Gå til innhold

Hvor mye potetgull per person?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ha bursdagfest med ca 50 gjester. Serverer middag og dessert (kjøtt og sjokoladepudding).

Utover kvelden vil jeg sette frem litt "nattsnacks"/potetgull. Hvor mye beregner man per person? Spiser ikke det selv, så vil ikke ha for mye for da blir restene kastet.. Men vil ikke ha for lite heller;-)

Anonymous poster hash: 446cc...db3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

30 gram, 50 for å være sikker.

Anonymous poster hash: b60ab...8fe
Gjest New_Girl
Skrevet

Vanskelig å si, men ca 3-4 personer på en stor pose kanskje?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har erfart at det går ganske mye faktisk. Når det er såpass mange gjester så må du nok regne mindre per person tenker jeg, fordi det blir litt annerledes å gafle i seg masse chips foran så mange mennesker, enn om man er 5 stykker som koser seg en kveld.

Nå spiser ikke jeg chips selv, men har erfart at når vi er rundt 5-6 stk så går det raskt 2 chipsposer på en kveld, men igjen, da sitter vi jo hele kvelden og koser oss med vin og snakk.

Så jeg ville sagt 5 personer på en pose, som da blir 10 poser tilsammen. Tatt i betrakning at noen ikke kommer til å spise mer enn et par flak og det er såpass mange gjester.

8 poser chips burde holde :)

Ikke fyll opp alt med en gang, fyll opp to og to skåler f.eks, og fyll på når det begynner å bli tomt.

Anonymous poster hash: 97a6b...eb2
AnonymBruker
Skrevet

Ville også servert cashewnøtter, peanøtter, saltstenger, tørket frukt, pekannøtter, osv, og litt utvalg i potetgullsmaker.

Ikke alle er like glad i potetgull med ost og løk liksom.

Anonymous poster hash: 82a6c...d9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...