Gå til innhold

Kom med tips!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg har bestemt meg for å få et sunnere kosthold. I dag hadde jeg kjempe lyst til å steke meg en grandis når jeg kom hjem fra jobb, men tok heller en skål med gresk yogurt med fiber frokostblanding i. *stolt*

Men jeg vet det kommer til å bli veldig utfordrende ut over kvelden, nemlig fordi jeg har en dårlig vane med å alltid måtte ha noe i munnen. Litt sånn hobbyspiser, som spiser når jeg kjeder meg. Siden jeg ikke har noen planer denne kvelden, vet jeg at det kommer til å friste å ta litt sjokolade eller is...

Jeg tror ikke jeg kommer til å klare å kutte ut denne "småspisingen" med det første, så jeg tenkte derfor det var en god ide å snu denne småspisingen om til noe positivt - altså, bytte ut sjokoladen med frukt for eksempel. Problemet er at jeg er så lite kreativ, jeg har noen epler, men det er så kjedelig. Noen tips til noe godt, smått og sunt å knaske på når man kjeder seg?

Anonymous poster hash: e104b...400
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du vurdert 5:2 dietten? Veldig fin måte å komme igang på, siden man "faster" to dager i uken og kan spise normalt resten.

Anonymous poster hash: e01ae...344
AnonymBruker
Skrevet

Har du vurdert 5:2 dietten? Veldig fin måte å komme igang på, siden man "faster" to dager i uken og kan spise normalt resten.

Anonymous poster hash: e01ae...344

Har du prøvd den? Hvordan virker den? Jeg har ikke tenkt å gå veldig mye ned i vekt, skal bare droppe all dritten jeg vanligvis får i meg!

Skrevet

Gjør noe ekstra med eplene, f.eks. bak dem i ovnen med kanel på. Også veldig godt med eple med vaniljekesam.

Ellers kan det være lurt å prøve å finne på noe utover kvelden. Gå deg en tur ut, vask huset, besøk en venninne eller noe sånt. Tror også jeg ville spist noe mer ordentlig mat til middag enn yoghurt..

AnonymBruker
Skrevet

Gjør noe ekstra med eplene, f.eks. bak dem i ovnen med kanel på. Også veldig godt med eple med vaniljekesam.

Ellers kan det være lurt å prøve å finne på noe utover kvelden. Gå deg en tur ut, vask huset, besøk en venninne eller noe sånt. Tror også jeg ville spist noe mer ordentlig mat til middag enn yoghurt..

TS her! Takk for tipset :)

Det med yoghurten var bare i dag, rakk ikke innom butikken så stod mellom grandiosa og yogurt.

Skrevet

På kveldene kan du kutte opp litt grønnsaker og lage en dipp til. Eller skjære opp litt forskjellig frukt og bær med mager vaniljekesam til. Begge deler er sunt og godt.

AnonymBruker
Skrevet

Lag meny for en uke av gangen og handle en gang i uka. Da slipper du å gå innom butikken på vei hjem fra jobb når du er sulten og lett blir fristet av usunne lettvinte løsninger.

Anonymous poster hash: d2f56...4df

Skrevet

Det er iallefall lurt å droppe å ha sjokolade og is etc i skapet. Fyll opp med frukt og nøtter isteden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ristede kikerter kan være et godt alternativ til chips

Anonymous poster hash: b94a4...bb5
Skrevet

Frukt er digg, men det starter søtsug hos meg. En kopp te med en liten bit mørk sjokolade hjelper bedre. Eller option kakao med litt melk oppi.

Jeg har begynt å spise kveldsmat igjen, det erstatter snopet jeg dyttet i meg før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...