AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #1 Skrevet 10. april 2014 Jeg er så oppgitt over en venninne av meg som er helt oppslukt av iPhonen sin og sitter og taster på den kontinuerlig. Det er helt greit at folk er glad i mobilen sin, det er jeg også, men jeg har da nok folkeskikk og manerer at jeg ikke sitter og morer meg med mobilen når jeg har besøk eller sitter på café med noen. Var nemlig på café med en venninne forleden dag og store deler av tiden satt hun og tastet på mobilen og utbrøt ofte "dette må jeg snapchatte", "se på det her" og mye annet som tydeligvis var veldig spennende. Til og med da vi gikk måtte hun snapchatte og gud vet hva hun holdt på med. Jeg ble til slutt ganske oppgitt og tenker at det blir lenge til neste gang jeg gidder å finne på noe med henne! Anonymous poster hash: f86c1...c6b 5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #2 Skrevet 10. april 2014 Jeg har også en venninne som er sånn. Men jeg synes verken hun mangler folkeskikk, manerer og egenskaper sådan. Jeg vet at hun hensiktsmessig ikke vil bringe frem følelser hos venninne sine: oversett osv. Men jeg synes det er trist. Når vi bruker tid sammen, synes jeg tiden vi bruker sammen er viktig og en prioritet (i mine øyne), og jeg blir lei meg når telefonen og facebook og dingser som finnes på iphonen er tiltrekkende når vi henger sammen. Kjipt. Anonymous poster hash: f509d...e8a
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #3 Skrevet 10. april 2014 Kanskje dette kunne funke? -Hvis hun tar opp mobilen neste gang dere møtes, på en måte som får deg til å føle deg oppgitt: 1. Ta opp mobilen din og vær svært opptatt av den. Vær opptatt av den stadig, spesifikt når hun ikke er opptatt av telefonen.... slik får hun se hvordan det føles. Anonymous poster hash: f509d...e8a 3
aquiz Skrevet 10. april 2014 #4 Skrevet 10. april 2014 Første jeg tenkte er HVOR BOR DU?? og VIL DU TA EN KAFFE MED MEG??... Jeg legger mobilen i lomma når jeg er ute, men herregud som venninner irriterer meg med mobilbruken sin. Ene gangen var jeg hjemme hos en venninne, filmen kjørte i bakgrunnen, hun satt med mobilen OG snakket med meg... Jeg kommer hjem og ser at hun har hatt ikke mindre enn 8 (!!!!) fb-oppdateringer og utførte tester påhvilket dyr, hjernehaldel hun bruker osv MENS hun satt og snakket med meg. Toppet seg når jeg fikk beskjed om at hun også hadde sendt 3 snapper til venninner... OMG! Det har satt en stor demper på om jeg ønsker å henge med denne venninnen.... 5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #5 Skrevet 10. april 2014 Jeg har også noen bekjente som er slik. Det virker som flere er mer opptatt av å være sosiale i sosiale medier, fremfor å være sosial når man er rundt folk. Dette forstår jeg rett og slett ikke !! Men, heldigvis har jeg andre venner igjen som tenker akkurat som meg. Når man er ute sammen med noen, på besøk o.l så legges telefonen i vesken og man fokuserer på å tilbringe tid med de man er sammen med. Jeg skal ærlig innrømme at jeg tar mye mer initiativ til å tilbringe tid med de personene jeg vet klarer å legge fra seg telefonen. Anonymous poster hash: dec71...fc7 4
AnneBonny Skrevet 10. april 2014 #6 Skrevet 10. april 2014 Er kjedelig når sånt skjer. Internett og mobilsaker er noe jeg driver med når jeg er alene og ikke har noe annet å gjøre. 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #7 Skrevet 10. april 2014 man fokuserer på å tilbringe tid med de man er sammen med. jup Anonymous poster hash: f509d...e8a
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #8 Skrevet 10. april 2014 Dette kom med FB. Jeg har aldri giddet å slenge meg på FB. Har ikke profil. Det ble fort tydelig for meg at dette handlet bare om å fremstå som aktiv, som atraktiv, som man var populær. Det er det mange av disse "sosiale" nettstedene handler om, fremstå som om du er populær for å få deg venner. Anonymous poster hash: 1c45c...8b3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #9 Skrevet 10. april 2014 Kanskje dette kunne funke? -Hvis hun tar opp mobilen neste gang dere møtes, på en måte som får deg til å føle deg oppgitt: 1. Ta opp mobilen din og vær svært opptatt av den. Vær opptatt av den stadig, spesifikt når hun ikke er opptatt av telefonen.... slik får hun se hvordan det føles. Anonymous poster hash: f509d...e8a Det er en veldig kjip oppførsel, og en blir lei seg og oppgitt over at det er blitt sånn. Takk for tips, får prøve dette neste gang (helt ærlig har jeg ikke lyst til å finne på noe sammen med henne for en stund)! Anonymous poster hash: d3e93...7e7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #10 Skrevet 10. april 2014 Første jeg tenkte er HVOR BOR DU?? og VIL DU TA EN KAFFE MED MEG??... Jeg legger mobilen i lomma når jeg er ute, men herregud som venninner irriterer meg med mobilbruken sin. Ene gangen var jeg hjemme hos en venninne, filmen kjørte i bakgrunnen, hun satt med mobilen OG snakket med meg... Jeg kommer hjem og ser at hun har hatt ikke mindre enn 8 (!!!!) fb-oppdateringer og utførte tester påhvilket dyr, hjernehaldel hun bruker osv MENS hun satt og snakket med meg. Toppet seg når jeg fikk beskjed om at hun også hadde sendt 3 snapper til venninner... OMG! Det har satt en stor demper på om jeg ønsker å henge med denne venninnen.... De er frekke uten å forstå det selv. Når jeg tilbringer tid sammen med noen, liker jeg ikke å bruke tid på snapchat og til å sende sms-er eller "henge" på facebook - det kan jeg fint gjøre når jeg er alene og\eller kjeder meg. Er en virkelig så avhengig av å se selfies, lese oppdateringer om hva noen har spist til middag og hvor lenge de har vært på trening at en ikke kan legge mobilen bort en liten stund? Dette er noe som kan vente. Det er ikke krise hvis du ikke får med deg alle oppdateringene. Anonymous poster hash: d3e93...7e7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #11 Skrevet 10. april 2014 Jeg har også noen bekjente som er slik. Det virker som flere er mer opptatt av å være sosiale i sosiale medier, fremfor å være sosial når man er rundt folk. Dette forstår jeg rett og slett ikke !! Men, heldigvis har jeg andre venner igjen som tenker akkurat som meg. Når man er ute sammen med noen, på besøk o.l så legges telefonen i vesken og man fokuserer på å tilbringe tid med de man er sammen med. Jeg skal ærlig innrømme at jeg tar mye mer initiativ til å tilbringe tid med de personene jeg vet klarer å legge fra seg telefonen. Anonymous poster hash: dec71...fc7 Det er dessverre en del som er slik, og jeg merker at jeg får mindre lyst til å være sammen med slike mennesker. Har også en venninne som liker å dele statuser om hvor god venninne jeg er og at hun er glad i meg, men når vi er sammen, gidder hun nesten ikke å prate med meg, for hun er opptatt med mobilen. Anonymous poster hash: d3e93...7e7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #12 Skrevet 10. april 2014 Er kjedelig når sånt skjer. Internett og mobilsaker er noe jeg driver med når jeg er alene og ikke har noe annet å gjøre. Det er nettopp det samme jeg også tenker. Slikt kan en gjøre når en er alene og ikke har noe bedre å finne på. Det ender opp med at en ikke lever i "nuet", men er altfor opptatt til å ta bilder som kan deles og vente på "likes" i de ulike sosiale mediene. Anonymous poster hash: d3e93...7e7 1
Saraby Skrevet 10. april 2014 #13 Skrevet 10. april 2014 Åh, skulle tro vi hadde samme veninne hele gjengen. Er veldig frustrerende når man skal finne på noe hyggelig sammen, så er det telefonen som er i sentrum. Enten det er kjærsten som sender meldinger, facebook, snapchat eller instagram. Ikke får hun med seg noe av det jeg prøver å spørre henne om eller fortelle heller. Vi ser hverandre ikke så mye lenger, nettopp fordi jeg prioriterer å være sammen med andre som faktisk er interessert i det vi gjør der og da - sammen.
Onica Skrevet 10. april 2014 #14 Skrevet 10. april 2014 Du kan jo også bare sette henne på plass. Det virker jo ikke som om hun er en av dine bestevenninner, og med mobilbruken har du ikke lyst å tilbringe tid med henne. Neste gang du faktisk gjør det og hun holder på som hun holder på så kan du komme med en "Hva er det som er så mye gøyere enn å prate og tilbringe tid med meg enn å sitte med øynene i telefonen?" Si det som det er. Få henne til å føle seg skikkelig dum. Enten reagerer hun med en unnskylding, men kan jo gå den andre veien også. - Men hvis hun ikke vil forandre sine sosiale vaner, vil du være hennes venninne da? 1
aquiz Skrevet 10. april 2014 #15 Skrevet 10. april 2014 De er frekke uten å forstå det selv. Når jeg tilbringer tid sammen med noen, liker jeg ikke å bruke tid på snapchat og til å sende sms-er eller "henge" på facebook - det kan jeg fint gjøre når jeg er alene og\eller kjeder meg. Er en virkelig så avhengig av å se selfies, lese oppdateringer om hva noen har spist til middag og hvor lenge de har vært på trening at en ikke kan legge mobilen bort en liten stund? Dette er noe som kan vente. Det er ikke krise hvis du ikke får med deg alle oppdateringene. Anonymous poster hash: d3e93...7e7 Jeg har nøyaktig samme holdningen...! Det er ikke krise å la mobilen ligge et par timer..! Det er i tillegg venninner som ville brukt meg som forlover i brylluppet sitt, som snakker om at jeg SKAL være fadder til kommende barn.. Det er ikke venninner jeg bare henger med når jeg kjeder meg, det er venninner som jeg ønsker å bruke tid på fordi jeg er kjempegla i dem! Man føler seg veldig fort uviktig, og tanken om å "miste" mobilene deres i kloakken eller la den gli ut av vinduet på biltur har også streifet meg.
strawberry Skrevet 10. april 2014 #16 Skrevet 10. april 2014 Synes også dette er veldig irriterende, virker som folk ikke kan ha en vanlig samtale uten at der må være en elektronisk duppeditt tilstede for å ha noe å snakke om. For ikke å snakke om at samtalen gjerne blir avbrutt midt i fordi hun åpner en snap og sier "Åh, du må se dette!". Veldig forstyrrende. Prøver å hinte litt om det, men de jeg er mest sammen med er heldigvis ikke sånn, de tar bare opp telefonen om jeg f.eks spør etter bilde av det de snakker om, f.eks "hvem er det?" osv.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #17 Skrevet 10. april 2014 Alle har en venn... By the way, om man tar opp mobilen får å gi ut et poeng (hint), så ender du oppi den usosiale delen... Tider jeg må skrive litt mye på den hersen telefonen, så håper jeg min venner også tar opp mobilen. Ellers enig, må kjøpe meg i en telefon jammer Anonymous poster hash: 995c1...427
smarie Skrevet 10. april 2014 #18 Skrevet 10. april 2014 Tror alle har en sånn venn. Veldig irriterende.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #19 Skrevet 11. april 2014 Skjønner at man tar telefonen hvis den ringer, eller må svare på en sms f.eks. Men jeg planlegger tiden min slik at jeg kan henge med en venninne. Jeg har satt av en dag eller kveld hvor jeg kanskje avviste en annen pga planene våre om å treffes den og den dagen, fordi jeg vil bruke tiden med henne/dem den dagen... Og jeg forventer tiden hennes/deres også. Når telefonen ringer så sier jeg "jeg må ta den", hvis det er viktig så snakker jeg meg ferdig (ved at jeg sier i fra til venninna mi som jeg henger med). Er det ikke viktig sier jeg at jeg er på besøk/har besøk og kan ringe senere. Anonymous poster hash: f509d...e8a
tussi84 Skrevet 11. april 2014 #20 Skrevet 11. april 2014 For min del svarer jeg på sms når jeg ser de sammen med venninnene mine når jeg ser dem. Men jeg sjekker ikke tlf hele tiden for å se om jeg har mottatt en meld. Folk vet at om jeg er opptatt så svarer jeg når jeg kan. Ringer det sier jeg at jeg er opptatt og ringer tilbake senere med mindre det er noe viktig. Andre ting som fb skype osv unngår jeg når jeg er med venner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå