Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er samboere og har felles lån. På selvangivelsen er vi begge oppført med 50% eierskap i boligen, men selve lånet står kun på en av oss. Må man endre det, eller kan vi la det stå? Hele resten av selvangivelsen er riktig, så dersom vi ikke ønsker å endre det (felles økonomi), kan skatteetaten si at den som ikke meldte inn 50% ansvar for lånet har unnlatt å oppgi informasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan dessverre ikke svare, men jeg lurer på det samme

Skrevet

Vi endrer det, men det er bare fordi begge skal få rett sum tilbake. For vår del blir det ikke riktig å bare dele summen på 2. Jeg tror ikke det gjør noe om dere lar være å endre - men jeg er ikke helt sikker :)

Skrevet

Alle skattepengene våre skal overføres til "huskontoen" for å brukes på oppussing uansett, så det spiller ingen trille for oss hvilken konto pengene utbetales til. :ler:
Men det er jo greit at det stemmer hos skatteetaten også! :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Dere MÅ endre det (skal være en skriftlig avtale mellom dere osv hvis dere ikke gjør det). Bare søk det opp på nettet. Det står masse om det overalt.

Anonymous poster hash: 31bc9...e77

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi endrer det aldri, men løser det slik at jeg betaler ned hans restskatt.

Anonymous poster hash: ec757...0db
Skrevet

Dere MÅ endre det (skal være en skriftlig avtale mellom dere osv hvis dere ikke gjør det). Bare søk det opp på nettet. Det står masse om det overalt.

Anonymous poster hash: 31bc9...e77

Er du sikker på dette ? Vi snakket for noen dager siden med min samboers advokat/økonom, og han mente vi kunne la det stå slik. Han skulle dobbelsjekke og ringe oss tilbake, men vi har ikke hørt noe enda.

Skrevet

Jeg sjekket med en regnskapsfører nå. Vi må ikke endre, det holder at vi skriver en merknad om at vi har en avtale om å beholde fordelingen slik den er i utgangspunktet notert på selvangivelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...