Gjest Rosemaleri Skrevet 10. april 2014 #1 Skrevet 10. april 2014 (endret) . Endret 10. april 2014 av Rosemaleri
Maximillian Cohen Skrevet 10. april 2014 #2 Skrevet 10. april 2014 Jeg syns egentlig ikke at den oppførselen du beskriver var så ille, men nå har jeg jo ikke vært der, da. Har du prøvd å si i fra?
Fuglen Skrevet 10. april 2014 #3 Skrevet 10. april 2014 Jeg synes det høres fryktelig irriterende ut. Sleng noe spydig tilbake? Eller bare spør rett ut, foran alle andre, om hvorfor h*n må være så spydig hele tiden? 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #4 Skrevet 10. april 2014 Kommer personen med spydige kommentarer sier du slik som "jeg vil hellere spørre og gjøre det rett enn å rydde opp i noe som er virkelig galt!" Eller "kutt ut da, jeg spør hvis jeg lurer på noe" og le de bort. Anonymous poster hash: 92628...149 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #5 Skrevet 10. april 2014 Noen mennesker må settes på plass. Ikke aner jeg hvorfor det er slik. Men noen er altså som barn - de pusher og pusher og så når en setter øynene i dem og sier at "vet du hva, det er faktisk 5 år siden jeg sist hadde noe med dette fagfeltet å gjøre, og det er pokkermeg ikke slik at jeg tillater at du snakker til meg på denne måten fordi jeg stiller et faglig relevant spørsmål." Og så venter på respons, ja, så (hvem vet hvorfor) er de plutselig trivelige. Ikke påtatt trivelig en gang. De liker en oppriktig. Særlig et fenomen blant noe eldre menn fra tøffe bransjer, i min erfaring.Anonymous poster hash: 512fa...002 3
kaprifolen Skrevet 10. april 2014 #6 Skrevet 10. april 2014 Det høres jo veldig lite konstruktivt ut, om ikke annet.....:-/
Gjest Rosemaleri Skrevet 10. april 2014 #7 Skrevet 10. april 2014 (endret) . Endret 10. april 2014 av Rosemaleri
Gjest Rosemaleri Skrevet 10. april 2014 #8 Skrevet 10. april 2014 (endret) . Endret 10. april 2014 av Rosemaleri
Luckiness Skrevet 10. april 2014 #9 Skrevet 10. april 2014 Hva med å sette deg ned med henne å fortelle at det plager deg at hun er spydig mot deg når du spør henne om ting. Eneste grunnen til at du spør er fordi du ønsker å gjøre jobben din riktig og godt nok, og du spør henne fordi at hun er flink og god faglig. Du er jo enda ikke ferdig med denne andre utdannelsen din, så før du er ferdig og sikkert en stund etterpå vil du trenge hjelp til en del spørsmål. Er vel normalt at folk hjelper hverandre på en arbeidsplass.
Gjest Rosemaleri Skrevet 10. april 2014 #10 Skrevet 10. april 2014 (endret) . Endret 10. april 2014 av Rosemaleri
Serafina. Skrevet 10. april 2014 #11 Skrevet 10. april 2014 Luckiness har et veldig godt forslag, og jeg ser du liker det selv også. Det er ikke noe moro å ta en sånn samtale, men jeg tror det er en veldig bra måte å prøve og løse det på. I konflikthåndtering er samtaler direkte med de/den berørte noe som blir brukt. Å grue deg til den ene samtalen kan være ille, men ikke verre enn å grue deg til jobb hver dag, tenker jeg. Du vet ikke hvordan personen vil reagere, men forbered deg på det du vil si, gjerne med notater. Da er det lettere å huske det du vill si.
Gjest Rosemaleri Skrevet 10. april 2014 #12 Skrevet 10. april 2014 Tusen takk for hjelpen alle Tror jeg går for løsningen til Luckiness hvis det fortsetter, må bare manne meg opp litt
Tarsan97 Skrevet 10. april 2014 #13 Skrevet 10. april 2014 Det er alltid minst ett rævhøl på en arbeidsplass. Når jeg begynte der jeg jobber nå for en del år siden sa jeg høyt i kantinen att jeg ville vite hvem denne var, nå med en gang. Noen er det. Jeg fant ham og tok han med en gang, faktisk før han fikk gjort noe særlig. Nå er det han som har sluttet. Det er lov å si fra at du ikke aksepterer drittsekkfakter og primitive hersketeknikker mot deg. Om noen har noe å tilføye deg faglig, så si att du gjerne vil lære. Men det skal være respekt, ikke noe ovenfra og ned fakter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå