter tid. Kjærlighetssorg går ikke over på kort tid, så ta tiden du trenger. Ikke forhast deg.

9. Rebound/ikke rebound. Her må du føle hva som er riktig for deg, ikke hva venninnene dine mener eller gjør. Men om du er klar for en ny en, så go for it. Om det føles feil, så venter du.

10. Fjelltur og frisk luft gjør mye for et tungt sinn :)

Det går over til slutt, det gjør alltid det :klem:

Skrevet

Slett alle muligheter for å kontakte han i svake øyeblikk.

Gråt det du kan, få det ut.

Snakk om det.

Gjør ting for deg selv.

Spar alkoholen til du kan prate om han/ tenke på han uten å gråte.

Pust.

Spis is.

Vær egoistisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...