AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #1 Skrevet 10. april 2014 Dette har irritert meg i mange år, så jeg tenkte å lage en tråd om det. Hvis man sitter å prater med noen, venn, veninne etc. Og du sier for eksempel: "Idag fikk jeg endelig tilbakemelding på eksamen og jeg fikk C og er kjempefornøyd for det var et vanskelig fag." Så kommer kommentaren:" Åååja, kjenner ei som fikk A i det faget i fjor" Eller: "Jeg fikk lønnsforhøyelse idag, så nå ligger jeg på 400.000 i året. For en god dag." Så kommer det tilbake: "Åja, kjenner en som tjener dobbelt så mye i året. Det er sykt." Er dette bare mangel på sosial intelligens? Har opplevd dette veldig mange ganger, og ofte med de samme personene. Er det mulig å faktisk bare være glad på andres vegne, og bare si: "så bra, så hyggelig, etc."? Anonymous poster hash: 71032...3f0 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #2 Skrevet 10. april 2014 Har selv tatt meg selv i å skulle "toppe" andres historier og denslags. Ikke akkurat som det du beskriver, men lignende. For min del hadde det nok mye å gjøre med å bli akseptert/sett på som interessant. Eller noe i den duren. Jobber med å tone det ned. Anonymous poster hash: b250d...831 Anonymous poster hash: b250d...831
Smascha Skrevet 10. april 2014 #4 Skrevet 10. april 2014 Dette har irritert meg i mange år, så jeg tenkte å lage en tråd om det. Hvis man sitter å prater med noen, venn, veninne etc. Og du sier for eksempel: "Idag fikk jeg endelig tilbakemelding på eksamen og jeg fikk C og er kjempefornøyd for det var et vanskelig fag." Så kommer kommentaren:" Åååja, kjenner ei som fikk A i det faget i fjor" Eller: "Jeg fikk lønnsforhøyelse idag, så nå ligger jeg på 400.000 i året. For en god dag." Så kommer det tilbake: "Åja, kjenner en som tjener dobbelt så mye i året. Det er sykt." Er dette bare mangel på sosial intelligens? Har opplevd dette veldig mange ganger, og ofte med de samme personene. Er det mulig å faktisk bare være glad på andres vegne, og bare si: "så bra, så hyggelig, etc."? Anonymous poster hash: 71032...3f0 Sikker på at dei ikkje berre ynskjer å vere interessante tilbake? Komme med ei oppfølgingshistorie etter å ha gratulert deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå