Gjest Soley Skrevet 10. april 2014 #1 Skrevet 10. april 2014 Hei. Jeg har tenkte på dette veldig lenge nå og vil bare bli ferdig med det. Hele livet så har jeg gjemt meg bak en maske. Denne masken har skult mye av den virkelige meg. Men jeg orker ikke mer, jeg klarer ikke mer press. Jeg har for mye vond i meg for mye sorg, jeg vet ikke engang hva for noe person jeg er.... har prøvd å forandre meg men det tror jeg ikke gikk så veldig bra Er en veldig ensom person, har mistet mange venner og de fleste bor langt unna det vil si jeg bor i Oslo og vennen jeg har bor i Bergen og Trondheim, føler meg ganske ensom og har ingenting å gjøre etter jobb, eneste tiden jeg føler meg komfortabel er på jobb, men jeg er jo ikke på jobb hele dagen og det er ikke slik jeg vil leve live mitt Jeg har postet og snakket med en del folk her på KG og takker dere veldig mye for støtten jeg har fått fra dere! Fått mye oppmuntring og snakket med mange hyggelige mennesker her inne, forsett med det! Nok om meg :/ Men ja denne uka vil bli min siste uke i livet, jeg greier bare ikke å holde ut noe mer, Jeg må avslutte det. Dette er ikke lett for meg å skrive eller snakke om, og skriver dette med et tungt hjertet. Skulle ønske det fantes andre veier, men jeg ser ikke noe lys fremtid for meg. Jeg vet at mange kommer til å si jeg er feig og bare en taper som gir opp på livet. Skjønner det godt, men jeg er feig og jeg er en taper, så det burde vel dekke det. Igjen Takk for meg! Og håper dere vil leve livet videre og kose dere masse!
Gjest heihade Skrevet 10. april 2014 #2 Skrevet 10. april 2014 Snakk med noen! 815 33 300 om du ikke tør å åpne deg for noen nære! 13
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #4 Skrevet 10. april 2014 Ring nummeret som heihade la ut; de er der for å hjelpe. Anonymous poster hash: db383...532 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #5 Skrevet 10. april 2014 Det er veldig lurt å ringe. Det har reddet meg. Anonymous poster hash: 65f22...166 5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #6 Skrevet 10. april 2014 Ring mental helse nå. Få deg time hos en lege i morgen, har du ikke fastlege eller fastlegen ikke kan gi deg time, så finn et privat legesenter. De tar ofte inn på dagen. Du kan få det godt. Du må bare få litt hjelp til å dra deg ut av dalen du er nede i nå. https://www.google.no/search?q=privat+lege+oslo&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a&channel=sb&gfe_rd=cr&ei=bA5HU4KdIeLJ8gehwIC4Dw Anonymous poster hash: f8e00...f9e 5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #7 Skrevet 10. april 2014 Du kan finne veien opp igjen... Jeg har hatt depresjon så dyp at jeg "så" leiligheten min bli til et gravkammer og veggene fyllt av jord. Jeg er her 7 år etterpå...og når denne uka er over så er du her med oss enda og! Anonymous poster hash: 224d4...ebb 6
Kolibrii Skrevet 10. april 2014 #8 Skrevet 10. april 2014 Kjære deg.. Ikke gi opp nå. Det at du mistet din søster er helt forferdelig, du trenger å prate med noen.. Du ser kanskje ikke noe lys i tunnelen nå, men det er der! Send gjerne meld om du vil prate. Bor i Oslo selv 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 10. april 2014 #9 Skrevet 10. april 2014 (endret) Nei, ikke gjør det. Jeg har gått igjennom helvete og kommet tilbake, det finnes alltid håp. Gå til legen og si du er veldig deprimert. Er det noe som interesserer deg? Begynn med en hobby, meld deg på. Min beste venn valgte å forlate livet, er du klar over hva de som sitter igjen føler? Skyldfølelse og dyp sorg. Jeg tenker mange ganger "Hadde jeg bare visst, kjære søte vennen min". Du er en ung mann med mye følelser, tenk om du er sterk nok til å kjempe imot? Det står det respekt av, jeg klarte det selv. Se rundt deg, det er mennesker som bryr seg om deg og gjerne vil hjelpe til om de kan, om du bare forteller om følelsene dine. Der det er liv, er det håp Endret 10. april 2014 av Evilposelos 3
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 10. april 2014 #10 Skrevet 10. april 2014 Dette er sørgeleg å lesa. Ta kontakt med legen din. Ikkje gje opp!! Livet er verdt å leva!!
Stueloff Skrevet 10. april 2014 #11 Skrevet 10. april 2014 Har vært i samme situasjon selv, men klarte ikke å la være å tenke på hvordan de etterlatte ville føle det om jeg tok det valget. Når jeg var på mitt aller verste tok jeg derimot et helt annet valg. Jeg ba om hjelp. Jeg ble lagt inn på psykiatrisk avdeling, fikk den hjelpen jeg trengte, og nå har jeg det bedre enn noen gang. Håper virkelig du gjør det samme. Det er håp for deg, uansett hvor mørk situasjonen virker nå! 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #12 Skrevet 10. april 2014 WOW! Du må prate med noen! Og finne på noe i livet ditt som gjør at du vil leve. Begynn å trene, komme i kontakt med folk på treningssenter. Er det ingen fra jobben du kan være sammen med? Du må virkelig finne noe å gjøre som får tiden til å gå, slik at du slipper å tenke på at du har det ille. Alle har det skikkelig ille en gang i livet sitt. Men det eneste er vel tiden som er til hjelp. Men du vil få det bedre, bare vent å se Anonymous poster hash: e01bd...6f5 1
Gjest Tris Skrevet 10. april 2014 #13 Skrevet 10. april 2014 Du tar helt feil i at denne uka blir din siste. Du skal ikke dø på mange år enda, og når du blir gammel kommer du til å le av deg selv. 2
Gjest Linn Cathrin Skrevet 10. april 2014 #14 Skrevet 10. april 2014 Vær så snill, ring hjelpetelefonen eller snakk med fastlege i morgen. Du kan klare å dra deg opp igjen fra mørket, det er alltid håp! Lykke til, og gode klemmer til deg
Crystallized Skrevet 10. april 2014 #15 Skrevet 10. april 2014 IKKE GJØR DET! Tenk på hva familien din kommer til å føle, vennene dine på de andre stedene. De kommer til å være helt knust, de kommer til å få skyldfølelse å føle et enormt savn resten av livet som kunne vært unngått. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har fått hørt dette selv: alt ordner seg. Livet består av oppturer og nedturer. Livet er et levende helvete i noen perioder, slik har jeg det også nå. Men jeg vet at ting forandrer seg til det bedre, og det kommer det garantert til å gjøre for deg også! Jeg er helt sikker på at hvis du forteller noen om dette, en slektning, venn, ringer noen eller faktisk bare spør en hyggelig kollega at du trenger å snakke med noen, at den personen kommer til å være GLAD for at du deler dette. Du fortjener ikke å ha det slikt. Jeg vet hvertfall at om en venn eller til og med en kollega eller en jeg såvidt kjenner hadde kommet til meg og snakket og fortalt, hadde jeg blitt glad for at den personen delte det med akkurat meg. Jeg hadde gjort alt jeg kunne for å hjelpe, og jeg er ikke den eneste som tenker sånn. Håper du tar deg tid til å lese alle de fine ordene som blir skrevet til deg, så snakkes vi neste uke og lenger frem i fremtiden. Klem til deg <3 3
NettMeg Skrevet 10. april 2014 #16 Skrevet 10. april 2014 Kjære deg. Dette var trist og lese:( jeg har vært langt nede selv og det er vondt og høre at du er der nå jeg har 2 psykiatriske innleggelse bak meg og det har hjulpet meg. Du trenger noen rundt deg nå. Kom deg til legevakten og be om hjelp. De kan få deg innlagt. Da får du en pause fra livet ute for og en mulighet til og bygge deg selv opp igjen. Det er ingen skam og be om hjelp. Det er en styrke og klare og si at nå er livet for tøft, jeg trenger hjelp. Livet vil bli bedre. Det kan jo ikke bli verre, du er på bunnen nå. Med hjelp kan ting bare bli bedre. Jeg vet ikke hva det er som plager deg, men det er uansett ikke lurt og holde det inne. Skaff deg hjelp. Du fortjener et bedre liv og det har du bare mulighet til og få hvis du velger livet. Tenk også på de du vil etterlate. Det vil ødelegge livet deres. Noe sånt kommer man aldri over. Jeg ønsker deg lykke til og håper du tar rådene her og enten ringer den hjelpe tlf, eller kontakter en lege eller legevakten . 2
Gjest Soley Skrevet 10. april 2014 #17 Skrevet 10. april 2014 WOW! Du må prate med noen! Og finne på noe i livet ditt som gjør at du vil leve. Begynn å trene, komme i kontakt med folk på treningssenter. Er det ingen fra jobben du kan være sammen med? Du må virkelig finne noe å gjøre som får tiden til å gå, slik at du slipper å tenke på at du har det ille. Alle har det skikkelig ille en gang i livet sitt. Men det eneste er vel tiden som er til hjelp. Men du vil få det bedre, bare vent å se Anonymous poster hash: e01bd...6f5 Hei, jeg drev med klatring før og har vært eller prøvd å være mer sosial, jeg trener ganske mye, men keg liker ikke å trene på treningssenter. Med andre ord jeg trener ute som sagt dette er bare en maske som jeg har satt på meg for å skjule følelsene mine, late som jeg har det godt, men i virkeligheten så er det langt ifr slik. Jeg er veldig glad og setter stor pris på at dere bryr dere om meg, jeg skjebner dere ikke og dere skjemmer ikke meg, men jeg er glad for at dere bruker tid og energi på meg! PS: jeg skriver på mobilen så er noe skrivefeil, men ikke tenk på det
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #18 Skrevet 10. april 2014 Hei Soley. For noen veldig få måneder siden kunne jeg skrevet det samme selv, nå er jeg på vei tilbake, litt etter litt, og verden blir gradvis et bedre sted å være. Det tror jeg du også kan oppleve, hvis du tar kontakt med noen som kan hjelpe deg. Livet er verdt å leve, og det kan bli bedre. Hjelp fra helsevesenet reddet meg i januar, jeg trodde ikke det var mulig eller noen vits i det, men det var det. Anonymous poster hash: 2eec1...b59 2
Norbertine Skrevet 11. april 2014 #19 Skrevet 11. april 2014 Kjære Trådstarter Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg ser at du har fått en del tips allerede. Jeg vil også minne om Mental Helse:http://www.mentalhelse.no/ Her finner du blant annet info om hjelpetelefon 116 123 som er et gratis og døgnåpent tilbud. Tjenesten består også av to nettjenester, sidetmedord.no og kameratstøtte.no Det skal være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre. Lykke til! Alice i Eventyrland, mod 2
Anbefalte innlegg