Gjest gjest1 Skrevet 7. juni 2004 #1 Skrevet 7. juni 2004 Greier visst ikkje heilt å stave akkonpangjering ikveld, men de forstår vel kva eg meiner... Altså, de som skal ha solosang i kyrkja, er det nokon som skal spele til sangen? Trur liksom det kan bli litt spakt kun med songen, liksom... Går gitar an i kyrkje?
Murf Skrevet 8. juni 2004 #2 Skrevet 8. juni 2004 kommer an på kirka. (str osv) kan jo evt mikke opp sang og gitar. Ingen pianist tilgjengelig? m
lampeskjerm Skrevet 8. juni 2004 #3 Skrevet 8. juni 2004 Greier visst ikkje heilt å stave akkonpangjering ikveld, men de forstår vel kva eg meiner... Altså, de som skal ha solosang i kyrkja, er det nokon som skal spele til sangen? Trur liksom det kan bli litt spakt kun med songen, liksom... Går gitar an i kyrkje? De fleste instrumenter kan funke bra i en kirke. Det som er utfordringen er lydanlegg. I en liten kirke er dette ikke noe problem, men i de virkelig store kirkene kan det være lurt å enten teste lydanlegget godt på forhånd eller ha med eget. Gitar er veldig fint, men bør nok forsterkes på lyden. Det kan være lurt å ta en prat med organisten som jobber i kirka. Organistene har stort sett veldig god erfaring med hva som fungerer i den kirka dere skal gifte dere i. Jeg har hørt de fleste instrumenter spilt til solo i bryllup. Orgel, fullt band med slagverk, bass og gitar, piano, fløyte osv.. Det meste går bra bare lyden er justert og testet på forhånd. Lykke til Hilsen Lampeskjerm
Ingeborg Skrevet 8. juni 2004 #4 Skrevet 8. juni 2004 Vi bruker piano til å akkompagnere sanginnslaget i kirka. Det står et bra piano der.
vimsa Skrevet 8. juni 2004 #5 Skrevet 8. juni 2004 Vi skal ha flygel (som står i kirken), samt trompet til soloinnslaget vi skal ha! Det blir sikkert kjempebra! :-)
Gjest gjest1 Skrevet 8. juni 2004 #6 Skrevet 8. juni 2004 Takk for svar. Får forhøre meg litt om kva som går an å få til. Det er forresten ei lita kyrkje.
Cajsa Skrevet 8. juni 2004 #8 Skrevet 8. juni 2004 Vi skal bruke piano og gitar, og trompet (ikke til solosang, bare salmer +utgang). Mulig vi får fikset en god fiolinspiller til solosangen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå